2p
Az osztrák posta nemzetközi futárszolgálatot alakít ki, most a leányvállalatokat egységesítik.

Az osztrák posta (Österreichische Post AG) nemzetközi futászolgálatot alakít ki a kelet-közép-európai régióban, illetve Törökország bevonásával - a folyamat elindult, most a leányvállalatokat egységesítik - mondta Carsten Wallmann, az osztrák cég logisztikai üzletágának vezetője.

Az útdíj drágította a szállítást

A trans-o-flex Hungary Kft., az osztrák posta magyarországi leányvállalata a múlt évet 4,8 millió csomag továbbításával, 4,2 milliárd forint árbevétel mellett 381 millió forint adózás előtti nyereséggel zárta - ismertette az adatokat Pesztericz Péter ügyvezető igazgató.

A 110 alkalmazottat foglalkoztató magyar leányvállalat árbevétele tavaly több mint 20 százalékkal nőtt, hasonlóan a szállított csomagok számához. Az árbevétel alapján a cég piaci részesedése meghaladja a 13 százalékot.

Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a szlovák leányvállalat évi 9 millió csomagot továbbít, Horvátországban 4,6 millió, míg Szerbiában 5,1 millió a darabszám. Elmondta: a 2013 közepén bevezetett új típusú útdíj miatt a Budapest-vidék szállítás 6 százalékkal, míg a vidék-vidék közötti 9 százalékkal drágult. Az idei újabb útdíj-emelés miatt további egy százalékpontos emelést alkalmaztak.

Mobilos fizetés is lesz


A magyar leányvállalat egyik közeli célja, hogy lehetővé tegye a mobiltelefonos fizetést, illetve mobil POS-terminálokkal szerelik fel a kézbesítőket. Ezek azért fontosak, mivel a webáruházak utánvéttel küldik a megrendelt árut, így a kézbesítőnél kell fizetni.

Az osztrák posta 2014. évi forgalma 2,4 milliárd euró volt, ez magában foglalja a 12 külföldi leányvállalat bevételeit is. Az adózás előtti eredmény 197 millió eurót tett ki, amely 5,9 százalékkal haladta meg a 2013. évit. Alkalmazottainak száma 24 ezer.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG