Annak ellenére, hogy Európai Uniós forrás nem áll rendelkezésre, a BKV határozott célja az M3 metróvonal felújítása, aminek megvalósításához a kormány és a főváros finanszírozással kapcsolatos pozitív döntése nagyban hozzájárul – írja a BKV közleménye. „Addig is, amíg az M3 teljes vonalának rekonstrukciója megtörténik, társaságunk folyamatosan dolgozik a sínek cseréjén és a pálya műszaki állapotának javításán az üzemeltetési biztonság növelése érdekében. Ennek eredményeképp ez év december 8-ig 31 656 méter sín cseréjére került sor” – teszik hozzá.
A közlemény kiadását az motiválhatta, hogy az Index.hu az uniós projektek listáján nem találta a metrófelújítást. Valamint a Kisföldalatti felújítását és a kettes metró és a HÉV Örs vezér téri összekötését sem. Ehelyett a listán főleg vasúti beruházások szerepelnek. Az Index megkérdezte az NFM-et, mi rejlik emögött.
A válasz szerint „Budapest szinte csak vasúti felújításokkal vagy fejlesztésekkel számolhat, újonnan indítandó tömegközlekedési beruházás nincs, kivéve a Gödöllői HÉV korszerűsítését. Ám ez utóbbi nem a HÉV és a 2-es metró összekötésének előkészített terve.” A portál politikai ellentétekre is utal az ügyben.
A budapesti M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítését és felújítását célzó beruházás mielőbbi megvalósulása érdekében a BKV Zrt. 2014. november 22-én közbeszerzési eljárást indított, amely megjelent az Európai Unió Hivatalos Lapjában és elérhető a BKV Zrt. honlapján is – írja még a BKV. December 23-ig kell benyújtani a jelentkezéseket. A közbeszerzési eljárásban – a részvételre jelentkezők számától és a műszaki megoldás egyeztetésének időigényétől függően – 2015. első felében kerülhet sor szerződéskötésre – fejezi be a közlemény.