Hirdetés

Reagált a BKV: ez az oka a bérkülönbségeknek?

2017. november 14., 13:51

Szerintük nem adnak többet az újoncoknak, mint a régi motoros buszsofőröknek.

Ahogy arról már korábban írtunk, aláírásgyűjtést kezdtek az egyik szakszervezetnél, mivel a BKV az újonnan felvett buszsofőröknek – elvileg – jóval magasabb bért kínál, mint a már meglévő dolgozóknak. A társaság most reagált ezekre a hírekre, elmondásuk szerint a toborzóanyagokban feltüntetett béreknél épp, hogy a már meglévő dolgozók pótlékokkal együtt számított átlagkeresetét vették alapul, ezt közölte a BKV a Privátbankár.hu-val. Ezek alapján aligha történhet hátrányos megkülönböztetés.

Részleteiben ez azt jelenti, hogy egy járművezető legalább nettó 200 ezer forintos (azaz bruttó kb. 300 ezer forintos) jövedelmet vihet haza egy-egy ledolgozott hónap után. A sofőrök azonban a túlórák és egyéb pótlékok révén ennél lényegesen magasabb jövedelmet is elérhetnek, ezt mutatja az is, hogy az elmúlt hónapok jövedelem átlaga ezekben a munkakörökben (tehát valamennyi autóbusz- és trolibuszvezetőre vonatkoztatva) bruttó 400 ezer forint volt, írja a BKV.

Hirdetés

Nem olcsó az átképzés sem

Szó sincs ugyanakkor arról, hogy hozzá nem értők ülnének a volán mögé, a sofőröknek ugyanis komoly ki-, vagy átképzésen kell keresztülmenniük. Ha például valaki „C” kategóriás jogosítvánnyal rendelkezik, annak minimum PÁV II. vizsgát kell tennie a KRESZ, illetve a műszaki ismeretek mellett, majd a szokásos gyakorlat és forgalmi vizsga után a következő lépcsőfokon minimum 348 kilométert kell levezetniük, és végül egy 105 perces forgalmi vizsgával zárul a képzés. Ennek a végén kapnak „D” kategóriás jogosítványt, majd kezdhetik meg az úgynevezett GKI (Gépjárművezetői Képesítési Igazolvány) alapképző tanfolyamot, amelynek része többek között a veszélyhelyzetek elhárítására szolgáló gyakorlati képzés is.

A GKI képzés szintén hatósági vizsgával zárul, és BKV-s átképző tanfolyam követi, ami útvonalismeretből, járműtípusismeretből, utasításismeretből áll. Az utolsó lépés az úgynevezett módszer-átadás, amelynek lényege, hogy a „frissen” képzett kolléga napokon keresztül egy nagy tapasztalattal rendelkező járművezető mellett tesz szert gyakorlatra. Ezek után kezdenek a járművezetők „egyedül” dolgozni: vagyis közel 6 hónapnyi elmélet és gyakorlati képzés után.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Ebben az élen állunk: elborzasztó, ami a magyar lakásárakkal történik

Ebben az élen állunk: elborzasztó, ami a magyar lakásárakkal történik

Az Eurostat friss adatai szerint hazánk 27 vizsgált európai ország között az ötödik helyen áll az inflációval korrigált éves reál lakásár változásában. Nálunk csak négy másik országban nőttek jobban az ingatlanárak, de meglepetérsre akadt olyan ország is, hol éves szinten olcsóbbak lettek a lakások.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Videók

Hirdetés

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX39854.02+0.48%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Szavazás

Ön elégedett az idei nyugdíjemelés mértékével? (3%)