Hirdetés
Hirdetés

5 tipp, hogy ne fulladjon katasztrófába a lakásfelújítás

2016. január 21., 16:05

Egyre komolyabb pénzeket ad az állam költözésre és építkezésekre, így nem is csoda, hogy sokak fejében megfordul a lakásfelújítás gondolata. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hivatalos fórum oldalára számos megkeresés érkezik lakásfelújítással, javító-karbantartó szolgáltatások minőségével, az ehhez kapcsolódó szavatossági igények intézésével kapcsolatban.

 

 

Hirdetés

A fogyasztói jogok érvényesítése érdekében ezért most adtak néhány fontos tanácsot:

1. Amennyiben vállalkozást fogadunk fel felújítási (pl. festés, házszigetelés, burkolás stb), karbantartási munkára (pl. elektromos vezetékek felújítása), ügyeljünk arra, hogy mindig írjunk a megrendelésről írásbeli szerződést, és abban mindent fektessünk le, amit elvárunk a vállalkozástól, ennek hiányában nehezen lesz számonkérhető az elvárt eredmény.

2. Feltétlenül kérjünk számlát, nem megfelelő egy papíron szereplő átvételi elismervény, a számlának kötelező tartalmi kellékei vannak (pl a vállalkozás megnevezése, elérhetősége, elvégzett szolgáltatások megnevezése, szolgáltatás, anyagköltség díja).

3. Érdemes olyan szakembert választani, aki pl. a nevén és telefonos elérhetőségén túl megadja e-mail-es elérhetőségét, postai címét stb. Ha olyan honlapot üzemeltet, amelyen a szolgáltatásait kínálja, köteles is megadni az előbb említett adatokat. Ezek az információk alapvetőek ahhoz, hogy a fogyasztó szükség esetén panaszt tudjon tenni, vagy szavatossági/jótállási igényt érvényesíthessen.

4. Amennyiben nem vagyunk elégedettek az elvégzett munkával, úgy lehetőségünk van a vállalkozónál panaszt tenni (javasolt ezt írásban elküldeni számára, utólag is bizonyítható módon), amelyre reagálni köteles. Írásbeli panaszt 30 napon belül kell megválaszolnia, ha elutasítja panaszunkat, akkor azt indokolni köteles, illetve egyéb tartalmi elemei is vannak az elutasító válasznak.

5. Ugyanakkor, ha hibás teljesítés történt, akkor a polgári jog szabályai szerint a szerződéshez értelemszerűen igazodó (2 évig tartó) kellékszavatossági igényt érvényesíthetünk.

Ez azt jelenti, ha például egy javítási munkát kértünk, amelynek elvégzése nem felel meg a megállapodásnak, úgy kérhetjük a szolgáltatást érintő hibák kijavítását, a javítás teljes – újbóli elvégzését, árleszállítást, vagy a hibát kijavíthatjuk vagy kijavíttathatjuk mással a vállalkozó költségére.

Jár jótállás így is

Fontos tudni, hogy bizonyos javító-karbantartó szolgáltatások esetén (pl.: lakáskarbantartási és -javítási szolgáltatások, háztartási gépek és készülékek javítása, személygépkocsik, motorkerékpárok, karbantartása és javítása stb.), ha a szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díja a húszezer forintot meghaladja, a vállalkozást hat hónapos jótállási kötelezettség terheli.

E körben a vállalkozás jótállási jegyet köteles átadni, meghatározott adattartalommal. Ezen munkák tekintetében szintén a fentebb már felsorolt igények érvényesíthetőek.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Lesz, aki elbukja a telefonszámát - mit csináljanak most a feltöltőkártyások?

Lesz, aki elbukja a telefonszámát - mit csináljanak most a feltöltőkártyások?

A mobilszolgáltatók külön SMS-ben értesítik majd a feltöltős SIM-kártyát használó ügyfeleket arról, mi a pontos teendőjük a 2017. június 30-ig szükséges adategyeztetéssel kapcsolatban. Sokaknak semmi extra dolguk nem lesz, mások biztosan elveszítik egy vagy több számukat, mire beköszönt az ősz. Aki nem közeli hozzátartozójának akarja átpasszolni kártyáját, annak nem lesz olyan egyszerű dolga.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • január 16
    KSH: Építőipar - 2016. november
    KSH: Kereskedelmi szálláshelyek forgalma - 2016. november;
    MNB: Havi fizetési mérleg - 2016. november
    január 17
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 30 mrdFt
    ZEW index - január
    ZEW index - január
    Morgan Stanley - 2016 Q4
    január 18
    Bézs könyv
    Fogyasztói árindex (év/év, végleges) - december
    Fogyasztói árindex (végleges) - december
    Maginfláció (év/év) - december
    Fogyasztói árindex (év/év) - december
    Goldman Sachs - 2016 Q4
    Netflix - 2016 Q4
    január 19
    Európai Központi Bank kamatdöntő ülése
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    Philadelphiai Fed index - december
    IBM - 2016 Q4
    American Express - 2016 Q4
    január 20
    KSH: KSH: Keresetek - 2016. január–november
    GDP (év/év) - 2016 Q4
    GDP /negyedév/negyedév) - 2016 Q4
    General Electric - 2016 Q4

Szavazás

Újabb élelmiszerek áfája csökkent - Ön már érzi a pénztárcáján?