3p
Szépen nőtt a külföldi és a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma márciusban: előbbi 8,4, illetve 25 százalékkal.
wellness szálloda

A belföldivendég-forgalom növekedésében jelentős szerepe volt a szezonális hatásoknak (húsvét, hosszú hétvége). A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakákban mért vendégforgalma és – a folyó áron számolt – bruttó árbevétele egyaránt 16 százalékkal emelkedett.

Márciusban az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 8,7, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 8,4 százalékkal (875 ezerre) nőtt. A külföldivendég-éjszakák száma csak a Dél-Dunántúlon csökkent.

Honnan jönnek?

ŸA legtöbben Németországból, az Egyesült Királyságból és az Ausztri­ából – érkező vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma 2,6, 2,3 és 4,3 százalékkal emelkedett. A csehországi vendégforgalom kiemelkedően bővült, 41 százalékkal, az Egyesült Államokból érkezők pedig 7,3 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek hazánkban. A vendégforgalom Olaszország esetében – magas bázishoz képest – 23 százalékkal visszaesett, Oroszország esetében 5,3 százalékos forgalomcsökkenést mértünk.

Ÿ A belföldi vendégek száma 17, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 25 százalékkal (855 ezerre) bővült. A belföldivendég-éjszakák alapján mért forgalom mind a kilenc idegenforgalmi régióban nőtt.

ŸFélig tele

A szállodák szobakihasználtsága 4,1 százalékponttal, 50 százalékra nőtt. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele 16 százalékkal (26 milliárd forintra) nőtt. Ezen belül a szállásdíjbevétel 21 százalékkal (14 milliárd forintra), a vendéglátás bevétele 5,0 százalékkal (6 milliárd forintra), az egyéb bevételek 14 százalékkal (szintén 6 milliárd forintra) emelkedtek.

2016. március

Mutató

Érték

Változás az előző év azonos időszakához képest, %

március

január– március

március

január– március

Külföldiek vendégéjszakái, ezer

875

2 190

8,4

9,1

Belföldiek vendégéjszakái, ezer

855

2 150

24,5

13,6

Összes vendégéjszaka, ezer

1 730

4 340

15,8

11,3

Összes bevétel, milliárd forinta)

26,0

68,6

15,8

10,3

Szállodában: szobaátlagár, forinta)

16 070

16 105

9,4

3,6

REVPAR, forint

8 036

7 194

19,2

10,5

TREVPAR, forint

14 447

13 222

13,7

7,3

Szobafoglaltság, %

50,0

44,7

4,1

2,8

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok a kereskedelmi szálláshelyeken 34 százalékkal többet költöttek. (A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján 1709 egység fogadott el pihenőkártyát, 1,2 milliárd forint értékben.)

2016. március 31-én az előző év azonos időpontjához képest a hazánkban működő egységek száma 0,9 százalékkal (2431-re), a kiadható férőhelyek száma 3,8 százalékkal (211 ezerre) bővült.

2016. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest a szálláshelyek 11 százalékkal több, összesen 4 millió 340 ezer vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 9,1 százalékkal (2,2 millió), a belföldi vendégek 14 százalékkal több (szintén 2,2 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

ŸA szállodák szobakihasználtsága átlagosan 2,8 százalékponttal, 44,7 százalékra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 10 százalékkal több, 69 milliárd forint bruttó árbevételt értek el.

ŸA SZÉP-kártya felhasználási értéke a kereskedelmi szálláshelyeken 24 százalékkal nőtt, a vendégek összesen 3 milliárd 48 millió forintot költöttek ezzel a fizetési lehetőséggel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG