Hirdetés
Hirdetés

Nem tudott leszállni a gép, mert a reptéren már senki sem dolgozott

2017. június 19., 13:25

A horvát belföldi gépnek így Olaszországban kellett leszállnia.

Rómába irányították át a Croatia Arlines horvát légitársaság Zágráb-Dubrovnik járatát pénteken éjjel, mert a tengerparti üdülővárosban az erős szél miatt nem tudott leszállni a repülőgép, éjfél után pedig már nem működött egyetlen más repülőtér sem Horvátországban.

A repülőjárat 124 utassal - köztük külföldi turistákkal - a fedélzetén 23 óra 7 perckor indult el Zágrábból Dubrovnikba, de az erős szél miatt nem tudott landolni a dél-adriai városban, ezért vissza akart fordulni Zágrábba. A március végén megnyitott új zágrábi repülőtér irányítótornyából azonban meglepő válasz érkezett: nem tudják fogadni a járatot, mert nincs személyzet a repülőtéren. Mivel sem a spliti (amely már 22 óra után bezár), sem a zágrábi repülőtér nem volt nyitva ebben az időszakban, a pilóta kénytelen volt a legközelebbi repülőtér, a római felé venni az irányt.

Hirdetés

Papír nélkül sehova

A Jutarnji List horvát napilap beszámolója szerint a problémák Rómában is folytatódtak. Az olasz rendőrség nem számított nemzetközi járatra, ezért hosszabb ideig tartott az ellenőrzés. Az utasok egy részét buszokkal szállították el szállodákba szombaton reggel, de sokan - főleg horvát gyerekes családok, akik nem rendelkeztek utazási okmányokkal, hiszen belföldi járaton utaztak - a repülőtéren rekedtek. Az emberek szombaton is több órát vártak arra, hogy egy másik repülőgépet küldjön értük a horvát légitársaság.

A Zágrábból pénteken késő este induló belföldi járat utasai végül szombat délután, 18 óra késéssel érkeztek meg Dubrovnikba. A horvát sajtó a hétvégén arról cikkezett: szégyen és botrány, hogy egy országban, amelyben a turizmusban az egyik legfontosabb vonzerő, már a szezon elején ilyen történhet.

Oleg Butkovic közlekedési miniszter a sajtónak úgy nyilatkozott: "A zágrábi repülőtérnek napi 24 órát kell működnie, ezzel megszegték a szabályokat". A tárcavezető hozzátette: a polgári légiközlekedési hatóságoktól a legszigorúbb büntetést kéri a fővárosi repülőtér igazgatósága ellen.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Még több magyar dolgozik – már csak a munkaerőhiány miatt fájhat a fejünk

Még több magyar dolgozik – már csak a munkaerőhiány miatt fájhat a fejünk

A legfrissebb adatok szerint 4,4 százalékra csökkent a munkanélküliség az előző időszakban mért 4,5 százalék után. Tavasszal a foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 393 ezer fő volt, 79 ezer fővel több, mint egy évvel korábban. Mindössze 203 ezer embernek nincs munkája az országban.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • június 26
    IFO üzleti hangulatindex - június
    június 27
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 15 mrdFt
    Ipari vállalatok profittömege - május
    S&P/Case-Shiller házárindex - április
    Conference Board fogyasztói bizalmi index - június
    június 28
    KSH: Foglalkoztatottság - március-május
    KSH: Munkanélküliség - március-május
    ÁKK: 2026/D államkötvény csereaukciók, 2019/A - 20 mrdFt és 2019/C - 20 mrdFt
    Jelzáloghitel igénylések - június
    Függőben lévő lakásértékesítések (év/év) - május
    június 29
    Kiskereskedelmi forgalom (év/év) - május
    Fogyasztói árindex (év/év, előzetes) - június
    Fogyasztói bizalom (végleges) - június
    GDP (negyedév/negyedév, évesített, végleges) - 2017 Q1
    Tartós és friss munkanélküli-segély kérelmek
    Nike - 2017 Q4
    június 30
    KSH: Ipari termelői árak - május
    KSH: Külkereskedelmi termékforgalom (második becslés) - április
    MNB: Pénzügyi számlák - 2017 Q1
    MNB: Befektetési alapok mérlege - május
    Munkanélküliségi ráta - május
    Fogyasztói árindex (év/év) - május
    Szolgáltatóipari és feldolgozóipari BMI - június
    Munkanélküliségi ráta - június
    GDP (év/év, végleges) - 2017 Q1
    Fogyasztói árindex (év/év) - június
    Chicagói beszerzési menedzser index - június

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?