Hirdetés
Hirdetés

Úgy vitték idén a német autókat, mint a cukrot

2012. július 05., 08:26
MTI

Kiugróan jó félévet zártak a németországi autógyártók, az ágazat elsősorban az euróövezeten túli exportpiacokon mutatkozó kereslet révén fejlődik. A német gyártók közül egyedül az Opel lóg ki a sorból, melynek legnagyobb problémája, hogy a márkát Európára korlátozzák. A német gyártók idén várhatóan 13,5 millió autót adnak el.

A német autógyártó cégek összesített bevétele idén az első négy hónapban 121 milliárd euró volt, ami 6 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Az ágazatban Németországban foglalkoztatottak száma 26 ezerrel 736 ezerre nőtt, a németországi autógyárak pedig 90 százalékos kapacitás-kihasználtsággal működtek. A kedvező tendenciák a május-júniusi időszakban is kitartottak, például a Kecskeméten gyárat üzemeltető Daimler az év első hat hónapjában világszerte 653 ezer kocsit adott el, ami minden korábbinál jobb eredmény és 6,9 százalékkal meghaladja az egy évvel korábbi szintet.

A német gyártókat az ázsiai és az amerikai piac segíti

Az euróövezeti piac gyenge, a kilátások is rosszak, a térségre koncentráló cégeknek rosszul megy az üzlet. A nagy vesztesek azonban elsősorban francia és olasz márkák, a PSA Peugeot Citroen, amely 10 ezer munkahely felszámolására kényszerül az értékesítés csökkenése miatt, valamint a Renault és a Fiat.


A német gyártók az euróövezetben elszenvedett visszaesést bőven kiegyenlítik a távolabbi piacokon. Az Egyesült Államokban például minden nyolcadik eladott kocsi német gyártmány, Kínában pedig az év egészét tekintve a német gyártók várhatóan 400 ezerrel több autót adnak el, mint a hazai piacon.

Hirdetés

Csak az Opel lóg ki a sorból

Egyedüli kivétel az Opel, amelynek legnagyobb problémája, hogy a tulajdonos amerikai General Motors csupán Európára korlátozza a márkát, attól tartva, hogy a nagy feltörekvő piacokon a csoporthoz tartozó más márkák rovására nyerne teret az Opel. Az eredmény az, hogy az Opel már a hazai piacon is egyre inkább háttérbe szorul, a piaci részesedése és az értékesítés is csökken. Júniusban csupán 22.200 Opelt adtak el Németországban, 8 százalékkal kevesebbet mint májusban.

A német autógyártó cégek - a Németországon kívüli üzemeik termelését is beleszámítva - az idén várhatóan összesen 13,5 millió kocsit adnak el, ami 4 százalékos növekedés 2011-hez képest. A növekedést támogató tényezők közül csak az egyik, hogy a cégek nem csupán az euróövezetre és Európára koncentrálnak, hanem valamennyi piacon erősítik jelenlétüket. A másik kulcsfontosságú tényező a széles termékskála; a német cégek kisautótól a luxuskocsikig minden létező típust gyártanak, és ők a legerősebbek a válságnak leginkább ellenálló prémium kategóriában. Ebben a piaci szegmensben a német cégek részesedése 80 százalékos.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Ezt a légitársaságot mindenkinek ki kellene próbálnia

Ezt a légitársaságot mindenkinek ki kellene próbálnia

A Pam Ann-birodalom nem egy olajsejk, hanem egy okos ausztrál nő tulajdona, aki nem félt megvalósítani álmait. Szex, drog, politika 10 ezer méteres magasságban a világ körül - ezen a járaton nincsenek tabutémák, senkit sem kímélnek, és úgy röhögjük betegre magunkat, hogy a végén azért nagyon fontos kérdésekkel a fejünkben hagyjuk el a terminált.

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Hirdetés

Utánajártunk

Hirdetés

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX26871.59+0.11%
    DAX9823.5-4.82%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • április 25
    Fogyasztói bizalmi index (április)
    Halliburton (2016 Q1)
    Xerox (2016 Q1)
    Újlakás építések (hó/hó, március)
    Újlakás értékesítések (ezer/hó, március)
    IFO üzleti hangulatindex (április)
    április 26
    MNB: kamatdöntés
    Bayer (2016 Q1)
    Apple (2016 Q1)
    Twitter (2016 Q1)
    AT&T (2016 Q1)
    eBay (2016 Q1)
    Du Pont (2016 Q1)
    Eli Lilly (2016 Q1)
    Lockheed Martin (2016 Q1)
    Office Depot (2016 Q1)
    Procter & Gamble (2016 Q3)
    Whirpool (2016 Q1)
    T-Mobile USA (2016 Q1)
    Tartós cikkek rendelésállománya (hó/hó, március)
    Beszerzési menedzserindex (április)
    Szolgáltatóipari beszerzési menedzserindex (április)
    Fiat Chrysler Automotives (2016 Q1)
    április 27
    Banco Santander (2016 Q1)
    Total (2016 Q1)
    GDP előzetes (év/év Q1)
    Boeing (2016 Q1)
    United Technologies (2016 Q1)
    NASDAQ OMX (2016 Q1)
    Facebook (2016 Q1)
    PayPal (2016 Q1)
    Fed: kamatdöntés (április)
    Jelzáloghitel igénylések (április)
    április 28
    KSH: munkanélküliségi ráta (március)
    Munkanélküliségi ráta (április)
    Fogyasztói árindex - előzetes (év/év, április)
    Philadelphiai Fed index - április
    Coca-Cola Enterprises (2016 Q1)
    Celgene (2016 Q1)
    Mastercard (2016 Q1)
    Ford Motors (2016 Q1)
    UPS (2016 Q1)
    Viacom (2016 Q2)
    Amazon.com (2016 Q1)
    LinkedIn (2016 Q1)
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek (ezer fő/hét, április)
    GDP - előzetes (Q1, negyedév/negyedév, évesített)
    Fogyasztói bizalom - végleges (április)
    Banco Bilbao (2016 Q1)
    Deutsche Bank (2016 Q1)
    április 29
    Termelői árindex (év/év március)
    GDP (év/év, igazított)
    Fogyasztói árindex (év/év, igazított, április)
    Munkanélküliségi ráta (március)
    BASF (2016 Q1)
    Linde (2016 Q1)
    GDP (év/év, igazított, Q1)
    General Electric (2016 Q1)
    Exxon Mobil (2016 Q1)
    Moody's (2016 Q1)
    Chicagói beszerzési menedzser index (április)
    GDP (év/év, igazított, Q1)

Szavazás

Újra kinyithatnak a nagyobb üzletek is vasárnap - ön vásárol a hét utolsó napján?