Hirdetés

Minden eddiginél gyorsabban lehet majd levonatozni a Balatonra

2017. június 09., 16:16

Lassacskán elkészül a balatoni vasútvonal.

Kép forrása: MÁV Zrt.
Kép forrása: MÁV Zrt.

A vágányzár június 16-án este véget ér, nyárra ideiglenesen forgalomba helyezik a 2018-ig felújítás alatt álló dél-balatoni vasútvonal Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti szakaszait, a menetidő tovább rövidül. Ezt pénteken, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) rögtönzött sajtótájékoztatóján jelentették be a balatonszemesi vasútállomáson, ahol még javában folyt a munka.

Ezzel az eredeti terveket tartva, június 16-án este véget ér a vágányzár. A kormány 365 milliárd forintos balatoni fejlesztési csomagjának meghatározó eleme a vasútfejlesztés. A Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti, 53-53 kilométeres szakaszok felújítása 73 milliárd forintba kerül, amelyet 85 százalékban uniós, 15 százalékban hazai forrásból fedeznek. (A már elkészült Lepsény-Szántód szakasz 30 milliárd forintba került.)

Hirdetés

A vasútfejlesztés 2017 őszétől tovább folytatódik az említett szakaszokon újabb vágányzár elrendelése mellett, a végleges átadás 2018 őszén várható.

A kiegészítő munkálatok nyáron is zajlanak, de ez a biztonságos vonatközlekedést nem befolyásolja. Szántód-Kőröshegy-Balatonfenyves között már az új vasúti pályán lehet közlekedni, a Balatonfenyves-Balatonszentgyörgy közötti szakasz 2017 őszétől újul meg.

A végrehajtott fejlesztések eredményeként újabb 10 perccel rövidül a menetidő a főváros és Keszthely között, Kaposvárról Fonyódra pedig a korábbi 75-80 perc helyett 55 percig tart majd az út.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Magyarország eljátszott mindent, amit '56-tal és '89-cel felépített?

Magyarország eljátszott mindent, amit '56-tal és '89-cel felépített?

Bár a Visegrádi Négyek szövetsége a menekültkérdésben egységesnek tűnik, külpolitikai szakértőnk szerint egyre nagyobbak a repedések, amelyeket persze Európa igyekszik újabb és újabb ékekkel növelni. A V4 helyett hamarosan átállhatunk egy Varsó-Budapest tengelyre, a keleti-illiberális fordulat azonban megtette hatását: Magyarország elszigetelődött a civilizált világtól. Káncz Csabát kérdeztük.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Napi kommentár - videó

Hirdetés

Utánajártunk

Privátbankár Árkosár

Hirdetés

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • szeptember 18
    Fogyasztói árindex (végleges) - augusztus
    szeptember 19
    Monetáris Tanács kamatdöntő ülése;
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 15 mrdFt
    ZEW index - szeptember
    ZEW index - szeptember
    Adobe - 2017 Q3
    FedEx - 2018 Q1
    szeptember 20
    KSH: Keresetek - január–július
    MNB: Negyedéves fizetési mérleg és külfölddel szembeni állományok - első közlés 2017. II. negyedév + revízió 2014.I.n.év - 2017.I.n.év
    ÁKK: 2022/A államkötvény csereaukció, 2019/C - 20 mrdFt; 2026/D államkötvény csereaukció, 2020/B - 20 mrdFt
    Fed kamatdöntő ülése
    Kiskereskedelmi forgalom (év/év) - augusztus
    Import (év/év) - augusztus
    Export (év/év) - augusztus
    szeptember 21
    Fogyasztói bizalom (előzetes) - szeptember
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    Philadelphiai Fed index - szeptember

    szeptember 22
    KSH: Kiskereskedelem - július
    Feldolgozóipari BMI (előzetes) - szeptember
    Szolgáltatóipari BMI (előzetes) - szeptember
    Feldolgozóipari BMI (előzetes) - szeptember
    Szolgáltatóipari BMI (előzetes) - szeptember

Szavazás

Ön szerint létezik globális felmelegedés?