3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csak egy lájk, és te is segíthetsz - sokszor találkozhatunk a Facebookon olyan kezdeményezéssel, ami azt próbálja elhitetni a felhasználóval, hogy nem a kattintására vadásznak, hanem valóban jótékony szándék vezérli a kiírókat - a végén persze sosem kap pénzt egy nemes cél sem ilyen módon. Egy új kezdeményezés változtathat ezen: tényleg több pénzt kaphat, aki több lájkot gyűjt.

A Likefunding nevű startup Facebook-lájkok révén nyújt támogatást jótékony és kreatív projekteknek. A társadalmi felelősségvállalást előtérbe helyező cégek felajánlanak egy pénzalapot, amiből a Facebook-felhasználók egy számukra szimpatikus jótékony célnak juttatnak kisebb összegeket azzal, hogy "lájkolják" a projektet. Az így adakozó vállalatok logója megjelenik a támogatott projekt Facebook postjain, ami jelentős PR értékkel bír. Mindenki nyer?

Itt a Like Funding!

Mára mindannyian ismerjük az internetes közösségi finanszírozás, a crowdfunding fogalmát. Nos, ideje megbarátkoznunk a „lájk-finanszírozással” (like fundinggal) is.

Egy új Hong Kong-i startup ugyanis kidolgozott egy módszert, amivel a Facebook-lájkok nem csak hogy jótékony kezdeményezéseknek nyújtanak pénzbeli támogatást, hanem egyúttal pénzt felajánló cégek CSR (társadalmi felelősségvállalás) profilját is erősítik – írja a CNN portálja. A Likefunding.me kis csapata a Hong Kong-i Science Parkban (amit a város saját Szilícium Völgyeként is emlegetnek) dolgozik azon, hogy összehozza az érdeklődésre számot tartó projekteket a CSR-publicitást kereső cégekkel.

Hogyan működik?

Kelly Yim, a cég egyik alapítója, kockázatelemzőként dolgozott egy nagy banknál. Ezt az állást hagyta ott, hogy egy olyan rendszert dolgozzon ki, amivel jótékony célokat és kreatív projekteket lehet támogatni. „Azt akarjuk, hogy az emberek megosszák az adott szponzor égisze alatt futó kreatív projekteket, ezzel pontosan mérhető publicitást adva a támogató cégnek.” – mondja Yim, hozzátéve, hogy a szponzor logója minden egyes megosztásnál a Facebook-postba ágyazva jelenik meg.

A CNN összeállítása  szerint a cégek maximum 2000 dolláros támogatói alapot ajánlhatnak fel, a Facebook felhasználók pedig egy listából választhatják ki a lájkjukra méltó projektet. Egy-egy lájk kb. 2 hongkongi dollárt jelent az adott projektnek.

A lájk-finanszírozás mögötti üzleti modell nagyon hasonló a közösségi finanszírozáséhoz; a rendszert üzemeltető cég a kiutalt adományok 10%-át veszi el egyfajta „szolgáltatási díjként”.

8000 megosztás 6 óra alatt

Noha a cég csak augusztusban indította a rendszer béta verzióját, már most jelentős sikereket könyvelhet el. Egy hátrányos helyzetű gyerekek megsegítésével foglalkozó szervezet 6 óra alatt 5000 lájkot és 8000 megosztást kapott, ezáltal sokkal nagyobb médiafigyelmet generálva, mintha a tömegsajtón keresztül hirdették volna magukat.

Yim szerint a jótékony vagy érdekes kezdeményezésekben rejlő viralitás értékesebb lehet egy cégnek mint a hagyományos hirdetés. Noha az adományozható összeg nagysága korlátozott, 2000 dollár igenis nagy eredményeket hozhat egy kis alapítvány életében.

Irány Kína!

A Likefunding.me jövő év végére válhat nyereségessé. Az alapító szerint a legnagyobb feladat a potenciális szponzorok „kitanítása”, az új promóciós lehetőség megismertetése. Ami a jövőt illeti, a kis Hong Kong-i cég máris nagyban gondolkodik; a cél Kína, már folynak is a tárgyalások egy, a Sina Weibo internetóriással közös partnerségről - írja a CNN.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG