4p
Bár a megkérdezettek fele hosszabb nyaralást is tervez idén, a munka utáni programok is népszerűek nyáron – derül ki egy friss kutatásból. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy külföldi utazáskor többen a készpénzt részesítik előnyben – köztük olyanok is, akik itthon szívesebben fizetnek bankkártyával.

Pedig a kártyás fizetés biztonságos, gyors és kényelmes, és ha bankkártyánk velünk van, nem kell nagy mennyiségű készpénzt magunkkal vinni. Persze az is igaz: Készpénz nélkül azonban semmiképp sem érdemes elindulni - nagy kereslet nem feltétlenül lesz a világ országaiban a magyar forintunkra, azt pedig nem mindig tudjuk előre felmérni, minden általunk látogatott helyen tudjuk-e majd  használni kártyánkat.

Ha nyár van, pihenj

Hatból egy magyarnak a nyár csak egy évszak a négy közül, a többség számára azonban a pihenésről szólnak ezek a hónapok. A feltöltődéshez a megkérdezettek közel háromnegyedének legalább pár napos kikapcsolódásra szüksége van, de 47 százalékuk szerint ez csak és kizárólag hosszabb szabadsággal képzelhető el .

A válaszadók több mint fele számol legalább egy, öt napnál hosszabb távolléttel, 35 százalék egyetlen nagyobb vakációt tervez, míg 17 százalék kettőt vagy annál is többet. A megkérdezettek mindössze 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem megy az idén szabadságra. Negyedük rövidebb időre kéri el magát, de legalább kétszer, vagy akár háromszor-négyszer a nyáron.

Nyáreste bulizni is jobb

A nyári estéken a válaszadók fele szívesen mozdul ki a barátokkal vagy a családdal, a legtöbben legalább heti 2-3 alkalommal mennek el otthonról, 23 százalékuk hetente egyszer, és ugyanennyien havonta több alkalommal. A nyári programokra átlagosan egy este mintegy ötezer forintot költenek, ám a kiadások jelentős szórást mutatnak: a válaszadók majdnem 50 százaléka kétezer forintnál többet, de hatezernél kevesebbet fordít az esti kimozdulásra, míg minden tízedik megkérdezett legalább tízezer forintot szán a szórakozásra.

Nem meglepő, hogy nyáron a válaszadók előszeretettel választanak szabadtéri programokat, tesznek sétát a városban vagy keresnek fel vendéglátóhelyeket munka után: közel felük jelölte meg ezt esti programnak, míg több mint negyedük szívesen jár moziba, ötödük pedig többet sportol a szabad levegőn.

Féltjük a bankkártyánk

Rövidebb üdülések esetén leginkább belföldi az úti cél, toronymagasan vezet a Balaton és környéke (68%), második helyezett Észak-Magyarország (38%). Akik hosszabb szabadsággal is terveznek, fele részben utaznak külföldre is: ebben az esetben Horvátország a legnépszerűbb, nem sokkal marad el Görögország, a dobogó harmadik helyén pedig Ausztria és Olaszország osztozik.

A CIB Bank kutatása szerint kirándulásra a válaszadók 86 százalék visz magával bankkártyát, míg a strandra 45 százalék. Legjellemzőbb a bankkártyával történő fizetés a mozikban és színházban. Vendéglátóhelyen a megkérdezettek több mint fele szokott esetenként bankkártyával fizetni, míg negyedük jellemzően azzal fizet.

Belföldön átlagosan háromezer forint alatt hajlamosabbak a válaszadók készpénzzel fizetni. A megkérdezettek fele készpénzt és bankkártyát is egyenlő arányban használ, 28 százalék áll inkább a készpénz és 22 százalék inkább a bankkártya oldalán. A készpénzben hívők szerint ez a kényelmesebb, miközben a bankkártyát használók ugyanezt állítják a saját fizetőeszközükről.

Az eredmények szerint azonban külföldön jellemzőbb a készpénz használata: a megkérdezettek 41 százaléka elsősorban ezzel fizet. A fő szempont számukra a biztonságtudat, nyaraláskor ugyanis a kutatás eredményei szerint megnyugtatja a válaszadókat, ha több készpénz lapul a zsebükben. Amíg a hétköznapokban átlagosan valamivel több, mint 12 ezer forint van a pénztárcánkban, addig a hétvégén ez 30 ezerre emelkedik, külföldön viszont már 80 ezer forintra nő.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG