Hirdetés
Hirdetés

Többet költünk élelmiszerre, de ugyanannyit viszünk haza

2012. április 29., 08:05

Az utóbbi négy hónapban az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A legkeresettebb élelmiszerek, mint például a sör, a sajt és a tejföl iránt tovább nőtt az igény. Régiók szerinti bontásban pedig egyedül Budapest, és Pest megyében csökkent az élelmiszer forgalom.

Hirdetés

A Nielsen kutatásában szereplő több, mint 90 élelmiszer termékcsoport négy hónapi  forgalma mintegy 450 milliárd forint volt. Az adatok alapján mind értékben, mind mennyiségben nőtt a legkeresettebb élelmiszerek közül a sör, a sajt, a tejföl, a margarin és a praliné bolti eladása. Értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztráltak például a kávé, margarin, táblás csokoládé és ostyaszelet kiskereskedelmi forgalmánál.

A különböző bolttípusok közül főleg a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója javult; értéket tekintve élelmiszerből részarányuk 2 százalékponttal emelkedett 35 százalékra. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a legnagyobb, 2 500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrészesedése 31, illetve 17 százalékra.

Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője regionális szempontból változatos trendekre hívta fel a figyelmet: a vizsgált öt régió közül négyben az átlagot 6 százalékkal meghaladó élelmiszerekből származó bevételt regisztráltak, az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben 8, míg délkeleten 7 százalékkal. Ezzel egy időben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az eladások átlag alatt, 3 százalékkal emelkedtek, egyik évről a másikra. Említést érdemel, hogy az élelmiszerek országos kiskereskedelmi bevételéből a centrális régió üzletei 34 százalékot értek el a vizsgált időszakban.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hozzászólások : 0 db Hozzászólok »
Szóljon hozzá - számít a véleménye!

Címlapon

Mi lesz a reklámadóval és a több tízezer céggel, aki fizethet?

Mi lesz a reklámadóval és a több tízezer céggel, aki fizethet?

Nagy várakozás övezi, miként fogja rendezni a kormány a reklámadó sorsát. A reklámadó lehetséges mértékén, illetve a reklámadóból származó bevételre vonatkozó becslésen kívül más nem ismert, pedig ez egyre égetőbb probléma széles adózói körben. Az éves adóbevallás benyújtására kötelezettek jelenleg nem tudják, miként kell adókötelezettségüket teljesíteniük - emeli ki Fekete Zoltán Titusz, az RSM DTM adómenedzsere blogbejegyzésében.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Privátbankár Árkosár

Hirdetés

A nap kommentárja

Ajánlatunk

Hirdetés

Ajánlatunk

  • Hova tegyem a pénzemet?

    Az elmúlt időszak eseményei rámutattak, mennyire fontos megbízható szolgáltatót választani megtakarításaink kezeléséhez. A tőzsdei és nem tőzsdei befektetésekről Barlai Róbertet, az OTP Bank regionális Treasury Igazgatóságának ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Facebook

Heti várható események, adatok

  • április 27
    15:45 Beszerzési menedzser index (BMI)
    április 28
    11:30 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció
    10:30 GDP
    április 29
    09:00 Foglalkoztatási és munkanélküliség, 2015. január–március
    14:00 Fogyasztói árak
    14:30 GDP
    20:00 Fed kamatdöntés
    április 30
    09:00 Ipari termelői árak, 2015. március
    11:30 3 éves államkötvény aukció
    11:30 5 éves államkötvény aukció
    11:30 10 éves államkötvény aukció
    09:55 Munkanélküliségi ráta
    11:00 Fogyasztói árak
    11:00 Munkanélküliségi ráta
    14:30 Friss munkanélküli-segély kérelmek
    május 1
    15:45 Feldolgozóipari beszerzési menedzser index
    16:00 Michigani Egyetem fogyasztói bizalmi index

Szavazás

Ön szerint hogyan fogják hívni a 2017-es költségvetést?