Hoffmann Rózsa szombati budapesti sajtótájékoztatóján a tanév első félévét értékelve kiemelte: a tanítás rendben zajlott, és elindult az a folyamat, amelynek célja és eredménye, hogy a pedagógusokat a társadalom megbecsülje, és olyan helyzetbe hozza, hogy a bérük méltó legyen ahhoz a felelősségteljes munkához, amelyet végeznek. Felidézte a pedagógus-előmeneteli rendszer indulását, amelynek keretében a pedagógusok 80 százaléka 40-80 ezer forintos béremelést kapott. Ez az első lépés, januárban ezt újabb követte a minimálbérhez kapcsolódva, 8-10 ezer forintos összeggel.
Kiemelte, hogy a béremelés előtt a legtöbb pedagógus 190-200 ezer forintot keresett, ez utána 290 ezer forintra nőtt. Összességében 160 ezer pedagógus havi jövedelme nőtt, és szeptembertől újabb, 10 ezer forintos nagyságrendű emelkedés várható. Jelezte: 2017-ig minden tanév kezdetén jogszabályban foglalt újabb növeléssel lehet számolni.
Megszokták
Kiszámítható és biztonságos a pedagógusok életpályája - mutatott rá a köznevelési államtitkár, aki megjegyezte: növekszik a pedagógushivatás iránti érdeklődés, az álláspályázatokra az intézkedések hatására egyre többen jelentkeznek. A munkaszervezés módja is megváltozott, ezt mára országszerte minden iskolában megszokták, és az egyetlen többletfeladatot nem írt elő a pedagógusok számára - fűzte hozzá.
Szólt arról is, hogy 2002 és 2009 között 17 448 pedagógus veszítette el az állását, ezzel szemben a mostani tanév úgy indult, hogy nem volt létszámcsökkenés. Az előző éveknek megfelelő létszámmal kezdték a tanévet, az iskolákban most 160 157 pedagógus dolgozik.
Hoffmann Rózsa örvendetesnek nevezte, hogy míg a korábbi években elég sok iskolát bezártak és összevontak, addig néhány intézmény a mostani tanévben újraindult. Nyolc kis iskola nyílt meg, és azért nem több, mert nem volt rá igény a gyermekek létszámának fogyása miatt - tette hozzá.
Irány?
A kiosztott háttéranyag szerint 2013-hoz képest 13 százalékkal több forrás jut a köznevelés működésére, amire az idén 1 260 518 millió forintot fordítanak.
Hoffmann Rózsa összegzése szerint jó irányba haladnak, és olyan törvényeket készítettek elő, fogadtak el, amelyek kidolgozásában a pedagógustársadalom reprezentatív szervezetei részt vettek. Egyetlen olyan intézkedés sincs, amit a társadalom és pedagógusok jóval több mint a fele ne támogatott volna - jegyezte meg.