Hirdetés

Kávézhatunk, de mértékkel: napi 2-3 csészénél álljunk meg

2010. február 23., 11:10

Nem befolyásolja az antioxidánsok felszívódásának hatékonyságát a kávéhoz adott tej – bizonyították be a Nestlé kutatóközpontjának tudósai. A mértékkel fogyasztott kávé pozitív élettani hatását számos korábbi kutatási eredmény támasztotta alá

Hirdetés
Nem befolyásolja az antioxidánsok felszívódásának hatékonyságát a kávéhoz adott tej – bizonyították be a Nestlé kutatóközpontjának tudósai. A mértékkel fogyasztott kávé pozitív élettani hatását számos korábbi kutatási eredmény támasztotta alá, arról azonban, hogy a hatás mennyiben változik, ha a kávét tejjel, cukorral vagy krémesítőkkel fogyasztjuk, eddig kevés információnk volt - tudtuk meg a Nestlé sajtóközleményéből.

A jó hír tehát: mindegy, hogy a kávét tejjel vagy anélkül isszuk, szervezetünk a kávéban megtalálható antioxidánsok természetes sejtvédő hatását mindkét esetben élvezni fogja. A kávé hatására nem csak „felpezsdül” az emberi agy, hanem még antioxidánsok is jutnak a szervezetbe. Az antioxidánsok az anyagcsere során természetesen és a kedvezőtlen környezeti tényezők (pl. dohányzás, helytelen táplálkozás) következtében keletkező szabad gyököktől védik a szervezetet.

A szabad gyökök nagy szerepet játszanak a sejtek öregedési folyamataiban, és egyes betegségek, mint például az érelmeszesedés, a szívinfarktus, valamint bizonyos daganatos megbetegedések kialakulásában.

A Nestlé svájci kutatóközpontjában (Nestlé Research Center – NRC) három különböző kávézási szokással rendelkező csoportot vizsgáltak. Az egyik csoport 10 százalékos zsírtartalmú tejjel, a másik cukorral, a harmadik növényi eredetű krémezővel ízesített instant kávét fogyasztott. Az eredmények a tejes és az édes kávékülönlegességek híveinek sem okoznak csalódást: bebizonyosodott ugyanis, hogy a tej, a cukor és a krémező hozzáadása sem rontja az antioxidánsok felszívódásának hatékonyságát.

„A hazai fogyasztói szokásokat kutatva kiderült, hogy minél rövidebb ideje iszik valaki kávét, annál több tejet tesz a feketéjébe. Úgy tűnik, az ötödik év a vízválasztó: azok közül, akik ennél rövidebb ideje feketéznek, minden harmadik ember tejjel issza a kávéját. Bátran fogyaszthatják tehát ők is a tejes kedvenceket, vagy akár a szemes, illetve instant kávék tejjel, esetleg krémporral kombinált változatát. Persze, mint mindent, ezt is mértékkel: a táplálkozástudományi szakemberek legfeljebb napi 2-3 csésze kávé elfogyasztását javasolják” – mondta Szűcs Zsuzsanna, a Nestlé Hungária dietetikusa.

A pipa és a szivar sem jobb a ciginél
Az ételek is okozhatnak depressziót
A zöld tea nem gyógyszer - de majdnem

Privátbankár

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hozzászólások : 0 db Hozzászólok »
Szóljon hozzá - számít a véleménye!
Hirdetés

Címlapon

A nyártól könnyebb lesz majd kirúgni a munkavállalókat?

2012. május 26., 07:30
A nyártól könnyebb lesz majd kirúgni a munkavállalókat?

Július elsejétől él a Munka Törvénykönyve, de az új jogszabálycsomaghoz még a Parlament elfogad egy átmeneti rendelkezéseket tartalmazó másik törvényt is. Ennek értelmében valószínűleg lesznek olyan passzusok, melyek csak jövőre lépnek életbe. A felmondási tilalmak köre ugyanakkor már nyártól szűkül, új fogalom a törvényben a távolléti díj, mely az átlagkeresetet váltja - ez sokak számára kevesebb pénzt jelent majd.

Hirdetés
Hirdetés

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Facebook