4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Úgy tűnik, kifulladt a dízelmotoros autók sikerszériája az itthoni piacon és újra a benzines lesz a favorit. A dízelbotrány legnagyobb nyertese azonban kétség kívül a hibridautó lett, amely szépen, csendben nyeri meg magának az újabb és újabb vevőket.

Lassan megtorpanni látszik a dízelmotoros autók térnyerése a hazai személyautó-állomány körében. A Használtautó.hu adatai szerint míg három éve kétharmad-egyharmad arányban kerestek dízeles, illetve benzines autókat a potenciális vevők, mára ez az arány nagyjából kiegyenlítődött 51-47 százalékra.

A dízelbotrány szele

Miközben az újautó-eladások körében mindig is a benzines autók alkották a többséget, évről évre csökken a dízeles autók aránya a használt import körében is. A dízelbotrány ugyan közvetlenül nem erodálta a gázolajüzemű autók keresletét, ám a hibridpiacnak a jelek szerint komoly lökést adott.

 

 

A hazai személygépkocsi-állomány alapvetően az újautó-értékesítésekből, illetve a használtautó-importból kap utánpótlást. Míg az újautó-eladások körében két év alatt 46-ról 42 százalékra csökkent a dízelüzemű járművek aránya, a használtautó-importban is folyamatosan veszítenek, az elmúlt két év alatt 66-ról 58 százalékra esett a részesedésük. A teljes hazai személyautó-utánpótlást tekintve a dízeles-benzines arány a 2013-as 57:42-ről tavaly 52:46-ra mozdult el.

 

A benzines lesz a favorit?

Mivel az új autók körében a dízeles verziók 10-20 százalékkal drágábbak, nem meglepő, hogy a benzines autók mindig is vezették a személyautó-eladási rangsort, különösen a kis- és alsóközép-kategóriában – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu szakértője. – Az sem meglepő, hogy a használtimportban fordított az arány, mivel ebben a körben felülreprezentáltak a felső-középkategóriás, illetve a családi autók, melyek zömét dízelmotorral szerelték fel, és amelyek ártöbblete pár év alatt jórészt eltűnik. Arra azonban még egy-két éve is kevesen fogadtak volna, hogy a jelenlegi tendenciák szerint egy-két éven belül, hosszú idő után az autó-utánpótlás többségét ismét a benzines járművek adhatják majd.”

Pedig a tendencia a keresleti oldalon is szembetűnő. Míg 2012 második felében a Használtautó.hu portálon az érdeklődők 66 százaléka keresett dízel-, míg 31 százaléka benzinmotoros autót, mára a két arány gyakorlatilag egy szintre került. (Az adatok értékelésénél vegyük figyelembe, hogy az autót keresőknek a harmada állít be ilyen keresési szűrőt, vagyis az autókeresés során az üzemanyagfajta messze nem kizárólagos szempont.)

 

Bár a portálon a dízelüzemű személyautók kínálata már 2014 októberétől meghaladja a benzinesekét, azóta sem tud jelentős előnyre szert tenni. A fenti tendenciák ismeretében pedig az várható, hogy néhány éven belül ismét a benzines kínálat kerülhet az élre.

A botrány igazi nyertesei

Rendszeresen felmerülő kérdés 2015 ősze óta, hogy a szeptemberben kipattant dízelbotrány csökkentette-e a dízelautók népszerűségét. A fenti adatok alapján – bár a keresések számát 1-2 hónapra kissé visszavetette – az eseményeknek jelentős, közvetlen hatása a dízeles járművek népszerűségére nem volt. Mint láttuk, annak lassú visszaesése egy hosszabb, többéves folyamat eredménye.

Annál többet profitáltak a botrányból a hibridautókat forgalmazó cégek. A természetes folyamatokra megfelelő marketinggel is ráerősítve sikerült egy újabb, számottevő réteget megnyerniük a jövő egyik ígéretes lehetőségeként számon tartott hibrid hajtásláncok számára. Mindez a hazai használtautó-piaci folyamatokban is jól tükröződik: miközben a Használtautó.hu oldalain kínált hibridautók száma az elmúlt pár hónapban közel a másfélszeresére nőtt, a kategóriára vonatkozó érdeklődések száma a korábban jellemző havi 35 ezerről az idei év elejére már jóval 50 ezer fölé emelkedett.

 

2015-ben egyébként – jórészt a botránytól függetlenül – 821 új hibridautót adtak el, miközben használtan 1311-et importáltak Magyarországra. Mindkét adat pontosan 57 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG