Hirdetés
Hirdetés

Jó hír a fuvarozóknak: egyezségre jutott az EU

2017. október 24., 09:16

A miniszterelnökségi államtitkár szerint sikerült megvédeni a fuvarozók érdekeit a kiküldetési irányelv módosításánál.

Kompromisszumos egyezség született a munkavállalókra vonatkozó szabályozás módosításának fő vonalairól. A foglalkoztatási és szociális ügyekben illetékes uniós miniszterek luxembourgi tanácskozásán a magyar delegációnak sikerült megvédenie a fuvarozói szektor érdekeit – mondta Takács Szabolcs miniszterelnökségi államtitkár.

A tárgyalások végén a résztvevők minősített többséggel elfogadtak egy ún. „általános megközelítést” a kiküldetési irányelvről, amelynek alapján a tagállami kormányokat tömörítő tanács megkezdheti az egyeztetést az Európai Parlamenttel. Az államtitkár szerint a magyar kormány a visegrádi országok nevében számos "konstruktív" javaslatot tett, amelyekhez több tagország is csatlakozott, de ezeket csak részben fogadták el, így végül hat másik állammal együtt Magyarország sem szavazta meg a tanácsi döntést.

Hirdetés

Kínzó kérdések a kormány új csodafegyvere körül - mi lesz így az utakon?

További részletek a Privátbankár.hu-n >>>

Az Európai Bizottság még tavaly márciusban terjesztette be módosítási javaslatát. Ennek értelmében a munkabér és a munkafeltételek terén ugyanazok a szabályok vonatkoznának a kiküldetésben lévő munkavállalókra, mint a helyiekre, a bírálók szerint ez azonban számos újonnan csatlakozott tagországot hátrányosan érintene. A mostani kompromisszum értelmében a fogadó ország munkajogi feltételeit 12 hónap után kellene alkalmazni, amit egyszer meg lehetne hosszabbítani hat hónappal. Az eredeti javaslat még 24 hónapról szólt, de sajtóértesülések szerint Franciaország keményen lobbizott ennek csökkentéséért.

Nem kell többet fizetni a kiküldött dolgozóknak

A megfogalmazott javaslat szerint ezen módosítás előírásai nem fogják érinteni a fuvarozói szektort, arra vonatkozóan külön szabályokat hoznak majd. A miniszterek arról is megállapodtak, az egyezség létrejötte után a tagországoknak három évük lesz rá, hogy átültessék nemzeti jogrendjükbe az új szabályokat, majd onnantól kezdve egy év múlva fognak hatályba lépni ezek az előírások.

A magyar kormány álláspontja szerint a fuvarozók nem kiküldött, hanem mobil munkavállalók, így rájuk logikusan más szabályoknak kell vonatkozniuk. Mint mondta, ezt valamennyi tagállam elfogadta, így a fuvarozók továbbra is változatlan feltételekkel folytathatják tevékenységüket – mondta Takács Szabolcs. Hozzátette: az irányelv módosítását 19 hónapja tárgyalják a tanács ülésein, ami jól mutatja a kérdés összetettségét és a belső piac működésére gyakorolt hatását. Marianne Thyssen foglalkoztatásért felelős uniós biztos úgy vélekedett, hogy "kiegyensúlyozott kompromisszum" született, amely tisztességes szabályokat teremt minden fél számára.

A munkáltatók a jelenleg hatályos szabályok értelmében nem kötelesek a fogadó országban érvényes minimálbérnél többet fizetni a kiküldött dolgozóiknak, s így utóbbiak ugyanazért a munkáért gyakran kevesebb fizetést kapnak, mint a helyiek. Az Európai Bizottság szerint ennek versenytorzító hatásai is lehetnek. Az eredeti javaslat ellenzői szerint azonban a kérdés nem uniós, hanem tagállami hatáskör, a bizottság által kezdeményezett változtatások ráadásul akadályoznák a szolgáltatásnyújtás szabadságát, és kiszorítanák a kelet- és közép-európai munkavállalókat az egységes belső piacról.

A fuvarozás szép jövője és innovációk – tudjuk, hogyan fékeztél tavaly nyáron

A Waberer's International tervei ambiciózusak, a nemzetközi távolsági fuvarozás mellett a logisztikai üzletág súlyát is növelni szeretnék. A fuvarozási piac egyébként is szépen bővül, és a közút aránya stabil - jöhetnének az önvezető járművek. További részletek >>>

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Jó nagy bajban a fiatalok - 30 éves korukig csak a mamahotel marad?

Jó nagy bajban a fiatalok - 30 éves korukig csak a mamahotel marad?

A lakással még nem rendelkező fiatalok többsége arra számít, hogy 30 éves kora előtt nem juthat saját ingatlanhoz. A többiek arra számítanak, hogy legalább az ár felét hitelből fizetnék, erre minden második fiatal hajlandó. Családi támogatásra nem mindenki számít, ugyanakkor a szülők készek akár éveken keresztül támogatni a gyerekek kirepülését, elsősorban megtakarítással. De mennyivel, és mire elég ez?

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • november 20
    Termelői árindex (év/év) - október
    Külkereskedelmi termékforgalom (import, export)
    november 21
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    NGM: Gyorstájékoztató az államháztartás központi alrendszerének 2017. január-októberig tartó helyzetéről
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció
    Chicagói Fed index (október)
    Hewlett-Packard 2017 Q4
    november 22
    KSH: Átlagos bruttó béremelések (év/év) - szeptember
    Fed jegyzőkönyv
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    Fogyasztói Bizalmi Index - előzetes, november
    november 23
    KSH - Kiskereskedelmi forgalom, második becslés
    GDP Q3 (év/év, munkanaphatástól kiigazított)
    Thyssenkrupp 2017 Q4
    Feldolgozó- és szolgáltatóipari beszerzési menedzser index - november
    {{uk}} GDP 2017 Q3 - előzetes
    Feldolgozó- és szolgáltatóipari beszerzési menedzser index - november
    november 24
    IFO-index - november
    Feldolgozóipari beszerzési menedzser index - november
    Feldolgozó- és szolgáltatóipari beszerzési menedzser index - november

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Idén is 10 ezer forint értékű Erzsébet-utalványt kapnak karácsonyra a nyugdíjasok a kormánytól. Ön szerint kiknek járna még az utalvány?