Ez azonban megváltozhat a jövőben, miután az Országos Mentőszolgálat egy uniós projekt keretében átfogó fejlesztésbe kezdett, amelynek alapvető célja, hogy korszerűbbé tegyék a mentésirányítást.
Az OMSZ szóvivője a Gazdasági Rádió M2M Zóna című műsorában elmondta: jelenleg az esetek 73-78 százalékában ér ki a mentőegység a helyszínre a hívást követő tizenöt percen belül, ezt az arányt szeretnék 90 százalék fölé javítani a modernizációnak köszönhetően.
Miközben a magyar mentőszolgálat szakmai szempontból nemzetközi szinten is megőrizte a pozícióját az elmúlt évtizedekben, addig a logisztika, az elektronika és a számítástechnika területén jelentős a lemaradás – összegezte Győrfi Pál. Most a lehetőségekhez mérten rövid idő alatt kell behozniuk ezt a hátrányt, és bevezetniük egy teljesen új, elektronikus mentésirányítási rendszert.
A fejlesztés keretében megújult a hívásfogadás; a diszpécserek a papíralapú menetlevelek helyett számítógépbe viszik be a hívások adatait, és egy kérdezési protokoll alapján töltik ki az elektronikus adatlapot.