Hirdetés

Megvan a megoldás – így tartanák itthon a fiatalokat

2016. február 24., 20:07

Ma már meg sem lepődünk azon, hogy mindenki a szolgáltató szektorban akar dolgozni. Ráadásul a szolgáltató központok virágzásának köszönhetően a teljes ágazat vonzerejének további erősödése várható, miközben a felmérések szerint már 2015-ben is ez volt a legkeresettebb szektor a munkavállalók körében

 

 

Hirdetés

A munkavállalók körében hazánkban 2015-ben az autóipart megelőzve már a szolgáltató szektor volt a legvonzóbb terület a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése, a Randstad Award eredményei szerint.

Az kap munkát, aki rászolgált

A korábbi évek trendjei alapján a szektor vonzereje idén tovább erősödhet. Nem kis szerepe van ebben a szolgáltató központoknak: míg más ágazatok a munkaerőhiánytól szenvednek, ez az egyetlen olyan szektor ma Magyarországon, amely nemcsak a tehetséges munkaerő itthon tartásában, de a külföldiek idecsábításában is jeleskedik.

A 30 ezer főt foglalkoztató 80 központ jól fizető, változatos munkalehetőséget kínál a magasan képzett munkaerő számára –mondta Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. – Persze egy jó pozíció betöltéséhez az álláskeresőknek is fel kell nőniük: a 35 év alatti magyar munkavállalók fele jelenleg semmilyen idegen nyelvet nem beszél.

Fizetés és kényelem a fő szempont

Nemcsak a legvonzóbb szektorok, de a munkahely-választási preferenciák körében is további átrendeződés várható. Míg a válság idején még a foglalkoztatás biztonsága volt az elsődleges szempont, addig az utóbbi két évben a jó fizetés vált a legfontosabb döntési tényezővé, emellett megnőtt az igény a rugalmas foglalkoztatási lehetőségek iránt.

Mivel egyre többen – elsősorban a nők – vágynak a munka és a magánélet közötti egyensúly megteremtésére, ezért tovább erősödhet a nem hagyományos munkaszerződések létjogosultsága.

A fiatalok karriert, az idősebbek biztos állást keresnek

A Randstad Award 2015-ös eredményei szerint az egyes korcsoportok motivációi jelentősen eltérnek: míg az idősebb munkavállalók a hosszú távú lehetőségeket és az anyagi biztonságot keresik, addig a fiatalabb korosztályt már a változatos feladatkörök, a kellemes munkakörnyezet és a karrierépítési lehetőség is erőteljesen motiválja.

Ráadásul ez a generáció sokkal mobilisebb, így ha itthon nem találja meg a számításait, gondolkodás nélkül nyugatnak veszi az irányt. A magyar fiatalok 50-60 százaléka szeretne külföldön továbbtanulni vagy dolgozni. Ez önmagában még nem feltétlenül rossz, hiszen a megszerzett tudást a hazajövetel után Magyarországon is lehet kamatoztatni.

Haza kell hozni azokat, akik elmentek

A kérdés az, hogy lehet-e kellően érdekes, jól fizető munkahelyeket teremteni itthon, hogy a világot járt fiatalokat visszacsábítsuk. A bérszínvonal emelése mellett a munkaerő csábításában fontos szerepet játszik az úgynevezett employer branding, azaz a munkáltatói márka építése.

A gyakorlat szerint az erős munkáltatói márkával rendelkező cégek 46 százalékkal költenek kevesebbet toborzás-kiválasztásra.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Keresel te egyáltalán annyit, mint egy átlagnyugdíjas?

Keresel te egyáltalán annyit, mint egy átlagnyugdíjas?

magunk is meglepődtünk. Nemcsak sokkal alacsonyabb volt Magyarországon 2016 végén a lakosság többségének jövedelme, mint a szépen növekvő hivatalos átlagbér, de ha mélyre ásunk az adatokban, akkor azt mondhatjuk, hogy az emberek fele kevesebb pénzzel rendelkezett, mint az átlagnyugdíj. A munka sok ember számára nem hozott többet, mintha nyugdíjból élne.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Hirdetés

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX39132.62+0.09%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • október 16
    Fogyasztói árindex (év/év) - szeptember
    Netflix - 2017 Q3
    október 17
    KSH: Építőipar - augusztus
    MNB: Havi fizetési mérleg -- augusztus
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 15 mrdFt
    ZEW index - október
    ZEW index - október
    Fogyasztói árindex (végleges) - szeptember
    Morgan Stanley - 2017 Q3
    Goldman Sachs - 2017 Q3
    IBM - 2017 Q3
    október 18
    Munkanélküli segélykérelmek számának változása - szeptember
    ILO munkanélküliségi ráta - augusztus
    Fed Bézs Könyv
    eBay - 2017 Q3
    American Express - 2017 Q3
    október 19
    KSH: Keresetek - január–augusztus
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének 2017. szeptember végi helyzetéről
    GDP (év/év) - 2017 Q3
    GDP (negyedév/negyedév) - 2017 Q3
    SAP - 2017 Q3
    Philadelphiai Fed index - október
    Friss és tartós munkanélküli-segélykérelmek alakulása
    PayPal - 2017 Q3
    Philip Morris International - 2017 Q3
    Verizon Communications - 2017 Q3
    október 20
    Daimler - 2017 Q3
    General Electric - 2017 Q3

Szavazás

Ön szerint létezik globális felmelegedés?