3p
Megint bejött a sajátmárka az áruházaknak, élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot a magyar fogyasztók az idei első félévben mintegy 240 milliárd forintért vásároltak, ami 7 százalékkal több, mint tavaly január-június között – derül ki a Nielsen jelentéséből.

A bolthálózatok jól jártak

Különösen az ételek-italok terén nagyon népszerűek a sajátmárkás, ezek az év első félévben 210 milliárd forintos forgalmat hoztak össze, ez a Nielsen által mért kilencven élelmiszerkategória teljes forgalmának 28 százalékát jelenti.

Meglepően népszerűek voltak a hasonló kozmetikumok és vegyi áruk is, itt a teljes piac bevételéből 30 milliárdot szakítottak ki.

A sajátmárkás termékeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, sokszor fantázianevet is kapnak, ilyen például a Sparnál S-budget.

Nagyok az eltérések boltonként is

Általánosságban az látszik, hogy a szupermarketekben fogynak a legjobban az így címkézett dolgok, ezt a kisebb, de szervezett üzletek és a hipermarketek követik nem sokkal lemaradva.

Van, amiben így sem tudnak erősödni

A kereskedelmi márkás élelmiszerek jellemzően gyengék azokon a területeken, amiket reprezentatív ajándékként vásárolnak (alkohol, csoki). Színtisztán fogyasztói szemmel nézve a saját termékeknek van egy „takarékos” üzenetük. Ezzel magyarázható az is, hogy egyre több boltlánc dob piacra olyan saját csomagolású magas minőségű élelmiszereket és italokat, amelyek akár ajándékként is továbbadhatóak.

A mélyhűtöttek és állateledelek terén mindig is nagyon jól teljesítettek a saját termékek, ez egyáltalán nem meglepő, mivel vásárláskor itt senkit sem érdekel a csomagolás, csak a minőség.

Bíznak a vevők

Háztartási vegyi áruk és kozmetikumok teljes bolti forgalmából 61 százalékot vittek el a láncok saját márkái legutóbb január-június között; 2 százalékponttal kevesebbet, mint a tavalyi első hat hónap alatt.

Ha az egyes termékcsoportokat nézzük, akkor kiemelkedik a háztartási papíráruk értékben mért teljes forgalmából a kereskedelmi márkák egyaránt 47 százalékos mutatója idén és tavaly is az első félév alatt.  Utánuk a baba higiéniai termékek következnek 36 százalékkal, szintén változatlanul, hat hónapos összehasonlításban..

A Nielsen húsz európai országban végzett felmérése megállapította: a láncok saját márkáinak magyar vásárlói közül 58 százalékot motivál, hogy ezek az árucikkek kevésbé drágák, mint a márkatermékek. A megkérdezettek majdnem fele szerint ezeknél jó az ár/érték arány.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kellemetlen áremelkedésre ébredhetnek szerdán a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 12:47
Drágul a benzin a húsvéti ünnepek előtt. 
Vásárló Hiába van vasszigor a magyar diszkontokban, erre jutott a legújabb Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 25. 05:44
Februárhoz képest 1,9 százalékkal nőtt a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára. Októberhez képest viszont bő 4 százalékos a csökkenés.
Vásárló Újra napirendre került a vasárnapi boltzár, a szomszédban
Buksza blog | 2024. március 24. 16:09
Könnyen lehet, hogy kellemetlen meglepetés érheti hamarosan a Romániába utazó magyarokat, ugyanis a bukaresti kormányt azt fontolgatja, hogy bevezeti a boltok kötelező vasárnapi zárva tartását.
Vásárló „Eldugják” a csokit a vásárlók elől egy diszkontláncban
Privátbankár.hu | 2024. március 23. 12:46
Az áruházak egyik vásárlásra csábító trükkje, hogy a pénztárak futószalagjai fölötti polcokon csábító apróságokat kínálnak a vevőknek ösztönözve az impulzus vásárlást. Ez megváltozhat a jövőben.
Vásárló Pórul járt a Tesco, a Lidl jött ki jól a veszekedésből
Buksza blog | 2024. március 21. 10:16
Mélyen a zsebébe kell nyúlnia a Tescónak azt követően, hogy a fellebbviteli bíróság is úgy találta, megtévesztő, ha úgy reklámozza Clubcardjának árait, mintha azok a Lildlénél is kedvezőbbek lennének.
Vásárló A romániai vásárlók nem ismernek tréfát
Privátbankár.hu | 2024. március 20. 15:21
Romániában győzelemre állnak a hazai élelmiszerek. Az ottani vásárlók többsége azokat választja a külföldi termékek helyett. Előbb leveszik a polcról a helyben termelt árut és csak utána nézik meg az árát. 
Vásárló Az osztrák nyugdíj igénylése
Márkázott tartalom | 2024. március 20. 09:47
Amennyiben életünk során nem csak Magyarországon dolgoztunk, hanem más országokban is, akkor jó tudni, hogy ezekből az országokból is számíthatunk nyugdíjkifizetésre. Ha Ausztriában dolgoztunk, akkor attól függően, hogy ez az időtartam mennyi volt, kaphatunk nyugdíjat egyenesen az osztrák nyugdíjfolyósítótól, vagy a magyar nyugdíjunkat emeli meg ez az időszak. Cikkünkben segítséget nyújtunk az osztrák nyugdíjrendszer megismeréséhez.
Vásárló Megváltozhatnak az áruházak, 237 000 milliárd forintból
Buksza blog | 2024. március 19. 08:36
Az EU rendületlenül alkotja azokat az új szabályokat, amelyek célja a kontinens iparának támogatása a fenntarthatóvá válásban és a digitalizálás elsajátításában. A kiskereskedelem is beállt a sorba.
Vásárló Fordulat az Ikeánál, már látszik, mire számíthatnak a magyar vásárlók
Privátbankár.hu | 2024. március 16. 16:19
Az Ikea vissza akarja hozni az elmúlt évek drasztikus inflációja előtti időszakot, ez pedig az árak jelentős csökkentését helyenként akár a profit rovására is.
Vásárló Extrém ízeket kaphatnak a kenyerek
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 16. 11:36
A margetingguruk legújabb ötlete, hogy kézzelfoghatóvá, pontosabban ízlelhetővé teszik az emberi érzelmeket, amihez a mesterséges intelligenciát hívták segítségül. Kiderül, beveszik-e ezt az emberek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG