Szorosabbra fűzik a viszonyt a hatóságok: nehezebb lesz trükközni a pénzügyekben

2012. július 16., 10:36

Módosította eddigi együttműködési megállapodását a GVH és a PSZÁF a pénzügyi szektor jogszerű működésének biztosítása, s a pénzügyi fogyasztók jogainak erőteljesebb védelme érdekében.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mint a verseny tisztaságáért felelős hatóság és a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletét ellátó Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) az együttműködésük révén a pénzügyi szektor vonatkozásában hatékonyabban tudják ellátni feladataikat, így különösen versenyfelügyeleti eljárások, megtévesztő reklámok elleni fellépés, és a pénzügyi szervezetek fogyasztóvédelmi ellenőrzése terén.

A GVH és a PSZÁF 2011 júliusában azért kötött együttműködési megállapodást, hogy rendszeresen tájékoztassák egymást a hatáskörüket érintő lényeges információkról, és a vizsgálatok, közérdekű igényérvényesítések kapcsán még eredményesebben tudjanak eljárni. A felek az elmúlt egy évben több vizsgálat kapcsán – így a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése esetén – is szorosan együttműködtek a fogyasztók érdekében.

Az együttműködési megállapodás friss módosításával a felek vállalták, hogy a pénzügyi szektorban a verseny feltételeit érintő, s a pénzügyi piacokon a fogyasztói érdekek védelmét szolgáló jogszabályalkotás vagy módosítás szükségessége esetén közös kezdeményezéssel fordulnak a jogalkotó felé. A GVH és PSZÁF emellett a jövőben a pénzügyi piacokon a versenyt érdemben érintő jogszabályok módosulása esetén összehangolt és fokozott ellenőrzést folytat.

A két hatóság szükség esetén megelőző céllal közös ajánlásokat fogalmaz meg a pénzügyi szervezetek felé, melyek fő célja a piaci szereplők jogkövető magatartásának elősegítése, s a jogszabályi rendelkezéseken túlmutató jó gyakorlatok megfogalmazása - írja a két szervezet közös közleménye.

A korábbi együttműködést módosító megállapodás augusztus 1-jén lép hatályba.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

Bár egy friss felmérés szerint valamivel jobb lett a magyarok fogyasztói tudatossága, nemcsak a vásárlók, de a kereskedők se tudják mindig, hogy mi a teendő a reklámació során. A szabályozás évek óta nem változott, mégis kevesen vannak, akik tudják, meddig élhetnek jogaikkal. Az élelmiszerekkel, ruhákkal és cipőkkel van a legtöbb baj.

További cikkek

Utánajártunk

Napi kommentár - videó

Ajánlatunk

Ajánlatunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX32956.30-0.01%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • április 24
    Fogyasztói bizalmi index
    KSH: Kiskereskedelem (második becslés, február)
    IFO üzleti hangulatindex
    Alcoa (2017 Q1)
    T-Mobile USA (2017 Q1)
    április 25
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    McDonald's (2017 Q1)
    Újlakás értékesítések és építések
    április 26
    Daimler (2017 Q1)
    PepsiCo (2017 Q1)
    Twitter (2017 Q1)
    Boeing (2017 Q1)
    április 27
    Lufthansa (2017 Q1)
    Fogyasztói bizalom (végleges)
    EKB kamatdöntés
    Fogyasztói árindex
    Microsoft (2017 Q1)
    Alphabet (2017 Q1)
    április 28
    KSH: Foglalkoztatottság és munkanélküliség (január–március)
    KSH: Ipari termelői árak (március)
    Fogyasztói árindex
    Munkanélküliségi ráta
    Ipari termelés
    Fogyasztói árindex
    GDP (Q1)

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?