3p
Ha nyár, akkor vízpart – így gondolkodnak legtöbben, mikor a nyaralásukat tervezik. Bár évről évre nő azok száma, akik más elfoglaltságot keresnek a nyári szabadságukra, azért a tengerek, tavak és folyók partjain még sokáig nem kell attól tartani, hogy elnéptelenednének a strandok.

Homok, Horvátország, Balaton

 

Bár elméletben a magyarok elsöprő többséggel részesítik előnyben a homokos strandokat, kedvenc európai nyaralóhelyként mégis Horvátországot, itthon pedig a Balatont jelölik meg, pedig egyik sem a homokos partszakaszairól híres elsősorban - derült ki a Travelo.hu felméréséből, amelynek során a vízparti nyaralásaikról kérdezte olvasóit.

A válaszadók több mint 70 százaléka (71,14 százalék) inkább édes vízben pancsol szívesen. Hasonló arányban lelkesedünk a homokos partokért, a válaszadók közül 1300-an (69,7 százalék) legszívesebben homokos partokon pihennek. Jócskán leszakadva, második helyen (10,34 százalékkal) az aprókavicsos part végzett, és ennél csupán néhány százalékkal (9,7 százalék) kevesebben választották a füves strandokat. A medencéknek és a sziklás partszakaszoknak sikerült a legkevesebb rajongót gyűjteni a kérdéssor kitöltői közül.

A kedvenc külföldi és belföldi vizes helyek listáján belföldön toronymagasan a Balaton végzett: a válaszadók 84,05 százalékának a magyar tenger az abszolút kedvence. A maradékon a Tisza-tó, a Velencei-tó és a Fertő-tó osztozott.

A külföldi tengerpartok közül pedig Horvátország továbbra is a legnépszerűbb: majdnem minden harmadik válaszadó (30,37 százalék) a horvát partokat jelölte meg, mikor kedvencét kellett kiválasztania. Második a népszerűségi versenyben Spanyolország; 23,89 százalék favoritja. Harmadik helyen a görögök végeztek. 16,62 százalék hozzájuk megy legszívesebben nyaralni. Az összes többi európai tengerpart a maradék kevesebb mint 30 százalék kegyéért kénytelen versengeni.

Jó könyv és labdajátékok

És mivel töltjük legszívesebben az időt a parton és a vízben? Ha eddig azt gondolta, hogy csak pihenünk, és élvezzük a nyarat, nagyon téved. Mindössze 23,75 százalék válaszolta, hogy a vízparton csak fekszik és pihen. A parton a legnépszerűbb egy jó könyv: 41,77 százalék választotta ezt az opciót. 34,48 százalék pedig az aktív pihenésre voksol, valamilyen labdajátékra a barátokkal vagy a családdal.

Ha bemegyünk a vízbe, akkor sem a lustálkodás a legnépszerűbb: csak 18,5 százalék első számú kedvenc időtöltése a vízen egy gumimatracon lebegni, élvezve az édes semmittevést. Önbevallásos alapon a vízben is mindenki inkább sportos: 66,74 százalék válaszolta azt, hogy ha már a vízben van, legszívesebben úszással tölti ott az időt. Vízisportokra 13,16 százalék, vízibiciklizős lazulásra pedig csak 1,57 százalék voksolt.

Nem csak a lángosra lenne igény

Amikor pedig a felmérés készítői megkérdezték, a klasszikus strandkaják vezetnek, de látszik, hogy lenne igény a salátákra is. 53,89 százalékos elsöprő győzelmet aratott a jó öreg lángos, mögötte 25,52 százalékkal a hekk a második. A palacsintát 9,79 százalék választotta kedvenc strandkajájának, míg arra kérdésre, hogy ha lehetne salátát, akkor azt enne-e inkább a strandokon, 10,8 százalék válaszolta, hogy igen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG