Hirdetés
Hirdetés

Ki se mozdulunk otthonról? Pörög az online kereskedelem

2017. február 22., 14:09

Tavaly egymilliárd euró feletti forgalmat bonyolítottak a webshopok Magyarországon.

Az már régóta látszik, hogy lassan többet vásárolunk az internet segítségével, mint a boltba betérve: a 310 forintot felölelő online piac tavaly háromszor gyorsabban bővült Magyarországon a teljes hazai kiskereskedelemnél. Az online vásárlások tavaly a kereskedelem 3,9 százalékát tették ki. Az ütem első látásra féktelennek tűnik, ugyanakkor már mutatkoznak a bővülés korlátai, ezt közölte a GKI Digital a Privátbankár.hu-val, az Árukereső.hu felmérésére hivatkozva.

A legnagyobb növekedést év végén, a karácsonyi szezonban mérik a cégek, az utolsó negyedév több mint harmadát adta a boltok egész éves bevételének. Ugyanakkor az áruházak mintegy kétharmada véli úgy, hogy saját piacára 2016-ban erősödő koncentráltság volt jellemző, és egyre nehezebb kitűnni a „legnagyobbak” árnyékából, ez Fekete Pénteken például csak a cégek 32 százalékának sikerült. A legnagyobb növekedést a cégek a saját marketingtevékenységüknek, valamint a kényelmesebb kiszállításnak és a logisztikai beruházásoknak tudta be.

Hirdetés

A növekedés ára: átalakul a szabályozás

Idén ugyanakkor a szabályozói oldalról is nagyobb figyelmet kap majd az e-kereskedelem, elsősorban fogyasztóvédelmi szempontból. Igaz, a piaci szereplők többsége (61 százalék) úgy véli, hogy a jelenlegi szabályozás megfelelő támogatást/keretet biztosít a működésükhöz, várhatóan idén is jönnek majd változtatások.

Legutóbb egyébként december 13-án fogadtak el egy javaslatot, ennek értelmében az ismételt jogsértést elkövető webáruházak a korábban 15.000 forintos minimális büntetési tétel helyett már minimum 200.000 forintos bírsággal sújthatók. Ezt ugyanakkor nem tartják fairnek a piaci szereplők, meglátásuk szerint ugyanis a büntetés mértéke nincs összhangban a vétség súlyával, valamint a kiszolgálás mértékével. Fontos ugyanakkor, hogy ismételt vétségnek az az eset minősül, amennyiben azért a hatóság korábban már szólt az üzemeltetőnek, de ennek ellenére sem javították ki.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

Bár egy friss felmérés szerint valamivel jobb lett a magyarok fogyasztói tudatossága, nemcsak a vásárlók, de a kereskedők se tudják mindig, hogy mi a teendő a reklámació során. A szabályozás évek óta nem változott, mégis kevesen vannak, akik tudják, meddig élhetnek jogaikkal. Az élelmiszerekkel, ruhákkal és cipőkkel van a legtöbb baj.

Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX32956.30-0.01%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • április 24
    Fogyasztói bizalmi index
    KSH: Kiskereskedelem (második becslés, február)
    IFO üzleti hangulatindex
    Alcoa (2017 Q1)
    T-Mobile USA (2017 Q1)
    április 25
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    McDonald's (2017 Q1)
    Újlakás értékesítések és építések
    április 26
    Daimler (2017 Q1)
    PepsiCo (2017 Q1)
    Twitter (2017 Q1)
    Boeing (2017 Q1)
    április 27
    Lufthansa (2017 Q1)
    Fogyasztói bizalom (végleges)
    EKB kamatdöntés
    Fogyasztói árindex
    Microsoft (2017 Q1)
    Alphabet (2017 Q1)
    április 28
    KSH: Foglalkoztatottság és munkanélküliség (január–március)
    KSH: Ipari termelői árak (március)
    Fogyasztói árindex
    Munkanélküliségi ráta
    Ipari termelés
    Fogyasztói árindex
    GDP (Q1)

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?