Hirdetés

Facebookon versengenek az iskolák a diákokért

2012. május 13., 12:17

Az oktatási területen egyelőre a felsőoktatási intézmények használják ki leginkább a Facebook adta lehetőségeket a meglévő vagy potenciális hallgatók megszólítására. Bár a felsőoktatás dominanciáját részben magyarázhatják közösségi média használati szokások, valamint az intézmények méretéből adódó különbségek, valószínű, hogy a jelenség mögött a diákokért folyó verseny erősödése is meghúzódik.

Hirdetés

A Nemzeti Tankönyvkiadó (NTK) a Digitális Oktatási sorozatának részeként indította el az „Iskolák a Facebookon” adatbázist, amely a hazai és határon túli oktatási intézmények Facebook oldalait listázza azok rajongószáma és egyéb más mutatói alapján.

Az adatok alapján az elmúlt években sok általános iskola, középiskola, egyetem és más oktatással foglalkozó intézmény is kialakította hivatalos Facebook oldalát, amelyek mellett diákok közösségei sokszor saját, nem hivatalos felületeket is felépítettek. A folyamatosan bővülő, több mint 100 oldalt tartalmazó „Iskolák a Facebookon” listára oktatási intézmények által fenntartott hivatalos, vagy iskolai közösségek által indított Facebook oldallal lehet regisztrálni.

Az „Iskolák a Facebookon” ranglista a diákok és a szülők mellett jól használható információkat kínál a pedagógusok, illetve az oktatási intézmények vezetői és az oldalak üzemeltetői számára is, hiszen ennek segítségével könyebben érhetők el más példák, gyűjthetők ötletek, közösségépítési trükkök.

Burka Szilvia, az NTK marketing igazgatójának véleménye szerint miközben az oktatási intézmények egyre fontosabbnak tartják a közösségi média jelenlétet, a diákok számára pedig már régóta magától értetődő a Facebook használata, nem volt olyan oldal, amely számba vette és áttekinthetően egy csokorba gyűjtötte volna az oktatási intézmények közösségi média felületeit. Ezért határoztunk a lista összeállítása mellett, nem titkolva azt a szándékunkat, hogy a pedagógusok, oktatási intézmények körében is ismertebbé tegyük a diákok körében már népszerű közösségi média csatornákat.

Az „Iskolák a Facebookon” adatbázisban az iskolák jellege mellett (általános iskola, középiskola, felsőoktatási intézmények, stb.) a rajongók száma valamint aktivitása alapján állíthatóak rangsorba az oktatási intézmények oldalai. Jelenleg a rajongószám alapján az összesített lista élén felsőoktatási intézmények állnak, de általában elmondható, hogy a felsőoktatás területe jelenik meg leghangsúlyosabban az oktatási intézmények között az egyébként egyetemisták hálózataként útjára indult Facebookon.

A közösségi média felhasználók összetétele, az intézmények méretéből adódó különbségek, valamint az egyetemi-főiskolai élet jellegzetességei mellett ennek oka, hogy a felsőoktatási intézmények közül egyre többen ismerik fel a közösségi média szerepét a diákokért folytatott versenyben. A lista élén a Debrenceni Egyetem áll (13 ezer rajongó), melyet a BKF (7 ezer rajongó) és a Central European University oldala követ (6 ezer rajongó). A középiskolák közül jelenleg a budapesti Zrínyi Miklós Gimnázium szerepel az első helyen 1700 rajongóval. A kizárólag általános iskolai kategóriában megjelenő intézmények hátránnyal indulnak, hiszen a Facebookon 13 év a korhatár – ebben a kategóriában az Újlak Utcai Általános Iskola vezet közel 700 rajongóval.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

A magyar bankszektorban is beköszöntött az új világ: itt az első fejlesztés

A magyar bankszektorban is beköszöntött az új világ: itt az első fejlesztés

Minden olyan tevékenységet, amit emberek végeznek és nem élvezik, azt robotoknak kell átadni - vallják az autokassza létrehozói, a MagNet Bank és a Számlázz.hu, arról a fejlesztésről, amit közösen vittek véghez a közelmúltban. Az autokassza iskolapéldája annak, hogy egy bank és egy fintech képes az együttműködésre – Magyarországon ilyet még senki sem csinált, pedig a jövő biztosan erről szól majd.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Hirdetés

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX32886.03-1.97%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • február 27
    Fogyasztói bizalmi index
    Munkanélküliségi ráta
    Fogyasztói bizalom
    Függőben lévő lakásértékesítések
    február 28
    Mol (2016 Q4)
    Termelői árindex
    MNB kamatdöntés
    Kiskereskedelmi forgalom
    Ipari termelés
    Fogyasztói árindex
    GDP
    Chicagói BMI
    március 1
    Beszerzési menedzser index
    Bézs könyv
    Munkanélküliségi ráta
    Feldolgozóipari BMI
    Fogyasztói árindex
    Jelzáloghitel igénylések
    március 2
    Munkanélküliségi ráta
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    március 3
    OTP (2016 Q4)
    Kiskereskedelmi forgalom
    Külkereskedelmi mérleg
    Szolgáltatóipari BMI
    Szolgáltatóipari BMI
    Kiskereskedelmi forgalom

Szavazás

5 százalékra csökkentenék a hal- és vadhús áfáját. Ha ezek a termékek olcsóbbak lennének, többet venne belőlük?