Többet költünk élelmiszerre, de ugyanannyit viszünk haza

2012. április 29., 08:05

Az utóbbi négy hónapban az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A legkeresettebb élelmiszerek, mint például a sör, a sajt és a tejföl iránt tovább nőtt az igény. Régiók szerinti bontásban pedig egyedül Budapest, és Pest megyében csökkent az élelmiszer forgalom.

A Nielsen kutatásában szereplő több, mint 90 élelmiszer termékcsoport négy hónapi  forgalma mintegy 450 milliárd forint volt. Az adatok alapján mind értékben, mind mennyiségben nőtt a legkeresettebb élelmiszerek közül a sör, a sajt, a tejföl, a margarin és a praliné bolti eladása. Értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztráltak például a kávé, margarin, táblás csokoládé és ostyaszelet kiskereskedelmi forgalmánál.

A különböző bolttípusok közül főleg a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója javult; értéket tekintve élelmiszerből részarányuk 2 százalékponttal emelkedett 35 százalékra. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a legnagyobb, 2 500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrészesedése 31, illetve 17 százalékra.

Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője regionális szempontból változatos trendekre hívta fel a figyelmet: a vizsgált öt régió közül négyben az átlagot 6 százalékkal meghaladó élelmiszerekből származó bevételt regisztráltak, az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben 8, míg délkeleten 7 százalékkal. Ezzel egy időben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az eladások átlag alatt, 3 százalékkal emelkedtek, egyik évről a másikra. Említést érdemel, hogy az élelmiszerek országos kiskereskedelmi bevételéből a centrális régió üzletei 34 százalékot értek el a vizsgált időszakban.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hozzászólások : 0 db Hozzászólok »
Szóljon hozzá - számít a véleménye!

Címlapon

Ezért (is) beteg a magyar futball

Ezért (is) beteg a magyar futball

Vissza kell csalogatni az embereket a stadionokba - de ehhez az kell, hogy legyen miért szeretni egy csapatot. A lelkesedés viszont gazdaságilag is jövedelmező - kis stadionkörkép Kelet-Közép-Európából.

További cikkek

Utánajártunk

Napi kommentár - videó

Privátbankár Árkosár

Ajánlatunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX21395.95+0.29%
    DAX10225.4-0.71%
    EUR/HUF314.26-0.05%
    EUR/USD1.1212+0.29%
    Arany1134.85+0.08%

Heti várható események, adatok

  • augusztus 17
    MNB: A háztartások és az államháztartás előzetes pénzügyi számlái -- II. negyedév
    New York-i feldolgozóipari beszerzési menedzser - augusztus
    augusztus 18
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 35 mrdFt
    Wal-Mart Stores - 2015 Q2
    Fogyasztói árindex - július
    augusztus 19
    KSH: Keresetek -- január–június
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének július végi helyzetéről
    ÁKK: 2018/C államkötvény aukció, 20 mrdFt; 2020/B államkötvény aukció, 20 mrdFt; 2025/B államkötvény aukció, 10 mrdFt
    Raiffeisen - 2015 Q2
    Maginfláció - július
    Fogyasztói árindex - július
    augusztus 20
    Philadelphiai Fed index - augusztus
    Friss munkanélküli-segély kérelmek - augusztus
    Tartós munkanélküli-segély kérelmek -augusztus
    Hewlett-Packard - 2015 Q3
    augusztus 21
    Feldolgozóipari beszerzési menedzser index - augusztus
    Fogyasztói bizalom (előzetes) - augusztus

Szavazás

Ön szerint indulhat a 2008-ashoz hasonló gazdasági világválság 2015-ben Kínából?