Sok fejfájást okoznak még a hitel- és bankkártyák

2011. február 15., 17:08

A banki szolgáltatások közül az ügyfelek messze a hitelkártyákkal kapcsolatban a legelégedetlenebbek. A bankkártyáknál sem jobb a helyzet, bár kevesebb a panasz

A banki szolgáltatások közül az ügyfelek messze a hitelkártyákkal kapcsolatban a legelégedetlenebbek. A PSZÁF adatai szerint a 2009. évi tetőzést követően ugyan folyamatosan folyamatosan csökken a bankokkal kapcsolatos panaszok száma, a hitelkártyák arányát nézve emelkedés volt tapasztalható - hangzott el az IIR Hungary által szervezett Kártyapiac 2011 konferencián.

A kedden kezdődött és csütörtökig tartó Kártyapiac 2011 konferencián Lukácsi Zoltán a Magyar Cetelem Bank Ügyfél és Telemarketing Üzletágának vezetője "Elégedettek-e a hitelkártyás ügyfelek, hogyan alakulnak a panaszkezelési trendek?" címmel tartott előadást.

Bevezetőjében elmondta, sajnos a bankkártyákkal kapcsolatban nem a legjobb véleménnyel vannak az ügyfelek. A válság, illetve a bankellenes közhangulat hatására a hazai fogyasztók elégedettsége jelentősen csökkent, ami egyébként még mindig 10-30 százalékkal magasabb, mint Nyugat-Európában. Hozzátette: a hitelkártyák elégedettségi indexe a legalacsonyabb a banki szolgáltatások küzül, a magyar lakosság alacsony pénzügyi ismeretei miatt. pl a lakáshitelnél az ügyfél tudja, hogy amit fizet, annak valami célja van, a hitelkártyák később felmerülő költségeit, ezzel szemben nehezen dolgozzák fel.

A PSZÁF adatai szerint a 2009. év harmadik negyedévi tetőzést követően folyamatosan csökken a panaszok száma, azonban a hitelkártya panaszok aránya emelkedett.

Ha valaki a PSZÁF-nál panaszkodik, akkor már vagy nem hisz a saját bankjában, vagy kimerítette minden lehetőségét az adott banknál és még a PSZÁF-hoz is elmegy - mondta Lukácsi Zoltán. A panaszok középpontjában a rossz minőségű szolgáltatás és a tájékoztatás hiányossága áll. Lukácsi kiemelte, hogy a Cetelemhez érkező panaszok kétharmada a hitelkártyákkal kapcsolatos. 

Mit tudunk és mit nem a hitelkártyákról?

A Cetelem felmérése szerint az ügyfelek harmada használja gyakran, fele ritkán a kártyáját. Az ügyfelek 60 százaléka nem ismeri a kártya díjait, költségeit. A kártyához kapcsolódó egyéb szolgáltatásokról a megkérdezettek fele nem tudott - foglalta össze a tapasztalatokat Lukácsi és hozzátette: szükséges, hogy sokkal intenzívebben kommunikáljunk az ügyfelekkel, mert ha nem tesszük, akkor feleslegesen végzünk egy csomó plusz szolgáltatást.

A hazai piacon, amikor hitelkártyákról beszélünk, akkor az első, amivel foglalkozni szoktak, az a kártya éves díja - mondta a szakember, majd hozzátette, bízik benne, hogy előbb utóbb Magyarországon is összehasonlítják az ügyfelek a szolgáltatók összes jellemzőjét, nem csak egyet-egyet.

Összefoglalva Lukácsi Zoltán elmondta: akkor tudjuk növelni az elégedettséget, ha olyan hitelkártyákat kínálunk, amely megfelel az ügyfelek kártyahasználati szokásainak, felhívjuk a fogyasztók figyelmét a kártya által nyújtott előnyökre.

Privátbankár - Acsai N. Ferenc

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Előrelépés a Brexitben? Több milliárd eurós tartozást rendeznének a britek

Előrelépés a Brexitben? Több milliárd eurós tartozást rendeznének a britek

Az biztos, hogy nem fognak 100 milliárd eurót kifizetni az EU-nak. Theresa May és kormánya azt sem szeretné, hogy miattuk más tagországoknak kelljen majd nagyobb hozzájárulást fizetni. Konkrétumok ugyan még nincsenek, de a britek még karácsony előtt beadják a javaslatot a rendezendő tételekről.

További cikkek

Utánajártunk

Napi kommentár - videó

Ajánlatunk

Ajánlatunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

  • BUX39279.75+0.76%
    DAX9823.5-2.77%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • november 6
    ÁKK: Likviditási diszkont kincstárjegy aukció, 40 mrdFt
    Szolgáltatóipari beszerzési menedzser index (végleges) - október
    Szolgáltatóipari beszerzési menedzser index (végleges) - október
    november 7
    MNB: Monetáris Tanács ülése
    KSH: Kiskereskedelem (első becslés) - szeptember
    MNB: Nemzetközi tartalékok (előzetes/végleges) - október/szeptember
    NGM: Gyorstájékoztató az államháztartás központi alrendszerének 2017. október végi helyzetéről
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 40 mrdFt
    Kiskereskedelmi forgalom (év/év) - szeptember
    Ipari termelés (év/év) - szeptember
    november 8
    KSH: Ipar (előzetes) - szeptember
    KSH: Külkereskedelmi termékforgalom (előzetes) - szeptember
    MNB: Monetáris Tanács ülésének rövidített jegyzőkönyve
    Magyar Telekom - 2017 Q3
    november 9
    KSH: Fogyasztói árak - október
    MNB: Inflációs alapmutatók
    Richter - 2017 Q3
    Fogyasztói árindex (év/év) - október
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    november 10
    KSH: Kereskedelmi szálláshelyek forgalma - szeptember
    MNB: A rezidens kibocsátású értékpapírok adatai kibocsátói és tulajdonosi bontásban - szeptember
    OTP - 2017 Q3
    Michigani Egyetem fogyasztói bizalmi index (előzetes) - november
    Költségvetési egyenleg (milliárd dollár) - október

Szavazás

Idén is 10 ezer forint értékű Erzsébet-utalványt kapnak karácsonyra a nyugdíjasok a kormánytól. Ön szerint kiknek járna még az utalvány?