Hirdetés

5 tipp, hogy ne fulladjon katasztrófába a lakásfelújítás

2016. január 21., 16:05

Egyre komolyabb pénzeket ad az állam költözésre és építkezésekre, így nem is csoda, hogy sokak fejében megfordul a lakásfelújítás gondolata. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hivatalos fórum oldalára számos megkeresés érkezik lakásfelújítással, javító-karbantartó szolgáltatások minőségével, az ehhez kapcsolódó szavatossági igények intézésével kapcsolatban.

 

 

Hirdetés

A fogyasztói jogok érvényesítése érdekében ezért most adtak néhány fontos tanácsot:

1. Amennyiben vállalkozást fogadunk fel felújítási (pl. festés, házszigetelés, burkolás stb), karbantartási munkára (pl. elektromos vezetékek felújítása), ügyeljünk arra, hogy mindig írjunk a megrendelésről írásbeli szerződést, és abban mindent fektessünk le, amit elvárunk a vállalkozástól, ennek hiányában nehezen lesz számonkérhető az elvárt eredmény.

2. Feltétlenül kérjünk számlát, nem megfelelő egy papíron szereplő átvételi elismervény, a számlának kötelező tartalmi kellékei vannak (pl a vállalkozás megnevezése, elérhetősége, elvégzett szolgáltatások megnevezése, szolgáltatás, anyagköltség díja).

3. Érdemes olyan szakembert választani, aki pl. a nevén és telefonos elérhetőségén túl megadja e-mail-es elérhetőségét, postai címét stb. Ha olyan honlapot üzemeltet, amelyen a szolgáltatásait kínálja, köteles is megadni az előbb említett adatokat. Ezek az információk alapvetőek ahhoz, hogy a fogyasztó szükség esetén panaszt tudjon tenni, vagy szavatossági/jótállási igényt érvényesíthessen.

4. Amennyiben nem vagyunk elégedettek az elvégzett munkával, úgy lehetőségünk van a vállalkozónál panaszt tenni (javasolt ezt írásban elküldeni számára, utólag is bizonyítható módon), amelyre reagálni köteles. Írásbeli panaszt 30 napon belül kell megválaszolnia, ha elutasítja panaszunkat, akkor azt indokolni köteles, illetve egyéb tartalmi elemei is vannak az elutasító válasznak.

5. Ugyanakkor, ha hibás teljesítés történt, akkor a polgári jog szabályai szerint a szerződéshez értelemszerűen igazodó (2 évig tartó) kellékszavatossági igényt érvényesíthetünk.

Ez azt jelenti, ha például egy javítási munkát kértünk, amelynek elvégzése nem felel meg a megállapodásnak, úgy kérhetjük a szolgáltatást érintő hibák kijavítását, a javítás teljes – újbóli elvégzését, árleszállítást, vagy a hibát kijavíthatjuk vagy kijavíttathatjuk mással a vállalkozó költségére.

Jár jótállás így is

Fontos tudni, hogy bizonyos javító-karbantartó szolgáltatások esetén (pl.: lakáskarbantartási és -javítási szolgáltatások, háztartási gépek és készülékek javítása, személygépkocsik, motorkerékpárok, karbantartása és javítása stb.), ha a szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díja a húszezer forintot meghaladja, a vállalkozást hat hónapos jótállási kötelezettség terheli.

E körben a vállalkozás jótállási jegyet köteles átadni, meghatározott adattartalommal. Ezen munkák tekintetében szintén a fentebb már felsorolt igények érvényesíthetőek.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Esélytelen közel parkolni mégis óriási a küzdelem ezekért a lakásokért

Esélytelen közel parkolni mégis óriási a küzdelem ezekért a lakásokért

A sétálóutcákban található lakásoknak megvannak a maga hátrányai, például biztosan nem fogunk tudni a ház elé parkolni, de az egyedi városi környezet gyakran kompenzálja az ott élőket. A sétálóutcai lakások értéktöbbletének mértéke jelentősen függ a közvetlen környék állapotától is, valamint a város más részein megvalósított fejlesztésektől - derül ki az FHB Index tematikus elemzéséből.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • július 18
    Bank of Amerika (2016 Q2)
    Yahoo! (2016 Q2)
    Netflix (2016 Q2)
    július 19
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 40 mrdFt
    ZEW index
    ZEW index
    Microsoft (2016 Q4)
    Goldman Sachs (2016 Q2)
    július 20
    KSH: Keresetek (január–május)
    SAP (2016 Q2)
    Termelői árindex
    Munkanélküli segélyek
    Morgan Stanley (2016 Q2)
    július 21
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének 2016. június végi helyzetéről
    EKB kamatdöntés
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    július 22
    Feldolgozóipari BMI
    Fogyasztói BMI

Szavazás

Ön sajnálja, hogy az Uber úgy döntött, kivonul Magyarországról?