4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hiába a rengeteg figyelmeztetés és bírság: továbbra is számos panasz érkezik a termékbemutatók miatt, pedig már számtalan jelzést tettek közzé a hatóságok, a Privátbankár.hu-n is több összeállítást és hírt olvashattak az elrettentő esetekről. 9 dolog, amit mindenképp végig kell gondolni, mielőtt százezreket dobunk ki az ablakon.

Milyen termékekkel van a legtöbb probléma?

A Gazdasági Versenyhivatal több alkalommal állapított meg jogsértést elsősorban az elhangzott tájékoztatások tartalma valamint azok tisztességtelen felépítése miatt. Többször bírságot is szabtak ki az érintett cégekre.

A legtöbb problémás esetben üdülési jogok, orvostechnikai eszközök népszerűsítése és persze értékesítése volt a cél, de visszásságok tapasztalhatók különböző matracok, alvásszettek, edénykészletek és légtisztító készülékek népszerűsítésénél is.

Időseket, betegeket hálóznak be

A helyzetet súlyosbítja, hogy az ajánlatok elsődleges címzettjei a nyugdíjasok vagy olyan sérülékeny fogyasztók, akiket egészségi állapotuk, életkoruk vagy nehéz anyagi helyzetük miatt könnyebben befolyásolnak a hirdetések. Gyakran fordul elő, hogy a termékbemutatókon egy pénzügyi intézet áruhitelt ajánl, ami szintén a megtévesztő szóbeli tájékoztatásokon alapuló értékesítést mozdítja elő - írja a hivatal.

A Versenyhivatal azt javasolja: mielőtt vásárolnánk egy termékbemutató hatására, az alábbiakat vegyük végig:

  • gondolja végig higgadtan, hogy valóban szeretne-e a kedvező árú termékek és csábító ajándékok ígéretével hirdetett, egészségi állapotfelméréssel egybekötött rendezvényeken részt venni, s adott esetben „besétálni” egy nem tervezett vásárlásba;
  • tájékozódjon a termékről és a szervezőkről;
  • a vásárlást megelőzően nézzen utána, hogy nem éri-e meg máshol megvásárolni a termékbemutatón is forgalmazott terméket;
  • fontolja meg, hogy tényleg szüksége van-e a termékre vagy szolgáltatásra;
  • mérlegelje, hogy valóban fel kíván-e venni áruhitelt a termék megvásárlásához – a „részletre történő vásárlás” lehetőségét nem feltétlenül az eladó nyújtja, az eladók hitelt is közvetítenek;
  • gondoljon a hitelfelvétellel járó, akár több évig tartó terhekre;
  • mielőtt a vásárlás mellett döntene, győződjön meg arról, hogy rendelkezik-e a termék a róla hirdetett egészségre gyakorolt hatásokkal, kérje el a termék dokumentációját, hatósági tanúsítványait, tájékozódjon a termék vagy a terápiás módszer mellékhatásairól, illetve arról, hogy más, szintén fennálló egészségügyi problémája esetén alkalmazható-e;
  • vegye figyelembe, hogy a szerződést nem feltétlenül kell aláírnia, ha nem kívánja igénybe venni az ajánlatot, azt megköszönve távozhat a rendezvény helyszínéről;
  • ha a termék megvásárlását követően meggondolta magát, éljen a 14 napos elállási jogával (az elállási jog csak az üzlethelyiségen kívül, és a távollévők között kötött szerződés esetén illeti meg a fogyasztót).

A hírek szerint hamarosan végre a törvényhozók is léphetnek az ügyben: júniusban arról volt szó, már a következő hetekben a képviselők asztalára kerülhet az a törvénytervezet, amely három fő elemet tartalmaz. Kötelezővé tennék, hogy a termékbemutató cégek országos ügyfélszolgálatot működtessenek, szigorúbbá válnának a hitelszerződések megkötésének feltételei is. Az előírások között szerepelne a megtévesztő ingyenesség reklámozásának tilalma is

    Kapcsolódó cikkeink a témában:

    Belerángatták valamibe egy termékbemutatón? Ide forduljon, ha gond van a termékkel! - II. rész

    Belerángatták valamibe egy termékbemutatón? Ezeket tegye, ha megtörtént a baj! - I. rész

    A mágneses pulzálómatrac most sem tett csodát – büntetett a GVH

    Termékbemutatókon trükköztek - elkaszálta a céget a bíróság

    Mágnesterápia, termékbemutató – büntetett a Versenyhivatal

    Tovább trükköznek a termékbemutatókon - veszélyben a nyugdíjasok

    Nagyon sok a baj a termékbemutatókkal

    Itt vannak a legújabb trükkök: így vernek át aljas módszerekkel a termékbemutatókon

    Így trükköznek a szerződéssel: vigyázzon a termékbemutatókon!

    Hatalmas átverés, vaskos bírság: daganatos betegeket csaptak be hőkamerával

    LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

    Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
    Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
    Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


    Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

    Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
    Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
    Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
    Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
    Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
    Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
    Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
    Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
    Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
    Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
    Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
    A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
    Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
    Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
    A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
    Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
    Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
    Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
    Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
    Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
    Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
    Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
    Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
    A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
    Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
    Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
    Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
    Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
    Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
    Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
    hírlevél
    Ingatlantájoló
    Együttműködő partnerünk: 4iG