1p
A banki szolgáltatások közül az ügyfelek messze a hitelkártyákkal kapcsolatban a legelégedetlenebbek. A bankkártyáknál sem jobb a helyzet, bár kevesebb a panasz
A banki szolgáltatások közül az ügyfelek messze a hitelkártyákkal kapcsolatban a legelégedetlenebbek. A PSZÁF adatai szerint a 2009. évi tetőzést követően ugyan folyamatosan folyamatosan csökken a bankokkal kapcsolatos panaszok száma, a hitelkártyák arányát nézve emelkedés volt tapasztalható - hangzott el az IIR Hungary által szervezett Kártyapiac 2011 konferencián.

A kedden kezdődött és csütörtökig tartó Kártyapiac 2011 konferencián Lukácsi Zoltán a Magyar Cetelem Bank Ügyfél és Telemarketing Üzletágának vezetője "Elégedettek-e a hitelkártyás ügyfelek, hogyan alakulnak a panaszkezelési trendek?" címmel tartott előadást.

Bevezetőjében elmondta, sajnos a bankkártyákkal kapcsolatban nem a legjobb véleménnyel vannak az ügyfelek. A válság, illetve a bankellenes közhangulat hatására a hazai fogyasztók elégedettsége jelentősen csökkent, ami egyébként még mindig 10-30 százalékkal magasabb, mint Nyugat-Európában. Hozzátette: a hitelkártyák elégedettségi indexe a legalacsonyabb a banki szolgáltatások küzül, a magyar lakosság alacsony pénzügyi ismeretei miatt. pl a lakáshitelnél az ügyfél tudja, hogy amit fizet, annak valami célja van, a hitelkártyák később felmerülő költségeit, ezzel szemben nehezen dolgozzák fel.

A PSZÁF adatai szerint a 2009. év harmadik negyedévi tetőzést követően folyamatosan csökken a panaszok száma, azonban a hitelkártya panaszok aránya emelkedett.

Ha valaki a PSZÁF-nál panaszkodik, akkor már vagy nem hisz a saját bankjában, vagy kimerítette minden lehetőségét az adott banknál és még a PSZÁF-hoz is elmegy - mondta Lukácsi Zoltán. A panaszok középpontjában a rossz minőségű szolgáltatás és a tájékoztatás hiányossága áll. Lukácsi kiemelte, hogy a Cetelemhez érkező panaszok kétharmada a hitelkártyákkal kapcsolatos. 

Mit tudunk és mit nem a hitelkártyákról?

A Cetelem felmérése szerint az ügyfelek harmada használja gyakran, fele ritkán a kártyáját. Az ügyfelek 60 százaléka nem ismeri a kártya díjait, költségeit. A kártyához kapcsolódó egyéb szolgáltatásokról a megkérdezettek fele nem tudott - foglalta össze a tapasztalatokat Lukácsi és hozzátette: szükséges, hogy sokkal intenzívebben kommunikáljunk az ügyfelekkel, mert ha nem tesszük, akkor feleslegesen végzünk egy csomó plusz szolgáltatást.

A hazai piacon, amikor hitelkártyákról beszélünk, akkor az első, amivel foglalkozni szoktak, az a kártya éves díja - mondta a szakember, majd hozzátette, bízik benne, hogy előbb utóbb Magyarországon is összehasonlítják az ügyfelek a szolgáltatók összes jellemzőjét, nem csak egyet-egyet.

Összefoglalva Lukácsi Zoltán elmondta: akkor tudjuk növelni az elégedettséget, ha olyan hitelkártyákat kínálunk, amely megfelel az ügyfelek kártyahasználati szokásainak, felhívjuk a fogyasztók figyelmét a kártya által nyújtott előnyökre.

Privátbankár - Acsai N. Ferenc

Címkék: Pénzügyi szektor

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Az OTP Bank húsvéti ajándékot kapott
Privátbankár.hu | 2024. március 27. 16:35
Változatlan stabil kilátással megerősítette az OTP-bankok besorolásait a Moody's.
Pénzügyi szektor Már biztos, az MBH Bank a Fundamenta többségi tulajdonosa
Privátbankár.hu | 2024. március 27. 14:48
A szükséges engedélyek megszerzése után lezárult a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. 76,35 százalékos  tulajdonrészének megvásárlására vonatkozó részvényadásvételi folyamat, amelynek értelmében az MBH Bank vált a társaság többségi tulajdonosává.
Pénzügyi szektor Megérkezett a számlákra a Babakötvény után járó éves állami támogatás
Privátbankár.hu | 2024. március 26. 11:49
Megérkezett a számlákra a Babakötvény után járó éves állami támogatás: 190 ezer gyermek 1,8 milliárd forint támogatást kapott - jelentette be keddi Facebook-bejegyzésében Varga Mihály pénzügyminiszter.
Pénzügyi szektor Hol tart a készpénz és a bankkártyák magyarországi versengése?
Privátbankár.hu | 2024. március 19. 08:58
Minden harmadik bankkártyás ügyfél mobillal fizet, a kártyás vásárlások értéke pedig már a duplája a készpénzfelvételekének. A hazai kibocsátású bankkártyák száma meghaladta a tízmilliót, miközben egyre kisebb a hitelkártyák aránya.
Pénzügyi szektor Megrohamozták az ATM-eket, be kellett fagyasztani a számlákat egy hiba miatt Etiópiában
Privátbankár.hu | 2024. március 19. 07:15
Rengeteg pénzt utaltak át máshova a rendszerhibát kihasználó ügyfelek. 
Pénzügyi szektor MNB-bírságot kapott a nyakába az MFB
Privátbankár.hu | 2024. március 11. 19:41
Szabálytalanságokat találtak.
Pénzügyi szektor Segíti a zöld ingatlanfinanszírozást az MBH Jelzálogbank 
Privátbankár.hu | 2024. március 11. 14:37
Csaknem hatmilliárd forinttal.
Pénzügyi szektor Feladták a leckét Matolcsy Györgyéknek Frankfurtban
Privátbankár.hu | 2024. március 7. 16:14
Az Európai Központi Bank (EKB) Kormányzótanácsa csütörtöki ülésén a piaci várakozásoknak megfelelően ismét változatlanul hagyta a három irányadó eurókamat szintjét.
Pénzügyi szektor Milliós bírságot osztott ki az MNB egy befektetési szolgáltatóra
Privátbankár.hu | 2024. március 7. 11:12
Az MNB 10 millió forint bírságot szabott ki az Equilor befektetési szolgáltatóra, mivel folyamatos felügyelése során megállapította: a társaság nem teljesítette maradéktalanul a korábbi vizsgálatában előírtakat.
Pénzügyi szektor Zöldebb alapokat kínál az MBH
Privátbankár.hu | 2024. március 5. 13:01
Megújult az MBH-s választék. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG