Hirdetés

Úgy vitték idén a német autókat, mint a cukrot

2012. július 05., 08:26
MTI

Kiugróan jó félévet zártak a németországi autógyártók, az ágazat elsősorban az euróövezeten túli exportpiacokon mutatkozó kereslet révén fejlődik. A német gyártók közül egyedül az Opel lóg ki a sorból, melynek legnagyobb problémája, hogy a márkát Európára korlátozzák. A német gyártók idén várhatóan 13,5 millió autót adnak el.

Hirdetés

A német autógyártó cégek összesített bevétele idén az első négy hónapban 121 milliárd euró volt, ami 6 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Az ágazatban Németországban foglalkoztatottak száma 26 ezerrel 736 ezerre nőtt, a németországi autógyárak pedig 90 százalékos kapacitás-kihasználtsággal működtek. A kedvező tendenciák a május-júniusi időszakban is kitartottak, például a Kecskeméten gyárat üzemeltető Daimler az év első hat hónapjában világszerte 653 ezer kocsit adott el, ami minden korábbinál jobb eredmény és 6,9 százalékkal meghaladja az egy évvel korábbi szintet.

A német gyártókat az ázsiai és az amerikai piac segíti

Az euróövezeti piac gyenge, a kilátások is rosszak, a térségre koncentráló cégeknek rosszul megy az üzlet. A nagy vesztesek azonban elsősorban francia és olasz márkák, a PSA Peugeot Citroen, amely 10 ezer munkahely felszámolására kényszerül az értékesítés csökkenése miatt, valamint a Renault és a Fiat.


A német gyártók az euróövezetben elszenvedett visszaesést bőven kiegyenlítik a távolabbi piacokon. Az Egyesült Államokban például minden nyolcadik eladott kocsi német gyártmány, Kínában pedig az év egészét tekintve a német gyártók várhatóan 400 ezerrel több autót adnak el, mint a hazai piacon.

Csak az Opel lóg ki a sorból

Egyedüli kivétel az Opel, amelynek legnagyobb problémája, hogy a tulajdonos amerikai General Motors csupán Európára korlátozza a márkát, attól tartva, hogy a nagy feltörekvő piacokon a csoporthoz tartozó más márkák rovására nyerne teret az Opel. Az eredmény az, hogy az Opel már a hazai piacon is egyre inkább háttérbe szorul, a piaci részesedése és az értékesítés is csökken. Júniusban csupán 22.200 Opelt adtak el Németországban, 8 százalékkal kevesebbet mint májusban.

A német autógyártó cégek - a Németországon kívüli üzemeik termelését is beleszámítva - az idén várhatóan összesen 13,5 millió kocsit adnak el, ami 4 százalékos növekedés 2011-hez képest. A növekedést támogató tényezők közül csak az egyik, hogy a cégek nem csupán az euróövezetre és Európára koncentrálnak, hanem valamennyi piacon erősítik jelenlétüket. A másik kulcsfontosságú tényező a széles termékskála; a német cégek kisautótól a luxuskocsikig minden létező típust gyártanak, és ők a legerősebbek a válságnak leginkább ellenálló prémium kategóriában. Ebben a piaci szegmensben a német cégek részesedése 80 százalékos.

Szóljon hozzá - számít a véleménye!
Hirdetés

Címlapon

Hol érdemes nyaralót venni? Ennyiért kapsz ingatlant a Balatonnál

2014. április 17., 18:04
Hol érdemes nyaralót venni? Ennyiért kapsz ingatlant a Balatonnál

Az egyre élénkebb az ingatlankereslet, egyre többen keresnek befektetési céllal is ingatlant. Ez a tendencia érinti a turisztikai övezeteket is. Ma Magyarország turizmus szempontjából Budapest és a Balaton régiója jár az élen. Hogy alakulnak most az átlagos árak a piacon?

Utánajártunk

Ajánlatunk

Hirdetés

Facebook

Szavazás

Ön szerint lesznek fennakadások a gázellátásban az ukrajnai feszültség miatt?

Hirdetés

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét: