A lakásra és a kajára kell a pénz - nyaralásra nem futja?

2012. július 07., 07:30

Huszonnyolc megkérdezett európai ország lakosai közül a magyarok költik a legtöbbet a lakás fenntartására, de élelmiszerre is az átlagnál többet költünk.

A magyarok adják ki havi költségvetésükből a legnagyobb részt lakással kapcsolatos szolgáltatásokra huszonnyolc európai ország lakói közül. Amíg nálunk az átlagos kiadások 36 százalékát szokták lakhatásra fordítani, addig az európai átlag 25 százalék - állapítja meg a Nielsen friss, az internetező fogyasztók körében végzett globális felmérése.

Az internetező magyarok a büdzséjük 25 százalékát költik étkezésre, ez szintén meghaladja az európai átlagot, amely 21%.

Forrás: Nielsen


A kommunikációra honfitársaink a havi büdzséjük 8 százalékát költik, ebbe a mobiltelefontól a kábeltévéig a net számlán keresztül minden beletartozik. A mindennapi közlekedésre 7% jut, ami nem tűnik soknak a horribilis benzinár mellett, de jó, ha tudjuk, hogy a Nielsen ebbe a kategóriába az autózás mellett belevette a tömegközlekedést is.

A havi büdzsé elenyésző részét, csupán 4%-át költjük az egészségre, jellemzően akkor ha valami bajunk van (tehát nem az egészségmegőrzésre adjuk ennek a pénznek a nagy részét, hanem a gyógyulásra). A magyarok ezek után az otthonon kívüli étkezésre (3%) és a megtakarításaikra (3%) költik még a "legtöbbet".

További 2-2 százalék jut képzésre vagy tanulásra, háztartási elektromos készülékekre vagy szórakoztató elektronikára, továbbá pihenésre/szórakozásra.

Hazánkban a havi költésekből kedvtelésből történő utazás vagy üdülés 1,2 százalékkal részesedik. Ez a legalacsonyabb arány a huszonnyolc vizsgált európai országban. Szintén a magyarok költik a legkevesebbet pihenésre valamint a szórakozásra. Ez annak fényében nem meglepő, hogy egy nemrég készült régiós felmérés szerint mi fordítjuk a legkevesebb időt a pihenésre.

A Nielsen azt is vizsgálta, hogy a megkérdezettek hogyan osztanák be pénzüket, ha a jelenleginél 10 százalékkal több állna rendelkezésére a havi elszámolásnál. Ebből az összegből Magyarországon az online megkérdezettek átlag 2-2 százalékot fordítanának otthoni étkezésre, illetve megtakarítanának vagy befektetnének. További 1-1%-ot pedig a lakhatásra, a ruházkodásra, a pihenésre és a szórakozásra valamint a mindennapi közlekedésre költenénk el.

Érdekes, hogy az otthon fogyasztott élelmiszerre büdzséjükből a legkisebb arányt a svájciak és dánok költik 21, 22, valamint az írek és olaszok 23-23 százalékos aránnyal.

A lakhatás általában a déli országokban a legolcsóbb, ahol keveset kell fűteni (19-24 százalékos aránnyal). Figyelmet érdemel, hogy északabbra fekvő országok lakóinak havi kiadásaiból lakásra és a vele kapcsolatos szolgáltatásokra pénzük mindössze 22 százalékát adják ki a svédek, 23-23-at pedig az oroszok és svájciak - állapítja meg a Nielsen kutatása.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Bosszantó hír az autósoknak: méretes áremelés jön a kutakon

Bosszantó hír az autósoknak: méretes áremelés jön a kutakon

A GKI Energiakutató elkészítette szokásos benzinár-előrejelzését, egyelőre nem valami jók az autósok heti kilátásai. A Reuters adatközlése alapján az április 25 - április 29-i héten a benzin ára a mediterrán piacon, heti átlagban 4,7 százalékkal lett drágább, a gázolajé 5,3 százalékkal emelkedett meg. A forint árfolyama ugyanezen időszak alatt, heti átlagban 0,2 százalékkal gyengült a dollárhoz viszonyítva. De mit jelent ez az autósoknak?

További cikkek

Utánajártunk

Napi kommentár - videó

Ajánlatunk

Ajánlatunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX26871.59+0.11%
    DAX9823.5-4.82%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • április 25
    Fogyasztói bizalmi index (április)
    Halliburton (2016 Q1)
    Xerox (2016 Q1)
    Újlakás építések (hó/hó, március)
    Újlakás értékesítések (ezer/hó, március)
    IFO üzleti hangulatindex (április)
    április 26
    MNB: kamatdöntés
    Bayer (2016 Q1)
    Apple (2016 Q1)
    Twitter (2016 Q1)
    AT&T (2016 Q1)
    eBay (2016 Q1)
    Du Pont (2016 Q1)
    Eli Lilly (2016 Q1)
    Lockheed Martin (2016 Q1)
    Office Depot (2016 Q1)
    Procter & Gamble (2016 Q3)
    Whirpool (2016 Q1)
    T-Mobile USA (2016 Q1)
    Tartós cikkek rendelésállománya (hó/hó, március)
    Beszerzési menedzserindex (április)
    Szolgáltatóipari beszerzési menedzserindex (április)
    Fiat Chrysler Automotives (2016 Q1)
    április 27
    Banco Santander (2016 Q1)
    Total (2016 Q1)
    GDP előzetes (év/év Q1)
    Boeing (2016 Q1)
    United Technologies (2016 Q1)
    NASDAQ OMX (2016 Q1)
    Facebook (2016 Q1)
    PayPal (2016 Q1)
    Fed: kamatdöntés (április)
    Jelzáloghitel igénylések (április)
    április 28
    KSH: munkanélküliségi ráta (március)
    Munkanélküliségi ráta (április)
    Fogyasztói árindex - előzetes (év/év, április)
    Philadelphiai Fed index - április
    Coca-Cola Enterprises (2016 Q1)
    Celgene (2016 Q1)
    Mastercard (2016 Q1)
    Ford Motors (2016 Q1)
    UPS (2016 Q1)
    Viacom (2016 Q2)
    Amazon.com (2016 Q1)
    LinkedIn (2016 Q1)
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek (ezer fő/hét, április)
    GDP - előzetes (Q1, negyedév/negyedév, évesített)
    Fogyasztói bizalom - végleges (április)
    Banco Bilbao (2016 Q1)
    Deutsche Bank (2016 Q1)
    április 29
    Termelői árindex (év/év március)
    GDP (év/év, igazított)
    Fogyasztói árindex (év/év, igazított, április)
    Munkanélküliségi ráta (március)
    BASF (2016 Q1)
    Linde (2016 Q1)
    GDP (év/év, igazított, Q1)
    General Electric (2016 Q1)
    Exxon Mobil (2016 Q1)
    Moody's (2016 Q1)
    Chicagói beszerzési menedzser index (április)
    GDP (év/év, igazított, Q1)

Szavazás

Újra kinyithatnak a nagyobb üzletek is vasárnap - ön vásárol a hét utolsó napján?