3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A múlt hónaphoz képest ugyan drágább lett a nagybevásárlás, a tavalyinál azonban még most is sokkal olcsóbban tudtuk megtölteni a szekeret a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérésében. Hosszú idő után élre állt a Tesco.

Július 4-én vettük nyakunkba három hipermarket-lánc egy-egy egységét, hogy megnézzük, 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára hogyan alakult. Mint 2007 óta mindig, ezúttal is ugyanazokat az árakat gyűjtöttük össze az Auchanban, az Intersparban és a Tescóban. Legutóbb is komoly éves árcsökkenést mértünk, utánunk egy nappal a KSH is negatív éves inflációról számolt be.

 

 

Júliusi felmérésünk során azt találtuk: közel 700 forinttal drágább lett a nagybevásárlás, mint egy hónapja - ez azonban tavaly is így volt, így éves szinten ismét negatív lett az árindex. 5,1 százalékkal kevesebbet kellett fizetnünk átlagosan: ez azt jelenti, tavalyhoz képest 950 forinttal több maradhat a vásárlás végén a tárcánkban.

Az előző havi áraknál mindhárom hipermarket többért adta a kosarat, a legnagyobb mértékben ezúttal az Auchan emelt. Éves szinten viszont mindhárom láncnál csökkentek az árak, a legnagyobb mértékben a Tescóban - összességében így hosszú idő után váltás történt az élen. Júliusban ugyanis nem az Auchan, hanem a Tesco kínálta a legolcsóbban a kosarat - igaz, a különbség csak 82 forint.

 

 

Kosarunkat átlagosan 17 767 forintért tudtuk volna megtölteni a három áruház árai alapján. Persze ha mindent ott vennénk meg, ahol a legolcsóbban adják, akár 16 305 forintból is megúszhatnánk a vásárlást - ez azonban tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna, úgy meg már nem biztos hogy megéri az egyébként 1462 forintos spórolás.

 

 

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

A KSH pénteken közli az infláció júniusi alakulásával kapcsolatos adatait.

Egy hónap alatt harmadával drágult a liszt, ötödével a chips, de 10 százaléknál nagyobb mértékben drágult a narancslé, az ásványvíz, a májas és a csokoládé is. Nagyjából tizedével olcsóbb lett viszont a tea, a kávé és a banán.

Tavalyhoz képest komolyabb (10 százalékot meghaladó) áremelkedést egyes üdítőknél, a tejfölnél és a joghurtnál, egyes felvágottaknál és a chipsnél mértünk. Bő 30 százalékkal olcsóbb lett viszont a tavalyinál a krumpli és az alma, 20 százalékkal pedig a cukor. Több mint 10 százalékkal kevesebbet kell adni a csirkemellért, az olajért, a teáért és a rizsért is, mint tavaly.

Havi legolcsóbbak

Kovászolni való uborkát a Tescóban már 219 forintos kilónkénti áron is találtunk, az Auchan és az Interspar 279-ért adta kilónként az uborkát.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Tortilla chipset, avagy nachót az Interspar már 1592 forintért is árul kilónként (Sam Mills márkájút), az Auchan chilis tortillája 1647,5 forint volt kilónként, míg a Tescóban a műfaj legolcsóbbja a Poco Loco volt 1775,5-ért kilónként.

A jeges teák piacán félelmetesen alacsony árakat is találhat az ember: az Intersparban az Ice Gold literje mindössze 49,5 forint volt otjártunkkor. Az Auchanban a Fresh Ice citromos-édesítőszeres változata literenként 52 forint, a Tescóban az őszibarackos, zöldteás és citromos sajátmárkás termék is ennyibe kerül literenként.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG