Hirdetés

Facebookon versengenek az iskolák a diákokért

2012. május 13., 12:17

Az oktatási területen egyelőre a felsőoktatási intézmények használják ki leginkább a Facebook adta lehetőségeket a meglévő vagy potenciális hallgatók megszólítására. Bár a felsőoktatás dominanciáját részben magyarázhatják közösségi média használati szokások, valamint az intézmények méretéből adódó különbségek, valószínű, hogy a jelenség mögött a diákokért folyó verseny erősödése is meghúzódik.

Hirdetés

A Nemzeti Tankönyvkiadó (NTK) a Digitális Oktatási sorozatának részeként indította el az „Iskolák a Facebookon” adatbázist, amely a hazai és határon túli oktatási intézmények Facebook oldalait listázza azok rajongószáma és egyéb más mutatói alapján.

Az adatok alapján az elmúlt években sok általános iskola, középiskola, egyetem és más oktatással foglalkozó intézmény is kialakította hivatalos Facebook oldalát, amelyek mellett diákok közösségei sokszor saját, nem hivatalos felületeket is felépítettek. A folyamatosan bővülő, több mint 100 oldalt tartalmazó „Iskolák a Facebookon” listára oktatási intézmények által fenntartott hivatalos, vagy iskolai közösségek által indított Facebook oldallal lehet regisztrálni.

Az „Iskolák a Facebookon” ranglista a diákok és a szülők mellett jól használható információkat kínál a pedagógusok, illetve az oktatási intézmények vezetői és az oldalak üzemeltetői számára is, hiszen ennek segítségével könyebben érhetők el más példák, gyűjthetők ötletek, közösségépítési trükkök.

Burka Szilvia, az NTK marketing igazgatójának véleménye szerint miközben az oktatási intézmények egyre fontosabbnak tartják a közösségi média jelenlétet, a diákok számára pedig már régóta magától értetődő a Facebook használata, nem volt olyan oldal, amely számba vette és áttekinthetően egy csokorba gyűjtötte volna az oktatási intézmények közösségi média felületeit. Ezért határoztunk a lista összeállítása mellett, nem titkolva azt a szándékunkat, hogy a pedagógusok, oktatási intézmények körében is ismertebbé tegyük a diákok körében már népszerű közösségi média csatornákat.

Az „Iskolák a Facebookon” adatbázisban az iskolák jellege mellett (általános iskola, középiskola, felsőoktatási intézmények, stb.) a rajongók száma valamint aktivitása alapján állíthatóak rangsorba az oktatási intézmények oldalai. Jelenleg a rajongószám alapján az összesített lista élén felsőoktatási intézmények állnak, de általában elmondható, hogy a felsőoktatás területe jelenik meg leghangsúlyosabban az oktatási intézmények között az egyébként egyetemisták hálózataként útjára indult Facebookon.

A közösségi média felhasználók összetétele, az intézmények méretéből adódó különbségek, valamint az egyetemi-főiskolai élet jellegzetességei mellett ennek oka, hogy a felsőoktatási intézmények közül egyre többen ismerik fel a közösségi média szerepét a diákokért folytatott versenyben. A lista élén a Debrenceni Egyetem áll (13 ezer rajongó), melyet a BKF (7 ezer rajongó) és a Central European University oldala követ (6 ezer rajongó). A középiskolák közül jelenleg a budapesti Zrínyi Miklós Gimnázium szerepel az első helyen 1700 rajongóval. A kizárólag általános iskolai kategóriában megjelenő intézmények hátránnyal indulnak, hiszen a Facebookon 13 év a korhatár – ebben a kategóriában az Újlak Utcai Általános Iskola vezet közel 700 rajongóval.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hozzászólások : 0 db Hozzászólok »
Szóljon hozzá - számít a véleménye!

Címlapon

Akinek csak a pénz jut az eszébe ennek kapcsán az tényleg menjen a...

Akinek csak a pénz jut az eszébe ennek kapcsán az tényleg menjen a...

Az elmúlt három évtized nagy együttesei akarják méltón búcsúztatni a Petőfi Csarnokot, de ez is magyarosra sikerült - a pénz miatt dúl a közleményháború.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Napi kommentár

Utánajártunk

Hirdetés

Hirdetés

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX22588.99+0.23%
    DAX11330.7+0.65%
    EUR/HUF307.440%
    EUR/USD1.09860%
    Arany1095.750%

Heti várható események, adatok

  • július 27
    IFO Üzleti hangulatindex - július

    július 28
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 35 mrdFt
    GDP - előzetes (év/év) - Q2
    S&P/Case-Shiller házárindex - május
    Conference Board fogyasztói bizalmi index - július
    július 29
    KSH: Foglalkoztatottság -- április–június
    KSH: Munkanélküliség -- április–június
    Bayer - 2015 Q2
    Linde - 2015 Q2
    Wizz Air - 2015 Q2
    Volkswagen - 2015 Q2
    Facebook - 2015 Q2
    Federal Reserve kamatdöntés
    július 30
    GDP (év/év, igazított) - 2015 Q1
    Deutsche Bank - 2015 Q2
    Lufthansa - 2015 Q2
    Siemens - 2015 Q2
    Munkanélküliségi ráta - július
    Fogyasztói árindex (év/év) - előzetes - július
    T-Mobile US - 2015 Q2
    Coca Cola Enterprise - 2015 Q2
    {{us} LinkedIn - 2015 Q2
    GDP (negyedév/negyedév, évesített) - előzetes - Q2
    Friss munkanélküli-segély kérelmek (fő/hét) - július
    Fogyasztói Bizalom - végleges - július
    Tartós munkanélküli-segély kérelmek (fő/hét) - július
    július 31
    KSH: Ipari termelői árak -- június
    KSH: Lakásépítések, építési engedélyek -- I. félév
    MNB: A hitelintézetek összevont mérlege -- június
    MNB: A háztartási és a nem pénzügyi vállalati kamatlábak -- június
    Fogyasztói árindex (év/év) - július
    Munkanélküliségi ráta - június
    Exxon Mobil - 2015 Q2
    Chicagoi beszerzési menedzser index - július
    Michigani Egyetem fogyasztói bizalmi index - végleges

Szavazás

Ön szerint engedélyezni kellene Magyarországon az azonos neműek házasságát?