3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Alig használnak mobilinternetet a magyarok. Egy felmérés szerint míg az Európai Unió tagállamaiban a lakosság több mint fele használja a telefonját mobilozásra is, addig Magyarországon ez a szám Romániához hasonlóan csupán 32 százalék.

Egyedül Portugália (23%), Bulgária (24%) és Görögország (29%) marad el hazánktól. Ennek oka, hogy a magyarok még mindig az olcsóbb kábeles internethasználatot részesítik előnyben. A legtöbb uniós tagállamban a kábeles szolgáltatást használó háztartások aránya 20-30 százalék körül mozog, hazánkban viszont három háztartásból kettő még mindig kábeles hálózatot használ – közölte a Privátbankárral az Internetet.hu távközlési összehasonlító portál.


Európában a mobilinternet népszerűsége folyamatosan nő, az EU tagállamaiban 2011 óta átlagosan 16 százalékkal nőtt a mobilinternettel rendelkező háztartások száma, Magyarországon viszont lassabb a tempó, a három évvel ezelőtti adatokhoz képest, Lettországhoz és Észtországhoz hasonlóan csupán 6 százalék a különbség. A nyugati országokban viszont robbanásszerű növekedés tapasztalható.

Három év alatt Spanyolországban 35, Olaszországban 24, Belgiumban pedig 23 százalékkal nőtt a mobilinternetet használók aránya. A legtöbben jelenleg Svédországban (78%), Dániában (75%), Nagy-Britanniában (71%) és Luxemburgban (70%) élnek a mobilinternet adta lehetőségekkel.

Lenne mit behoznunk

Az egyéni adatokat figyelembe véve azonban Magyarország még rosszabb képet mutat, a magyarok csupán 23 százalékának van internetelérése mobiltelefonján. Ezzel a számmal Bulgáriával osztozik az utolsó helyen, igaz, míg Bulgáriában tavalyhoz képest 3 százalékkal nőtt az arány, addig Magyarországon egyedi mértékben, 8 százalékkal csökkent.

Mi ennek az oka?

Nem kell, ami ingyen van?

Magyarországon csupán a háztartások 27 százaléka használ ingyenes VoIP (Voice over IP) szolgáltatásokat. Részletek >>>

„A mobilinternet visszaszorulásának egyik oka, hogy mindhárom hazai mobilszolgáltató bevezette a korlátlan belföldi beszélgetést és üzenetküldést lehetővé tévő fix díjas csomagokat. Ezzel a lépéssel elsősorban az ingyenes internetes telefonhívásokra alkalmas szolgáltatások által életre hívott versenyre kívánnak reagálni, ezek a VoIP-alapú lehetőségek ugyanis forgalmat vesznek el a hagyományos csatornákról. Az új szolgáltatások megjelenése és a VoIP-szolgáltatások korlátozása sokakat eltántorított a mobilnet használatától” – magyarázza Solt Ádám, az Internetet.hu távközlési szakértője.

Kell a vezeték

Azonban ennél is jelentősebb ok, hogy a magyar felhasználók legnagyobb része inkább kábeles netet használ, mivel az általában olcsóbb a mobilinternetnél.

„Bár több 2-3 ezer forint körüli mobilinternet-csomag közül is lehet válogatni, mobiltelefonra pedig a legolcsóbbak már ezer forint körül elérhetők, a kínált adatforgalom csekély a korlátlan vezetékes csomagokhoz képest, és az internetsebességgel is problémák vannak a kevésbé lefedett területeken. Viszont azok, akik csupán e-mailezésre szeretnék használni az internetet, több, a vezetékesnél is olcsóbb csomag közül is válogathatnak” – teszi hozzá Solt Ádám.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG