Drága és pazarló a hazai cégek számlakezelési gyakorlata – mutat rá az LLP üzleti tanácsadással és szoftverszolgáltatásokkal foglalkozó cég legfrissebb felmérése, amelyet olyan hazai cégeknél végzett el, amelyek legalább 100 és legfeljebb 1000 bejövő számlát dolgoznak fel havonta.
Még mindig papíron
A kutatás eredményei szerint az átlagosan ezer forintos költséggel feldolgozott számlákat a válaszadók 70 százaléka még mindig papíralapon továbbítja, csatolt formanyomtatványok és űrlapok segítségével. A cégek negyedénél több mint 6 dolgozó bevonásával zajló manuális jóváhagyatási folyamat, a jelentős munkaidő- és költségráfordítás sokszor átláthatatlanná teszi a számlák feldolgozásának menetét.
A megkérdezett pénzügyi vezetők válaszaiból az is kiderül, hogy a vállalatok egyötöde nem centralizáltan, hanem több helyen végzi számláinak érkeztetését és feldolgozását. Az ilyen pénzügyi rendet követő társaságok többsége úgy nyilatkozott, hogy nem elégedettek a vállalatuknál jelenleg alkalmazott gyakorlattal. A kutatásban részt vevő vállalatok 20 százaléka a papíralapú igazoltatáson kívül a főbb pénzügyi adatokat elektronikus formában is eljuttatja a jóváhagyatási folyamatban érintett vezetőknek, és mindössze egytizedük végzi teljes mértékben digitalizáltan – valamilyen pénzügyi szoftver segítségével – a számlák igazoltatását.
Az LLP számításai szerint egy átlagos hazai vállalkozás már havi ezer feldolgozott számlánál is legalább félmillió forint megtakarítást érhet el, ha a szoftveres megoldással támogatja a számlakezelési folyamatot.