Hirdetés
Hirdetés

Új időszámítás kezdődik az ingatlanpiacon

2017. január 11., 09:16

Az elmúlt évekhez képest nem csak nagyobb árbevételre, de kevesebb cégfelszámolásra is számítanak az Opten szakemberei.

Az elmúlt néhány évben folyamatosan tűntek el a kisebb-nagyobb ingatlanközvetítők a magyar piacról: 2012-ig még emelkedett a számuk, azóta mintegy kétszáz vállalkozás szűnt meg, tavaly év végén már csak 3988 ingatlanközvetítő működött Magyarországon, ezt közölte az Opten céginformációs szolgáltató a Privátbankár.hu-val. Ez azonban nem tükröződött a szektor árbevételén, ez a 2014-es megbicsaklást kivéve folyamatosan nőtt, 2015-ben éves alapon 13,3 százalékkal bővült, fűzte hozzá a cég projektmenedzsere, Hantos Zoltán.

A piacon működő cégek több mint harmada egyéni, egyfős vállalkozásként üzemel, így számukra különösen jó hír, hogy az eddigi cégfelszámolási trend lassulni kezdett, ez ugyanis azt mutatja, hogy képesek voltak stabilizálni a működésüket. Ehhez jelentősen hozzájárult a tavalyi évben látott óriási kereslet a lakások és egyéb lakóingatlanok iránt, ez az idei és a következő évben pedig tovább erősödik majd az újlakás-beruházások megvalósulásával. Ráadásul az Airbnb piac is telítődött, ez a befektetési célú lakásvásárlókról a családokra tolhatja majd a keresleti hangsúlyt.

Hirdetés

Jön a piaci tisztulás

Nem volt egyszerű dolga annak, aki tavaly akart költözni, a horribilis árakat nem csak nálunk, de világszerte megszenvedte a lakosság. Számos intézkedés született azonban, amiktől remélhetjük, hogy olcsóbb lesz új életet kezdeni – kérdés, hogy vajon olcsóbban-e, mint az elmúlt években. A családok mellett az ingatlanközvetítők számára is új időt hozhat 2017, Balla Ákos ugyanis egy jelentős tisztulást vár a piactól. A Privátbankár.hu videójáért kattints ide! >>>

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

Bár egy friss felmérés szerint valamivel jobb lett a magyarok fogyasztói tudatossága, nemcsak a vásárlók, de a kereskedők se tudják mindig, hogy mi a teendő a reklámació során. A szabályozás évek óta nem változott, mégis kevesen vannak, akik tudják, meddig élhetnek jogaikkal. Az élelmiszerekkel, ruhákkal és cipőkkel van a legtöbb baj.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • április 24
    Fogyasztói bizalmi index
    KSH: Kiskereskedelem (második becslés, február)
    IFO üzleti hangulatindex
    Alcoa (2017 Q1)
    T-Mobile USA (2017 Q1)
    április 25
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    McDonald's (2017 Q1)
    Újlakás értékesítések és építések
    április 26
    Daimler (2017 Q1)
    PepsiCo (2017 Q1)
    Twitter (2017 Q1)
    Boeing (2017 Q1)
    április 27
    Lufthansa (2017 Q1)
    Fogyasztói bizalom (végleges)
    EKB kamatdöntés
    Fogyasztói árindex
    Microsoft (2017 Q1)
    Alphabet (2017 Q1)
    április 28
    KSH: Foglalkoztatottság és munkanélküliség (január–március)
    KSH: Ipari termelői árak (március)
    Fogyasztói árindex
    Munkanélküliségi ráta
    Ipari termelés
    Fogyasztói árindex
    GDP (Q1)

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?