Sok fejfájást okoznak még a hitel- és bankkártyák

2011. február 15., 17:08

A banki szolgáltatások közül az ügyfelek messze a hitelkártyákkal kapcsolatban a legelégedetlenebbek. A bankkártyáknál sem jobb a helyzet, bár kevesebb a panasz

A banki szolgáltatások közül az ügyfelek messze a hitelkártyákkal kapcsolatban a legelégedetlenebbek. A PSZÁF adatai szerint a 2009. évi tetőzést követően ugyan folyamatosan folyamatosan csökken a bankokkal kapcsolatos panaszok száma, a hitelkártyák arányát nézve emelkedés volt tapasztalható - hangzott el az IIR Hungary által szervezett Kártyapiac 2011 konferencián.

A kedden kezdődött és csütörtökig tartó Kártyapiac 2011 konferencián Lukácsi Zoltán a Magyar Cetelem Bank Ügyfél és Telemarketing Üzletágának vezetője "Elégedettek-e a hitelkártyás ügyfelek, hogyan alakulnak a panaszkezelési trendek?" címmel tartott előadást.

Bevezetőjében elmondta, sajnos a bankkártyákkal kapcsolatban nem a legjobb véleménnyel vannak az ügyfelek. A válság, illetve a bankellenes közhangulat hatására a hazai fogyasztók elégedettsége jelentősen csökkent, ami egyébként még mindig 10-30 százalékkal magasabb, mint Nyugat-Európában. Hozzátette: a hitelkártyák elégedettségi indexe a legalacsonyabb a banki szolgáltatások küzül, a magyar lakosság alacsony pénzügyi ismeretei miatt. pl a lakáshitelnél az ügyfél tudja, hogy amit fizet, annak valami célja van, a hitelkártyák később felmerülő költségeit, ezzel szemben nehezen dolgozzák fel.

A PSZÁF adatai szerint a 2009. év harmadik negyedévi tetőzést követően folyamatosan csökken a panaszok száma, azonban a hitelkártya panaszok aránya emelkedett.

Ha valaki a PSZÁF-nál panaszkodik, akkor már vagy nem hisz a saját bankjában, vagy kimerítette minden lehetőségét az adott banknál és még a PSZÁF-hoz is elmegy - mondta Lukácsi Zoltán. A panaszok középpontjában a rossz minőségű szolgáltatás és a tájékoztatás hiányossága áll. Lukácsi kiemelte, hogy a Cetelemhez érkező panaszok kétharmada a hitelkártyákkal kapcsolatos. 

Mit tudunk és mit nem a hitelkártyákról?

A Cetelem felmérése szerint az ügyfelek harmada használja gyakran, fele ritkán a kártyáját. Az ügyfelek 60 százaléka nem ismeri a kártya díjait, költségeit. A kártyához kapcsolódó egyéb szolgáltatásokról a megkérdezettek fele nem tudott - foglalta össze a tapasztalatokat Lukácsi és hozzátette: szükséges, hogy sokkal intenzívebben kommunikáljunk az ügyfelekkel, mert ha nem tesszük, akkor feleslegesen végzünk egy csomó plusz szolgáltatást.

A hazai piacon, amikor hitelkártyákról beszélünk, akkor az első, amivel foglalkozni szoktak, az a kártya éves díja - mondta a szakember, majd hozzátette, bízik benne, hogy előbb utóbb Magyarországon is összehasonlítják az ügyfelek a szolgáltatók összes jellemzőjét, nem csak egyet-egyet.

Összefoglalva Lukácsi Zoltán elmondta: akkor tudjuk növelni az elégedettséget, ha olyan hitelkártyákat kínálunk, amely megfelel az ügyfelek kártyahasználati szokásainak, felhívjuk a fogyasztók figyelmét a kártya által nyújtott előnyökre.

Privátbankár - Acsai N. Ferenc

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Új területen támadnak a hackerek: minden eddiginél több emberből lehet áldozat?

Új területen támadnak a hackerek: minden eddiginél több emberből lehet áldozat?

Az online játékok gyártása és üzemeltetése viszonylag rövid idő alatt rendkívül jövedelmező iparággá vált, olyannyira, hogy több online regisztráció van, mint valaha. A Kaspersky Lab legfrissebb kutatása szerint az emberek 53 százaléka játszik rendszeresen, ugyanez az arány picit nő a fiatalabb korcsoportban, 25-34 évesek 64 százaléka, míg a 16-24 évesek 67 százaléka.

További cikkek

Utánajártunk

Videók

Ajánlatunk

Ajánlatunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX40021.89+0.9%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • január 15
    KSH - Mezőgazdasági termelői árak (november, év/év)
    KSH - Építőipari termelés (november, év/év)
    Gépipari megrendelésállomány (év/év, december)
    január 16
    Kereskedelmi szálláshelyek forgalma (november, év/év)
    Fogyasztói árindex (év/év, december)
    Fogyasztói árindex (év/év, december)
    Citigroup 2017 Q4
    New York-i feldolgozóipari beszerzési menedzser index (január)
    január 17
    Fogyasztói árindex - végleges (december)
    Ipari termelés (év/év, december)
    Bézs könyv
    Bank of America 2017 Q4
    Goldman Sachs 2017 Q4
    Alcoa 2017 Q4
    január 18
    GDP (negyedév/negyedév, év/év, Q4)
    Kiskereskedelmi forgalom (év/év, december)
    Ipari termelés (év/év, december)
    Friss és tartós munkanélküli-segélykérelme
    Philadelhpiai Fed index (január)
    Morgan Stanley 2017 Q4
    IBM 2017 Q4
    Amercan Express 2017 Q4
    január 19
    KSH: Átlagos bruttó béremelkedés (év/év, november)
    Termelői árindex (év/év, december)
    Euróövezet folyó fizetési mérleg (milliárd euró, november)
    {{uk}} Kiskereskedelmi forgalom (év/év, december)

Szavazás

Ön elégedett az idei nyugdíjemelés mértékével? (3%)