3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Indul a Tesla Model 3 típusának gyártása, de nem úgy, ahogy más gyártók szokták, hogy először kitapasztalják a típus gyermekbetegségeit, hanem rögtön belevág a közepébe kísérletezés nélkül. A vevőknek azonban hibátlan autót kell kapniuk, mellényúlni nem lehet. Ezt árazza a részvény is, hisz a cég többet ér, mint a Ford.

Elon Musk eddig is a merészségéről volt híres, de miután az űrhajózásban is sikerült korábban lehetetlennek tűnőt alkotnia, a piac, sőt a vásárlók is megelőlegezik, hogy sikerülnek neki a merész lépések. Most úgy kezd bele a Model 3 gyártásába, hogy nincs idő egyszerűbb típusokkal kísérletezni, az esetleges hibákat kijavítani: a gyártósorokról rögtön az összes megrendelt extrával felszerelt, hibátlan, jól működő járműveknek kell legördülni.

Nagy ugrás

Nem a Tesla az első, aki megpróbálja felgyorsítani az új típusok gyártásának felfuttatását, de így még senki nem csapott a közepébe a dolognak. Musk előírta, hogy minden beszállítónak hoznia kell az alkatrészeket szeptemberig, kifogástalan minőségben, és az összeszerelésnél sem lehet már hiba. Annyiból persze könnyebb a helyzete, hogy a belsőégésű motorok modern változatai hihetetlenül bonyolult, érzékeny szerkezetek, sokat kell csiszolni rajtuk, mire minden stimmel.

Az elektromos autónál ezek nagy része kimarad, az elektromos motor egy roppant egyszerű dolog, ráadásul könnyen is cserélhető baj esetén. A járműben nincs sebességváltó, kuplung, szelepek, olajozás, és még lehetne sorolni. A karosszériának, futóműnek, fékeknek persze hibátlannak kell lenniük, de ez nem akkora kihívás. Ami nagy feladat, az a számítógépes rendszer és a robotpilóta, attól függően, mit rendel az ügyfél, de ezek már a korábbi típusoknál ki lettek fejlesztve.

A gyártósor

Ami a nehézségeket okozhatja, az a gyártóeszközök minősége, esetleges meghibásodása. Egy olyan gyártósor, ami milliós nagyságrendben tud gyártani, igen költséges, és ha gond van valamelyik részével, annak pótlása ugyancsak komoly összegeket emészt fel. A gyártóeszközök próbáját számítógépes szimulációval tervezik a Teslánál, és kétségtelen, hogy ez már az Audinál is bevált. A Reuters szerint egy mexikói Audi gyárban ezt a módszer alkalmazták, és 30 százalékkal gyorsabban indították a termelést, mint korábban. Egy korábbi felsővezető Audi munkatárs, aki részt vett a mexikói indításban, most a Teslánál van vezető állásban, így a tapasztalat rögtön hasznosítható.

A Tesla 2015-ben megvett egy michigani gépgyárat, melyben a korábbiaknál gyorsabban és olcsóbban lehet előállítani az autógyártáshoz szükséges eszközöket. A nyomás nagy, hogy minél gyorsabban induljon a termelés, nem csak azért, hogy ne fogyjon el a 370 ezer várakozó vásárló türelme, hanem hogy az általuk fejenként fizetendő 35 ezer dollár, azaz összesen 13 milliárd, minél előbb befolyjon a pénzügyileg folyamatosan megfeszített céghez.

Végre jön majd a pénz 

A cég 2003-as indulása alatt folyamatosan nyomás alatt van, de ezt érthető, hisz egy olyan iparágba csapott bele, ahol rengeteget kell fejleszteni, és a nagy pénz csak a tömeggyártás felfuttatása után jön. Eddig a cég nem volt nyereséges, de óriási beruházásokat hajtott végre, és mindig sikerült finanszírozni ezeket, mivel a befektetők bizalma töretlen volt. Így lett a részvény is olyan drága, hogy a cég többet ér, mint a Ford, ugyanakkor Musk arra számít, hogy nyereségessé válik a cég, ahogy a Model 3-asok százezrei elkészülnek.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Hernádi Zsolt elárulta: megvan, mekkora osztalékot fizet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 25. 16:43
Nem volt egyszerű éve a Molnak 2023-ban.
Vállalat Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 16:11
A villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.
Vállalat Négynapos? Hatnapos munkahét jön a Samsungnál
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 14:24
Gazdasági okokra hivatkozva hozták meg az intézkedést.
Vállalat Érkezik az új, nyolcmillió forintos elektromos Dacia
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 12:59
 A Renault francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít.
Vállalat A BioTechUSA-cégcsoport 2023-as éve: közel a 100 milliárdos árbevételi határ
Natív tartalom | 2024. április 22. 16:24
Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport. Tavaly csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte árbevételét, és közel 5 milliárd forintot fordított beruházásokra. Évről évre nő a bevételük, pedig Lévai Bálint vezérigazgató szerint a maratoni futás 42 kilométeréből még csak az 5. kilométernél járnak.
Vállalat Telekom-ügyfél? Fontos bejelentést tett a szolgáltatója
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 11:18
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. 
Vállalat Profitboom, forgalomcsökkenéssel: erre volt képes az Ericsson
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 12:55
Az Ericsson AB svéd távközlési berendezésgyártó negyedéves nyeresége növekedéséről, ugyanakkor bevételének csökkenéséről jelentett kedden.
Vállalat A Tesla-vezér minden tizedik dolgozót kirúgja
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 15:12
Egy vállalati belső levél is kiszivárgott, amelyben Musk lényegében elbúcsúzott az érintettektől.
Vállalat Jókora gyomrost kapott az Apple
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 11:32
Legnagyobb riválisa vitte be az ütést.
Vállalat Emelt osztalékot fizet a Waberer’s
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:34
Egy rekord év után.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG