Megbénulhat a közlekedés
Március 15-től a szmogriadó riasztási fokozata esetén az autók harmadát kitilthatják a fővárosból. Az agglomerációval együtt az új rendelet akár 300 ezer autót is érinthet, Budapesten pedig 180 ezret.
A fővárosnak bőven kijön a költségvetéséből
Tarlós István kijelentette, a fővárosnak nincs működési hiánya, sőt, mintegy egymilliárd forintos működési többlete van. A költségvetési összbevétel 228 milliárd forint, az összkiadás 313 milliárd, ami mínusz 85 milliárdot jelent, viszont ez valóságosan nem áll fenn - mondta főpolgármester.
Magyarázatként: az összegből 70 milliárd úgynevezett forrásmaradvány formájában rendelkezésre áll. A forrásmaradvány a pénzkészletek, a betétek, illetve az értékpapírok múlt év végi záró állományából származik. A még hiányzó 15 milliárd forint pedig az önkormányzati infrastrukturális fejlesztési program hiteléből áll rendelkezésre.
Az agglomerációs közlekedésről
Tarlós István ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: a tavaly kapott 24 milliárd forintos állami forrást csak és kizárólag kötelező feladatellátásra, azaz a helyi közlekedés finanszírozására lehetett fordítani, vagyis fogalmilag kizárt, hogy az agglomerációs közlekedésre egy fillért is kaptak volna az államtól.
Az útfelújításokról szólva Tarlós István elmondta: 15 kerületet érint majd és több mint 10 milliárd forintot fordítanak ilyen feladatokra.
A BÖSZ is fizetésemelést akar
A főpolgármester beszélt a Budapesti Önkormányzatok Szövetsége (BÖSZ) kéréséről. A BÖSZ kéri a kormánytól, hogy az állami tisztviselői kar az önkormányzati szektorban dolgozó köztisztviselőket, közalkalmazottakat is magába foglalja. Az önkormányzati szférában dolgozók bére ma csak a 77 százalékát éri el a 2008-as bérszínvonalnak, ezért elengedhetetlennek gondolják 2016 július elsejétől az emelést.
Ne féljünk az Olimpiától
Ha lesz 2024-ben olimpia Budapesten, azzal a főváros csak nyerhet. Budapestnek meg kell kapnia azt, ami az olimpiához kell, különben lebőg - fogalmazott a főpolgármester.
A 3-as metróról
A főpolgármester emellett beszélt a 3-as metró felújításáról is. A felújítás három szakaszból áll majd. Az első körben a Lehel tértől északra kezdik meg a munkálatokat, majd a Nagyvárad tértől délre folytatják, végül pedig a vonal középső részét alakítják majd át.
Több állomáson épül a mozgáskorlátozottak által is használható mozgólépcső, 13 megállóban pedig lift, de csak ott, ahol ez műszakilag megoldható. Ugyanis a Dózsa György úton, az Arany János utcánál, a Ferenciek terén, a Kálvin téren, a Klinikáknál, az Ecseri úton és a Pöttyös utcánál nem tudják kivitelezni műszaki okok miatt a liftek kiépítését.