Hirdetés
Hirdetés

Többet költünk élelmiszerre, de ugyanannyit viszünk haza

2012. április 29., 08:05

Az utóbbi négy hónapban az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A legkeresettebb élelmiszerek, mint például a sör, a sajt és a tejföl iránt tovább nőtt az igény. Régiók szerinti bontásban pedig egyedül Budapest, és Pest megyében csökkent az élelmiszer forgalom.

Hirdetés

A Nielsen kutatásában szereplő több, mint 90 élelmiszer termékcsoport négy hónapi  forgalma mintegy 450 milliárd forint volt. Az adatok alapján mind értékben, mind mennyiségben nőtt a legkeresettebb élelmiszerek közül a sör, a sajt, a tejföl, a margarin és a praliné bolti eladása. Értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztráltak például a kávé, margarin, táblás csokoládé és ostyaszelet kiskereskedelmi forgalmánál.

A különböző bolttípusok közül főleg a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója javult; értéket tekintve élelmiszerből részarányuk 2 százalékponttal emelkedett 35 százalékra. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a legnagyobb, 2 500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrészesedése 31, illetve 17 százalékra.

Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője regionális szempontból változatos trendekre hívta fel a figyelmet: a vizsgált öt régió közül négyben az átlagot 6 százalékkal meghaladó élelmiszerekből származó bevételt regisztráltak, az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben 8, míg délkeleten 7 százalékkal. Ezzel egy időben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az eladások átlag alatt, 3 százalékkal emelkedtek, egyik évről a másikra. Említést érdemel, hogy az élelmiszerek országos kiskereskedelmi bevételéből a centrális régió üzletei 34 százalékot értek el a vizsgált időszakban.

Privatbankar Friss Hirado
Szóljon hozzá - számít a véleménye!
Hirdetés

Címlapon

Az XP halála tartja életben a PC-piacot

2014. április 19., 14:35
Az XP halála tartja életben a PC-piacot

Ugyan csak csekély mértékben, de csökkent a személyi számítógépek eladása az első negyedévben az EMEA (Kelet-Közép Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban. Ezzel szemben az európai piacon 8,6 százalékkal nőttek az eladások. Milyen újdonságokat keresnek a vásárlók, és melyik gyártó adta el a legtöbb számítógépet?

Privátbankár Árkosár

Hirdetés

Hirdetés

Facebook

Szavazás

Ön szerint lesznek fennakadások a gázellátásban az ukrajnai feszültség miatt?

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét: