Felvásárolná az Air France-KLM-csoport a Wizz Airt és erről előrehaladott tárgyalásokat folytat - írta holland lapértesülésekre hivatkozva a portfolio.hu hírportál szerdán. A cégcsoportnak már van egy diszkont légitársasága, a holland Transavia, amely Budapestre is közlekedtet járatokat, ám döntően a holland és francia dessztinációkban erős. Egy új piac – így a Wizz által uralt közép-kelet-európai térség révén ugyanakkor az Air France csoport fapadosa is felvetné a versenyt az olyan nagy diszkont légicégekkel, mint a Ryanair és az easyJet. A Wizz Air az MTI megkeresésére közölte: nem kommentálnak pletykákat és találgatásokat. A légicég kapcsán egyébként többen vélik úgy, hogy stratégiai megállapodásokat kötött a kormányzattal bizonyos járatok indítása kapcsán.
Ennél is komolyabb vádak születhetnek abból a vizsgálatból, amit az Európai Bizottság kezdeményezett, hogy megállapítsák, a szabályoknak megfelelő-e a magyar állami támogatás, amelyet az Audi kap győri autógyárának bővítéséhez. A bizottság információi szerint a beruházás teljes költsége 1,2 milliárd euró, amelyből 133,3 millió eurót a magyar állam finanszírozna. A vizsgálatot az EB az Audi tulajdonosának, a Volkswagen csoportnak a nagy piaci részesedésével és a beruházás méretével indokolta. A bizottság elsősorban arra kíváncsi, milyen hatással lesz a 2100 új munkahelyet teremtő beruházás a régiós fejlődésre, illetve, hogy feltétlenül szükséges-e az állami támogatás ahhoz, hogy a fejlesztés megvalósuljon Győrben. A Bizottság legutóbbi vizsgálatában csak 17 millió eurót engedélyezett abból a 45 millió euróból, amelyet a német kormány szeretett volna adni a BMW lipcsei gyárának.
Nem fogunk engedni sem a zsarolásnak, sem a nyomásgyakorlásnak - nyilatkozta Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója a francia Libérationnak. A magyarországi reklámadó bevezetésével kapcsolatban a vezérigazgató elmondta, hogy annak 65 százalékát az RTL köteles befizetni, miközben a reklámoknak csak 15 százalékából részesül. A törvényalkotó szerinte a TV2-t támogatta, amikor a konkurens csatorna számára egy módosítással adókönnyítést tett lehetővé. Amikor viszont kiderült, hogy az az RTL-nek is kedvez, akkor újra módosították a szöveget, hogy ez utóbbinak nagyobb összeget kelljen fizetnie - hangsúlyozta Gerkens. Míg a reklámadó óriási teher az RTL-nek, marginális bevétel az államnak, hiszen a köztelevíziós költségek alig 10 százalékának felel meg. Gerkens párhuzamot von a mostani, RTL-lel szembeni lépések és a tavalyi események között, amikor a TV2 akkori tulajdonosa, a ProSieben német csatorna bejelentette eladási szándékát, a kormány azonnal jelezte, hogy reklámadót vezet be, ez pedig elijesztette a potenciális külföldi befektetőket, például a svéd Modern Times Groupot.
A 444.hu birtokába került egy törvénytervezet, amely szerint a nettó árbevételből számított 15 százalékos különadót kell fizetnie minden olyan cégnek, amelyik az elmúlt hét évben 100 millió forint feletti útépítési megbízást nyert az államtól. A sztrádaépítéstől kezdve a kisebb utak felújításáig rengeteg beruházás tartozik ide – írja a lap. Az adó kivetésének fő indoka egy közelgő EU-s büntetés. Brüsszel tavaly óta több területen is felfüggesztette az EU-s támogatásokat, mert a bizottság szerint nem lehetett volna útépítésekkor kikötni, hogy csak az pályázhat, akinek a közelben van aszfaltkeverő telepe. Ez 2007 óta szerepelt a kiírásokban, ezért az adót is ettől az évtől akarják beszedni. Arra – eddig - még nem volt példa Magyarországon, hogy egy adót 7 évre visszamenőleg hajtanának be, de mint a devizahiteles törvény kapcsán láttuk adott esetben az elévülési jogszabályokat is felül lehet írni. Az adózás terén ugyancsak 5 év az elévülés.
A mai piaci események esetében szerencsére azonnal tudunk adatokkal szolgálni – más kérdés, hogy ezek nem túl szívderítőek:a tőzsdén – miközben a nyugat-európai piacok helyben járnak – komoly esés van és a forint is erőteljes gyengülésbe kezdett az elmúlt percekben.
Ennyi rossz hír után vélhetően jól jönne a szerencsét hozó kéményseprő. Akit látnunk is kell, ha nem akarunk komoly bírságot fizetni. Miként a Privátbankár honlapján elolvashatják az elmúlt napokban mind több közös képviselő értesíti a lakókat, hogy mivel két alkalommal sem jutottak be hozzájuk a kéményseprők, ezért külön időpontot kell kérniük 30 napon belül. Ha ez sem történik meg, arra az esetre bírságolást helyez kilátásba a BVK Holdinghoz tartozó Főkétüsz nevű önkormányzati monopolvállalat, ami a tízezer forintos nagyságrendet is elérheti. A részleteket és egyéb más hírt a Privátbankár honlapján olvashatnak tehát, bíztatom is erre Önöket.