Hirdetés
Hirdetés

Magyarnak látszó termékek: tízmillióra büntették az Auchant

2012. augusztus 22., 11:35

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor egyes termékeinek népszerűsítése során valótlanul azt a látszatot keltette a fogyasztóban, hogy magyar terméket vásárol.

Hirdetés

Magyar zászló, népi motívum, meg minden

A vállalkozás 2010. augusztus 6-ától 12-ig terjedő időszakban nyomtatott és internetes reklámkiadványában és egyéb hirdetéseiben egyes termékeit magyar népi motívummal, piros és zöld színekkel, valamint „Auchan Hungarikum” felirattal népszerűsítette.

A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a jelölésekkel azt a látszatot keltette a fogyasztóban, hogy az adott termék választása esetén magyar terméket vásárol.

Mitől magyar a magyar?

A magyar termék fogalmát a GVH döntésének időpontjában nem határozta meg jogszabály, ugyanakkor az érdemi döntés meghozatalához nem volt szükség a „magyar termék” fogalom elemeinek pontos meghatározására. A GVH eljárásában az Fttv. (fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. tv.) alapján járt el, mely kimondja, hogy megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely olyan információt tartalmaz az áru származási helyére, eredetére vonatkozóan, ami alkalmas a fogyasztók befolyásolására.

A GVH eljárásában az átlagfogyasztó szemszögéből vizsgálja azt, hogy mi a magyar, vagyis azt, hogy mit tart a fogyasztó magyarnak, ehhez képest értékelte a vállalkozás kommunikációját. A magyar termék fogalma hétköznapi értelmezésben a magyar alapanyagból, magyar cég által, magyar munkaerő közreműködésével, Magyarországon előállított termékeket jelöli.

Tízmillió lett a vége

A GVH megítélése szerint az átlagfogyasztó a vállalkozás hirdetéseit látva az indás-tulipános virágmotívum, a nemzeti színek és a Hungarikum kifejezés alapján magyar termékre asszociál. Az Auchan a reklámozott termékek jelentős része tekintetében nem bizonyította azok magyarságát.

A fentiek alapján a Versenytanács megállapította, hogy az Auchan fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, és a vállalkozást 10 000 000 forint bírság megfizetésére kötelezte.

Tudj meg többet a befektetési alapokról! Ingyenes sorozat érthetően, egyszerűen, gyakorlati példákkal. Regisztrálj most!(x)

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hozzászólások : 7 db Hozzászólok »
Szóljon hozzá - számít a véleménye!
Hirdetés

Címlapon

Andor László: vissza lehet hozni a külföldön dolgozó magyar fiatalokat

2014. október 31., 06:25
Andor László: vissza lehet hozni a külföldön dolgozó magyar fiatalokat

Az Európai Unió magyar biztosa szerint önmagában nincs azzal semmi gond, hogy a magyar fiatalok példátlan mértékben hagyják el az országot, tapasztalatokat szereznek, jobban keresnek. Szerinte a mobilitást nem szabad korlátozni, de a visszatérést lehet ösztönözni. Andor László utolsó, európai biztosi interjúját a Privátbankár.hu-nak adta. Ebből kiderül az is, hogy sokan sokat dolgoztak, hiába, Magyarország elhidegült az Európai Uniótól.

Privátbankár Árkosár

Hirdetés

Mi történt az elmúlt órákban?

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Ajánlatunk

  • Miért van szükségünk a brókerekre?

    A bróker nem végrehajtó, hanem egy állandóan ötletelő, a piaccal együtt élő szakember, aki az ügyfelek vagyonát építi. (x) Tovább

  • A nyugodt vállalkozó létezik...

    ...akinek akár még bowlingozni is van ideje, hiszen időben gondoskodott arról, hogy áthidalja esetleges likviditási problémáit. (x) Tovább

Hirdetés

Facebook

Szavazás

Ön szerint áthárítják a szolgáltatók az internetadót a fogyasztókra?