4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tegezni vagy magázni is lehet az állást keresőket, mindez attól függ, hogy mi illeszkedik jobban a vállalat stratégiájába - ez az egyik fontos megállapítása annak a felmérésnek, amely a magyar karrier aloldalakat vizsgálta, és arra kereste a választ, mitől jó egy ilyen oldal.

A JobGroup csoportba tartozó BrandJob a vizsgálat során az 50 legjelentősebb magyarországi munkáltató közül 15-nek az állásoldalát vetette össze. A vizsgálat során két dolgot tekintettek elsődlegesnek: ezek milyen mértékben felelnek meg a karrier oldalakkal szembeni szakmai kritériumoknak, illetve egy lehetséges munkavállaló szemszögéből mindez mennyire tűnnek vonzónak és izgalmasnak.

Melyek a legfontosabb szempontok?

A felmérés során figyelembe vették, hogy világosan kiderülnek-e az adott cég egyedi megkülönböztető értékjegye, fontos szempont volt, hogy áttekinthető-e a struktúra, könnyű-e a navigáció, mennyire informatív az oldal, és a hangvétel konzekvens-e, az ötödik szempont pedig z oldal megjelenése volt. 

Az általános érvényű szempontok mentén minden cégnek saját magának érdemes kialakítani az egyedi hangot. Szinte egyforma számban találtunk például tegezős és magázós honlapokat. A szintén vizsgált MNB magázós hangvétele önmagában éppen olyan hiteles, mint a UPC tegezése, és a Tesco vagy az Aldi karrieroldalai egyaránt vonzóak, még ha ez előbbi tegezi, az utóbbi pedig magázza is a látogatót. Bár nem lehet mindenki számára érvényes receptet megfogalmazni, azt azért látni lehet, hogy a világ a tegezés felé halad - mondta Hadi László. 

A kiválasztott oldalak mindegyikénél érezni lehetett a tudatos építkezést. Mivel több száz vagy akár több ezer munkavállalót foglalkoztató cégekről van szó, különösen nehéz mindenkihez egyszerre szólni. A felmérés során a legvonzóbbnak azok az oldalak bizonyultak, ahol egy közös, induló oldalra történő érkezést követően minden látogató saját maga választhatta meg, milyen irányba lép tovább. Egy vonzó induló oldal tudatosítja a vállalati értékeket és ösztönöz a továbbkattintásra. Onnantól pedig a pénztárostól a pénzügyi vezetőig mindenki megtalálja a neki szóló információt - mondta Hadi László. 

Mitől jó és mitől nem egy oldal?

Önmagában attól nem jó egy karrieroldal, hogy az aktuális álláshirdetések fölött egy boldog ember mosolyog a képen - mondta Nagy Dénes, a BrandJob marketingkommunikációs vezetője. Sablonos képpel és üzenettel nem érünk el hatást. Az állást keresők valós igényére kell választ adni, a látogatónak azt kell éreznie, hogy ez a cég konkrétan neki kínál vonzó lehetőségeket. Márpedig ehhez bátran kell megfogalmazni az üzeneteket - mondta Nagy Dénes.

A munkáltatói márka építése kapcsán a cégek kettős szorítással küzdenek: egyrészt a meghirdetett pozíciókra minél gyorsabban megfelelő embert akarnak találni. Az a vállalat kerül versenytársai elé, amelyik lojális, odaadó, az alkotó munkában részt vevő csapatot tud kiépíteni, ehhez pedig a legjobbakat kell magának megnyernie. A másik oldalról viszont az ehhez szükség munkáltatói márkaépítés nem egyszer szemléleti - és ehhez kapcsolódó - pénzügyi korlátokba ütközik. Nem elég létrehozni egy karrier aloldalt, hanem ki is kell alakítani azt a stratégiát, amivel a legjobbakat akarja megnyerni magának a cég, ez pedig komoly elkötelezettséget igényel a HR-vezető és a cégvezetés részéről is.  

Két típusú kihívással szembesülünk a piacon - mondta Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója. “Egyrészt csak lassan terjed az a szemlélet, ahol a cégvezetés a zászlajára tűzné, hogy elkötelezett a munkáltatói márka építése mellett. Márpedig enélkül a HR részleg keretein belül a munkáltatói márkaépítés nemigen kapja meg a szükséges támogatást. Kellő figyelem és anyagi források híján pedig jobbára csak a pillanatnyi helyzetet kezelő, tűzoltás jellegű megoldások születnek - mondta Hadi László. A tapasztalatok szerint a munkáltatói márkaépítés nemcsak az új munkatársak szempontjából vonzó. A vállalati értékek világos megfogalmazása a már ott dolgozók kötődését is segíti, és elősegíti, hogy mindenki egyben a cég külső „nagykövetévé” is váljon.

A mondanivaló világos megfogalmazása és a karrieroldalak egyszerű használata már csak azért is fontos, mert ezek az oldalak csak egyik elemét alkotják a lehetséges eszközöknek. A TMP Worldwide révén azt látjuk, hogy a papíralapú, az online és a mobil kommunikáció harmonizációja vezet sikerre. Különösen a nagyobb piacok esetében már a mobilos lokalizáció eszközei terjednek, ahol már nem pusztán a képzettségnek megfelelő munkát kínálnak az állást keresőknek, hanem a technológia révén a lakóhelyhez vagy a tartózkodáshoz legközelebbi álláslehetőségekre hívják fel a figyelmet - mondta Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Karrier Meghalt Jacob Rotschild
Privátbankár.hu | 2024. február 26. 16:32
Elhunyt Lord Jacob Rotschild brit nagybefektető, a Rothschild bankárdinasztia tagja. Halálát hétfőn jelentette be a család.
Karrier Munkatársakat keresünk!
Privátbankár.hu | 2023. december 1. 13:50
Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk!
Karrier Orbán Viktor már csak a harmadik: hátrébb csúszott egy fontos listán
Privátbankár.hu | 2023. november 29. 18:13
A Politico idén is rangsorolta Európa legmeghatározóbb embereit.
Karrier Lesújtó véleménnyel vannak a főnökök a beosztottakról, de a másik oldalnak is van véleménye
Privátbankár.hu | 2023. november 16. 19:04
Egészen másként látják a munkahelyi képzéseket a beosztottak és a vezetők egy új amerikai felmérés szerint. Az előbbiek elvárják a munkahelyüktől, hogy ezekkel támogassa a karrierjüket, miközben az utóbbiak legyintenek a dologra.
Karrier Nincs még minden veszve az MSZP szerint
Privátbankár.hu | 2023. október 31. 16:01
Meghatározó erő akar maradni egy kormányváltás idején is a jelentősen meggyengült MSZP. Komjáthi Imrét, a párt társelnökét erről is kérdeztük az ATV napi adásában, fontos munkaerőpiaci és társadalmi kérdések mellett.
Karrier Megvan a Világbank új elnöke
Privátbankár.hu | 2023. május 3. 19:57
A Mastercard egykori vezérigazgatóját, Ajay Bangát választották a Világbank új elnökévé szerdán - közölte a washingtoni székhelyű pénzintézet.
Karrier Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!
Privátbankár.hu | 2023. április 18. 10:18
A Klasszis Lapcsoport (Privátbankár.hu, Mfor.hu, Piac&Profit, Turizmus Online) Professzionális online Sales és Marketing vezetőt keres. Várjuk jelentkezésedet!
Karrier Milliárdos perben hallgatják ki a világ egyik legismertebb médiamágnását
Privátbankár.hu | 2023. január 19. 14:30
 A Fox tévécsatornákat tulajdonló Fox Corp. elnöke, Rupert Murdoch mehet a bíróságra.
Karrier Megvan a reptéri káosz első áldozata
Szakonyi Péter | 2022. szeptember 17. 14:44
Lemondott posztjáról a Schiphol vezérigazgatója, Európa legnagyobb légikikötőjének első embere az immár állandósult reptéri káosz miatt adta be felmondását. Amszterdam mellett London, Frankfurt és Párizs repterei is kaotikus helyzetben voltak a nyári csúcs alatt.
Karrier Óriási veszteség: román színekben folytatja Magyarország egyik legjobb sportolója
Privátbankár.hu | 2022. szeptember 4. 18:58
A sakkozó Rapport Richárd román színekben folytatja pályafutását - ezt a román szövetség jelentette be vasárnap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG