Hirdetés
Hirdetés

Úgy vitték idén a német autókat, mint a cukrot

2012. július 05., 08:26
MTI

Kiugróan jó félévet zártak a németországi autógyártók, az ágazat elsősorban az euróövezeten túli exportpiacokon mutatkozó kereslet révén fejlődik. A német gyártók közül egyedül az Opel lóg ki a sorból, melynek legnagyobb problémája, hogy a márkát Európára korlátozzák. A német gyártók idén várhatóan 13,5 millió autót adnak el.

A német autógyártó cégek összesített bevétele idén az első négy hónapban 121 milliárd euró volt, ami 6 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Az ágazatban Németországban foglalkoztatottak száma 26 ezerrel 736 ezerre nőtt, a németországi autógyárak pedig 90 százalékos kapacitás-kihasználtsággal működtek. A kedvező tendenciák a május-júniusi időszakban is kitartottak, például a Kecskeméten gyárat üzemeltető Daimler az év első hat hónapjában világszerte 653 ezer kocsit adott el, ami minden korábbinál jobb eredmény és 6,9 százalékkal meghaladja az egy évvel korábbi szintet.

A német gyártókat az ázsiai és az amerikai piac segíti

Az euróövezeti piac gyenge, a kilátások is rosszak, a térségre koncentráló cégeknek rosszul megy az üzlet. A nagy vesztesek azonban elsősorban francia és olasz márkák, a PSA Peugeot Citroen, amely 10 ezer munkahely felszámolására kényszerül az értékesítés csökkenése miatt, valamint a Renault és a Fiat.


A német gyártók az euróövezetben elszenvedett visszaesést bőven kiegyenlítik a távolabbi piacokon. Az Egyesült Államokban például minden nyolcadik eladott kocsi német gyártmány, Kínában pedig az év egészét tekintve a német gyártók várhatóan 400 ezerrel több autót adnak el, mint a hazai piacon.

Hirdetés

Csak az Opel lóg ki a sorból

Egyedüli kivétel az Opel, amelynek legnagyobb problémája, hogy a tulajdonos amerikai General Motors csupán Európára korlátozza a márkát, attól tartva, hogy a nagy feltörekvő piacokon a csoporthoz tartozó más márkák rovására nyerne teret az Opel. Az eredmény az, hogy az Opel már a hazai piacon is egyre inkább háttérbe szorul, a piaci részesedése és az értékesítés is csökken. Júniusban csupán 22.200 Opelt adtak el Németországban, 8 százalékkal kevesebbet mint májusban.

A német autógyártó cégek - a Németországon kívüli üzemeik termelését is beleszámítva - az idén várhatóan összesen 13,5 millió kocsit adnak el, ami 4 százalékos növekedés 2011-hez képest. A növekedést támogató tényezők közül csak az egyik, hogy a cégek nem csupán az euróövezetre és Európára koncentrálnak, hanem valamennyi piacon erősítik jelenlétüket. A másik kulcsfontosságú tényező a széles termékskála; a német cégek kisautótól a luxuskocsikig minden létező típust gyártanak, és ők a legerősebbek a válságnak leginkább ellenálló prémium kategóriában. Ebben a piaci szegmensben a német cégek részesedése 80 százalékos.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Nagy bajban az európai film - miért nem tesz senki semmit?

Nagy bajban az európai film - miért nem tesz senki semmit?

Elindult a filmes díjszezon Európában, rögtön egy óriási magyar sikerrel. Beszélnünk kell azonban az európai film helyzetéről és fontosságáról, az Európai Unió tétlenségéről és az Európai Filmakadémia szégyenletes teljesítményéről. Miért nyom le minket az amerikai piac, miért értéktelenedik el a vászon és van-e ebből kiút?

Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX34112.89-0.62%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • február 20
    Átlagos bruttó béremelkedés (év/év)
    Import (év/év) - január
    Export (év/év) - január
    Termelői árindex (év/év) - január
    Fogyasztói bizalom - előzetes - február
    február 21
    Feldolgozóipari beszerzési menedzser index - február
    Szolgáltatóipari beszerzési menedzser index - február
    Feldolgozóipari beszerzési menedzser index - február
    Szolgáltatóipari beszerzési menedzser index - február
    Feldolgozóipari beszerzési menedzser index - február
    Home Depot - 2017 Q4
    Wal-Mart Stores - 2017 Q4
    Beszerzési menedzser index
    Szolgáltatóipari beszerzési menedzser index - február
    Feldolgozóipari beszerzési menedzser index - február
    február 22
    Magyar Telekom - 2016 Q4
    Bayer - 2016 Q4
    IFO üzleti hangulatindex - február
    GDP (év/év) - előzetes
    Fogyasztói árindex (végleges) - január
    Fed jegyzőkönyv
    Tesla - 2017 Q1
    Hewlett-Packard - 2017 Q1
    Airbus - 2016 Q4
    február 23
    GDP (év/év, naptárhatástól megtisztított) - Q4
    Henkel - 2016 Q4
    Axa - 2016 Q4
    Telefonica
    február 24
    BASF - 2016 Q4
    Újlakás értékesítések (ezer/hó) - január
    Újlakás építések (hó/hó) - január

Szavazás

5 százalékra csökkentenék a hal- és vadhús áfáját. Ha ezek a termékek olcsóbbak lennének, többet venne belőlük?