7p
Miért is kellene a XXI. században sms-díjakat fizetnem azért, hogy azonnal értesüljek a bankkártyámon történt műveletekről? Miért nincs minden banknál videóbank, ahol láthatom az ügyintézőm arcát? Hol találkozik ma a személyesség az internet kényelmével és gyorsaságával? Interjú Gáborjáni Szabó Ákossal, a Gránit Bank ügyvezető igazgatójával.

Privátbankár (P.): A szlogenjük szerint a GRÁNIT Bank a digitális bank. Mit jelent ez a mai számítógépes korban?

Gáborjáni Szabó Ákos (G. Sz. Á.): Az elmúlt évek elképesztően gyors és izgalmas fordulatokat hoztak a banki technológiákban. Az a tendencia, hogy a bankfiókok felől az ügyfelek és a bankok is elmozdulnak az online megoldások felé, már nemcsak vízió vagy jövőkép, hanem a valóság.. Ez az átalakulás mára döntően megtörtént, azok a bankok, amelyek még csak most keresik a megfelelő választ, versenyhátrányba kerültek.

Mi a GRÁNIT Bankban már alapvetőnek tekintjük, hogy szolgáltatásaink minél szélesebb köre elérhető legyen online . Ami igazán fontos számunkra, hogy innovatív megoldásokkal ezt minél egyszerűbb, kényelmesebb és ügyfélbarát módon biztosítsuk mindenki számára. Az ügyfelek jelentős része ugyanis azt igényli, hogy nagyon kényelmesen, gyorsan, olcsón és online intézze ügyeit.

Abban hiszünk, hogy egy digitális bank ma már elsődlegesen nem az internetes megoldásokról szól, hanem a mobilról. A legtöbb értékesített mobiltelefon ma már okostelefon. Amit tíz évvel ezelőtt még a bankfiókban lehetett elintézni, öt évvel ezelőtt pedig hat kattintással odahaza az internetbankban, azt ma már egy kattintással, mobillal a kézben, az utcán, a villamoson, bárhol el lehet. Ez az az irány, amelyet szem előtt tartunk a banki alkalmazások fejlesztése során.

Néha azonban fontos a személyes kapcsolat is. Egy olyan bankot tudok ma Magyarországon, s ez a GRÁNIT Bank, ahol videochat-es alkalmazással lehet weben, mobiltelefonon keresztül is ügyet intézni. Ez összekapcsolja az internet egyszerűségét és kényelmét a személyes ügyintézés élményével. Már több éve elérhető ez a szolgáltatásunk, Androidon, iPhone-on, és desktop böngészőkből is.

P.: A sokak által megszokott Skype sem kell hozzá?

G. Sz. Á.: A Skype a magánéletben nagyon jól megfelel, én is használom, de nem alkalmas a banki működés biztonsági követelményeinek biztosítására. Ott ugyanis valamely külső szerveren mindig átmegy az adatforgalom. A mi általunk használt technológia a felhasználótól a banki szerverig egy zárt csatornát hoz létre.

P.: A videochat-megoldás, az, hogy nem kell jelentős mennyiségű ügyfélteret kiépíteni, komoly költségmegtakarítást jelent a banknak?

G. Sz. Á.: Természetesen, és ezt a költségmegtakaríkást ügyfeleink számára igyekszünk továbbadni. Mégis, a GRÁNIT VideóBank megoldással nekünk virtuálisan minden olyan helyen van fiókunk, ahol van internet, akár Magyarországon, akár bárhol a világban. A fiókbeli ügyintézés élményének személyes részét – az idegőrlő sorban állás nélkül - visszük el mindenhova, mindenkinek, aki rendelkezik egy okostelefonnal, vagy notebook-kal, számítógéppel. Ugyanazt a kiszolgálást fogja kapni, mint a bankfiókban, ugyanazokkal az ügyintézőinkkel beszél, ugyanazokat a dolgokat el tudja intézni.

Azért is tartjuk magunkat digitális banknak, mert egyetlen egyszer kell csak találkoznia fizikai valójában az ügyfélnek a bank ügyintézőjével, sőt még akkor is, bizonyos feltételek teljesülése esetén, szívesen elküldjük hozzá egy ügyintézőnket személyes azonosításra. Az egyszeri azonosítás jogszabályi kötelezettség, ezt követően azonban ügyfelünk maga dönti el, hogy szeretne-e személyesen megjelenni bankfiókban, vagy az elektronikus csatornákon intézi pénzügyeit bárhol a világon.

P.: Honnét tudják, hogy az ügyfél van a képernyőn? Milyen a virtuális ügyfél-azonosítás?

G. Sz. Á.: Bárki, aki nem ügyfele a banknak, azonosítás nélkül érdeklődhet a GRÁNIT VideóBankon keresztül szolgáltatásainkról, tanácsot kérhet ügyfélazonosítás nélkül is. Megbízást meglévő ügyfeleink tudnak adni, ők rendelkeznek egy megfelelő felhasználónév és jelszó párossal, amelynek segítségével a videóbeszélgetés alatt vagy előtt tudják hitelesíteni magukat.

Annak érdekében, hogy a biztonság még határozottabb legyen, egy egyszeri jelszót is küldünk a telefonjára, hasonlóan a netbanki azonosítási módszerekhez.

P.: Ha már a költségmegtakarítás szóba került: hogyan csinálja a GRÁNIT Bank, hogy ingyenesek azok a kártya és számlafigyelő üzenetek, amelyekért legtöbb helyen sms díjat kell fizetni?

G. Sz. Á.: Miért is kellene a XXI. században sms díjakat fizetnem azért, hogy azonnal értesüljek a bankkártyámon történt műveletekről? Mi az üzeneteinket nemcsak hagyományos SMS-ben küldjük már, hanem mobilalkalmazáson keresztül okostelefonra, úgynevezett iSMS formájában is. Ami azért jó, mert ez nem fut át a mobilszolgáltatókon, ezért nincs is olyan díja, ami a legtöbb banknál SMS-enként fizetendő. Mi ezeket az üzeneteket teljesen ingyen küldjük minden ügyfelünk számára. Nincs se havidíj, se üzenetenkénti díj.

Úgy gondolom, minden bankkártya használó számára fontos, hogy bankja gondoskodjon a kártyán lévő pénz biztonságáról. Az ingyenes iSMS kártyafigyelő csak az egyik ilyen eszköz a GRÁNIT Banknál.

P.: Milyen más megoldások állnak rendelkezésre?

G. Sz. Á.: Nemrég egy új szolgáltatással jöttünk ki, a GRÁNIT Lock-kal, amely szerintem az egyik legjobb kártyabiztonsági megoldás. A rendszer úgy működik, hogy eBank alkalmazásunkban egyetlen egy lakat jelecske lenyomásával az ügyfél bármikor blokkolhatja a kártyáját, attól kezdve a kártya online környezetben egyáltalán nem használható, mindaddig, amíg az ügyfél nem oldja fel újra. Egyszerű, gyors, kézenfekvő a használata, mégis hatékonyan látja el a kártyabiztonsági funkciókat.

P.: Mi történik, ha elvész a mobiltelefon? Sőt, a kártya és a mobil együtt vész el?

G. Sz. Á.: Az alkalmazáson van egy m-pin kód, azaz mobil pinkód, amelyet az ügyfelünk határoz meg, és hiába vész el a mobil, ennek ismerete nélkül nem tudja a kártya státuszát módosítani.

Egy másik hasznos funkció a GRÁNIT eBank mobilalkalmazásban a bankkártya használati limitek gyors állítása. Kártya limitet módosítani ATM felvétel vagy bolti vásárlás előtt sokkal praktikusabb egy mozdulattal mobilon, mint telefonos ügyfélszolgálaton keresztül vagy netbankba belépve. Itt csak elővesszük a mobilt az utcán, beütjük az mpin-kódot, és máris egy mozdulattal át tudjuk állítani a kártya limiteit.

P.: Abból, hogy a digitális bankolás olcsóbb, mit érzékelnek az ügyfelek?

G. Sz. Á.: A digitális bank egyik legnagyobb előnye, hogy relatíve olcsón tudunk működni, hiszen nálunk nem kell költséges fiókhálózatot finanszírozni. Ennek a megtakarításnak egy jelentős részét visszaadjuk az ügyfeleknek például kedvező bankszámla csomagokkal, magasabb betéti kamatok formájában, vagy alacsonyabb jelzáloghitel kamatokon keresztül.

Éppen most jelentünk meg egy olyan betéti ajánlattal is, amely külön prémiumot fizet azoknak a felhasználóinknak, akik használják a GRÁNIT eBank alkalmazást. Ha valakinek a telefonján az eBank installálva van, magasabb kamatot fizetünk a lekötött betétjére. Az alacsony költségszintből fakadó kedvezőbb kondíciók, és a kényelmes, innovatív szolgáltatások, már önmagában olyan dolgok, ami miatt érdemes egy digitális bankot választani.

Több olyan összehasonlító oldal van ma Magyarországon is, ahol meg lehet nézni, hogy mennyi valójában egy adott bankszámla vagy hitel éves költsége. Ezek az oldalak visszaigazolták azt, hogy a GRÁNIT Bank a legkedvezőbb költségekkel tud dolgozni, a legtöbb pénz itt marad az ügyfelek pénztárcájában. Kiszámoltam, én például évi 5-7 ezer forintot takarítok meg csak azzal, hogy nem fizetek az SMS-ekért, hanem ingyen megkapom ezeket. Több tétel összeadódik, és így éves szinten több tízezer forintot is megtakaríthatunk a tudatos bankválasztással.

P.: Mindez vonatkozik a vállalkozásokra is?

G. Sz. Á.: Igen, azokra is. Egy céges számla esetén például az SMS-megtakarítás sokszorosa is lehet egy magánszemélyének.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Nagyon sok hitelt kellett felvenniük a magyar családoknak, a bankok is megmozdultak
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 07:38
Történelmi magasságokban járt januárban a személyi kölcsönökben felvett összeg, lassan azért ezen a piacon is csökkennek a kamatok, de nem minden pénzintézetnél.
Személyes pénzügyek A vagyonunk biztos a családtagjainkhoz kerül, ha történik velünk valami? A Klasszis Klubban kiderül
Privátbankár.hu | 2024. március 27. 08:11
Bizalmi vagyonkezelés vagy vagyonkezelő alapítvány, netán private banking? Szerencsére ma már szélesebb palettáról választhatnak azok, akik azt szeretnék, hogy haláluk esetén se vesszen el a vagyonuk, ahhoz mindenekelőtt a családtagjaik maradéktalanul hozzájussanak. Lapcsoportunk ma 17 órakor kezdődő Klasszis Klub Live! rendezvényének második panelbeszélgetésén e témát járjuk körbe meghívott szakértőinkkel. Regisztráljon és jöjjön! 
Személyes pénzügyek Adókedvezményt kellene adni azoknak a cégeknek, amelyek támogatják munkavállalóik hosszútávú megtakarításait
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 13:54
A modern társadalmakban a magyar gyakorlattal ellentétben a nyugdíjrendszer legalább három lábon áll. A felelősséget ennek az ellátásnak a működtetéséért az állam, a munkaadó és a munkavállaló együtt vállalja. Ide kellene eljutni. Jelenleg itthon a munkáltatói nyugdíjpillér teljesen hiányzik. A Nyugdíjszerviz legutóbbi adásában Dr. Farkas András a Nyugdíjguru News szerkesztője, alapítója, Karácsony Mihály, a nyugdíjas parlament elnöke és Dr. Horváth Zsófia az MBH Gondoskodás Nyugdíjpénztár üzletfejlesztési vezetője elemezte a magyar nyugdíjrendszer sajátosságait.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! - 2024 tavasz, 2. forduló 1. nap
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 07:00
Mit tudsz a pénzügyekről? Itt a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! diákverseny 2. fordulója a Veszprém, Tolna, Vas, Fejér és Pest vármegyei csapatoknak!
Személyes pénzügyek Akár 7 milliót is bukhatunk egy rosszul kiválasztott hitelen
Privátbankár.hu | 2024. március 12. 10:09
Mutatjuk, mennyit kell most fizetni havonta egy lakáshitelért, hatalmas különbségek vannak. És nem mindenkinek ugyanaz a bank adhatja a legjobb ajánlatot.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! 2024 tavasz - 1. forduló
Privátbankár.hu | 2024. március 12. 07:00
Mit tudsz a pénzügyekről? Itt a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! 2024 tavaszi diákverseny 1. fordulója a gimnáziumok diákjainak!
Személyes pénzügyek Mennyit ér egy Kossuth-fotó?
Kenessei András | 2024. március 9. 18:26
Ezt a kérdést igazán nem könnyű megválaszolni, hiszen nagyon sok, előzetes feltétele van. Csak néhány, kisegítő kérdést tegyünk fel hozzá! Milyen fotó? Mikor készült? Ki fotózta? Milyen állapotban van (mármint a kép)? Hol és hogyan lehet hozzáférni? És így tovább. Úgyhogy mindenekelőtt adjuk meg a választ könnyítő információt: ez a fotó árverési anyag, az antikvarium.hu 21. online árverésén volt hozzáférhető 222 további tétel társaságában. E tételek kivétel nélkül dedikált könyvek, kéziratok és fényképek voltak, és kivétel nélkül elkeltek.
Személyes pénzügyek Rövid távon megelőzték a bankbetétek az állampapírokat
Privátbankár.hu | 2024. március 8. 10:14
Az állampapírok korábban legyőzhetetelen befektetési formának tűntek. Azonban a csökkenő infláció alaposan átrendezte a viszonyokat.
Személyes pénzügyek Jobban keresik a magasabb összegű lakástakarékokat
Privátbankár.hu | 2024. március 7. 17:16
Az ügyfelek több mint 61 százaléka a lehető legmagasabb összegben, vagyis havi 50 ezer forintos konstrukcióval indít lakástakarékot az Online Navigátor Kft. adatai szerint, akik az általuk közvetített Erste lakástakarék szerződések megoszlását mutatja be.
Személyes pénzügyek Sérül az Alaptörvényben biztosított szociális biztonsághoz való jog
Privátbankár.hu | 2024. március 7. 11:02
A csökkenő népességszám és a társadalom idősödése miatt egyre nagyobb terhet jelent az aktív korú lakosságnak az időskori ellátórendszer fenntartása. Míg 1980-ban 20,9 százalék, addig 2022-ben már 31,7 százalék volt az időskorú népesség aktív korú népességhez viszonyított aránya. Folytatódik laptársunk, szintén a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Piac&Profit, valamint az Oltalom Rádió közös műsora, a Nyugdíjszerviz Dr. Farkas Andrással és Karácsony Mihállyal. Magyarország első szolgáltató podcastja, ahol minden érintett választ kaphat kérdéseire. Egy műsor, amelynek témái előbb-utóbb minden családban előkerülnek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG