Hirdetés

Facebookon versengenek az iskolák a diákokért

2012. május 13., 12:17

Az oktatási területen egyelőre a felsőoktatási intézmények használják ki leginkább a Facebook adta lehetőségeket a meglévő vagy potenciális hallgatók megszólítására. Bár a felsőoktatás dominanciáját részben magyarázhatják közösségi média használati szokások, valamint az intézmények méretéből adódó különbségek, valószínű, hogy a jelenség mögött a diákokért folyó verseny erősödése is meghúzódik.

Hirdetés

A Nemzeti Tankönyvkiadó (NTK) a Digitális Oktatási sorozatának részeként indította el az „Iskolák a Facebookon” adatbázist, amely a hazai és határon túli oktatási intézmények Facebook oldalait listázza azok rajongószáma és egyéb más mutatói alapján.

Az adatok alapján az elmúlt években sok általános iskola, középiskola, egyetem és más oktatással foglalkozó intézmény is kialakította hivatalos Facebook oldalát, amelyek mellett diákok közösségei sokszor saját, nem hivatalos felületeket is felépítettek. A folyamatosan bővülő, több mint 100 oldalt tartalmazó „Iskolák a Facebookon” listára oktatási intézmények által fenntartott hivatalos, vagy iskolai közösségek által indított Facebook oldallal lehet regisztrálni.

Az „Iskolák a Facebookon” ranglista a diákok és a szülők mellett jól használható információkat kínál a pedagógusok, illetve az oktatási intézmények vezetői és az oldalak üzemeltetői számára is, hiszen ennek segítségével könyebben érhetők el más példák, gyűjthetők ötletek, közösségépítési trükkök.

Burka Szilvia, az NTK marketing igazgatójának véleménye szerint miközben az oktatási intézmények egyre fontosabbnak tartják a közösségi média jelenlétet, a diákok számára pedig már régóta magától értetődő a Facebook használata, nem volt olyan oldal, amely számba vette és áttekinthetően egy csokorba gyűjtötte volna az oktatási intézmények közösségi média felületeit. Ezért határoztunk a lista összeállítása mellett, nem titkolva azt a szándékunkat, hogy a pedagógusok, oktatási intézmények körében is ismertebbé tegyük a diákok körében már népszerű közösségi média csatornákat.

Az „Iskolák a Facebookon” adatbázisban az iskolák jellege mellett (általános iskola, középiskola, felsőoktatási intézmények, stb.) a rajongók száma valamint aktivitása alapján állíthatóak rangsorba az oktatási intézmények oldalai. Jelenleg a rajongószám alapján az összesített lista élén felsőoktatási intézmények állnak, de általában elmondható, hogy a felsőoktatás területe jelenik meg leghangsúlyosabban az oktatási intézmények között az egyébként egyetemisták hálózataként útjára indult Facebookon.

A közösségi média felhasználók összetétele, az intézmények méretéből adódó különbségek, valamint az egyetemi-főiskolai élet jellegzetességei mellett ennek oka, hogy a felsőoktatási intézmények közül egyre többen ismerik fel a közösségi média szerepét a diákokért folytatott versenyben. A lista élén a Debrenceni Egyetem áll (13 ezer rajongó), melyet a BKF (7 ezer rajongó) és a Central European University oldala követ (6 ezer rajongó). A középiskolák közül jelenleg a budapesti Zrínyi Miklós Gimnázium szerepel az első helyen 1700 rajongóval. A kizárólag általános iskolai kategóriában megjelenő intézmények hátránnyal indulnak, hiszen a Facebookon 13 év a korhatár – ebben a kategóriában az Újlak Utcai Általános Iskola vezet közel 700 rajongóval.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Megjött az Uber igazi kihívója: a Google épp most végzi ki a taxizást

Megjött az Uber igazi kihívója: a Google épp most végzi ki a taxizást

Teljes pályás offenzívát hirdet a Google: jön a saját megosztáson alapuló fuvarszolgáltatásuk. Persze ez csak az első fázis, hiszen ahogy az Uber is, úgy a Google is ezzel készíti elő a terepet a saját önvezető autóinak. Az innovációt nem kedvelő taxisok viszont megint aggódhatnak az új, még nagyobb és befolyásosabb ellenfél miatt.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Hirdetés

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX28096.45+0.17%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • augusztus 29
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének július végi helyzetéről
    Fogyasztói bizalmi index - augusztus
    augusztus 30
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 20 mrdFt

    augusztus 31
    ÁKK: 2024/B államkötvény csereaukcó, 2018/B - 20 mrdFt
    szeptember 1
    KSH: Kiskereskedelem (második becslés) - június
    szeptember 2

Szavazás

Ön szerint ki vegye meg a Tesco magyarországi érdekeltségét?