• Pénzügyi Innováció 2015 Konferencia - Dr. Friedler Ferenc

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Nick Norman

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Bartha Lajos

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Prágay István

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Nyéki Zsolt

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Szeles Zoltán

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Pataki Gábor

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - James O'Keefe

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Szetnics László

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Panelbeszélgetés

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Panelbeszélgetés

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Orlovácz Péter

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Dr. Wootsch Attila

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Lemák Gábor

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Dankó Zoltán

  • Pénzügyi innováció 2015 Konferencia - Panelbeszélgetés

Dr. Friedler Ferenc
általános elnök-helyettes, Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal

Friedler Ferenc a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal innovációs és általános elnökhelyettese, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Karának egyetemi tanára. 1953-ban született Veszprémben, a Szegedi József Attila Tudományegyetem Természettudományi Karán szerezett matematikusi diplomát 1977-ben. 1990-ben kandidátusi fokozatot szerezett, majd 1995-ben az MTA doktora lett.

Tudományos tevékenységének területe a műszaki rendszerek információs folyamatainak matematikai modellezése és optimalizálása. Egyik megalapítója a P-gráf módszertannak (P-graph framework). Szerzője és társszerzője több mint 200 nemzetközi folyóiratban megjelent publikációnak, melyre több mint 1600 független hivatkozás történt. 2 szabadalmi bejegyzés fűződik nevéhez. Számos külföldi tanulmányúton vett részt, több nemzetközi együttműködés aktív részese, több európai és tengerentúli cég szakmai meghívásának tett eleget.

2015-ig a veszprémi Pannon Egyetem rektora, tanszékek, karok és doktori programok, valamint konferenciák alapítója. Tevékenységének elismeréseként több kitüntetésben és elismerésben részesült, többek között: Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztje (2003), Neumann János-díj (2007), Gábor Dénes-díj (2008), Széchenyi-díj (2010).

Nick Norman
Head of New Market Development, Consult Hyperion

Nick has over 14 years experience in the Retail and Mobile Payments industries, within Gemalto and Consult Hyperion. He has helped many leading Financial Institutions, Mobile Network Operators, Transit Operating Companies, Retailers, Acquirers and their suppliers to formulate their strategies towards EMV, contactless, mobile, NFC and identity enabled services, for both local and remote transactions.

Consult Hyperion has a unique understanding of the technology supporting and opportunities presented by the EMV standards underpinning all the International Payment Schemes card and mobile services. We have used this knowledge to fast track Transport for London’s adoption of contactless payment cards at their transit gates and build a low cost platform for the distribution of financial aid to small farmers in Northern Nigeria and refugees in the Middle East. Clients recognise the insight we bring to their project teams and use us to develop innovative and market leading solutions, which meet their corporate objectives.

Nick graduated from Manchester Business School with an MBA and Southampton University with a BSc in Electrical Engineering.

Bartha Lajos
igazgató, pénzforgalom és értékpapír-elszámolás, Magyar Nemzeti Bank

1992-ben a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett közgazdász diplomát. Először könyvvizsgálóként dolgozott majd az Állami Vagyonkezelő Rt-nél portfolió menedzser, illetve később a bankprivatizációs terület helyettes vezetője. 1996-tól a Pénzintézeti Központ Bank devizaforgalmi részlegét irányítja, amit 1998-ban a Magyar Nemzeti Bank pénzforgalmi területének osztályvezetői pozíciója követ. 2005 elejétől 2007 végéig Frankfurtban az Európai Központ Bank Fizetési rendszerekkel foglalkozó részlegén dolgozik vezető fizetési rendszer szakértőként és főként az euró-övezetben működő fizetési és értékpapír-elszámolási rendszerek értékelésével, valamint Szlovénia, Ciprus és Málta csatlakozási folyamatának pénzforgalmi kérdéseivel foglalkozik. 2007 novemberétől az MNB pénzforgalmi és értékpapír-elszámolási területének vezetője. 2010-12 között a napközbeni átutalás bevezetését koordináló országos projektirányító bizottságának elnöke. Az Európai Központi Bank pénzforgalmi kérdésekkel foglalkozó szakbizottságában Magyarország képviselője. A KELER Zrt és GIRO Zrt Felügyelő bizottságának elnöke, illetve tagja.

Prágay István
főosztályvezető helyettes, Pénzügyi Szabályozási Főosztály, Deputy Head of Department, NGM

Munkahelyek:
2007-2015: GIRO Zrt., vezető szakértő,
1996-2007: Magyar Nemzeti Bank, c. főosztályvezető-helyettes, főosztályvezető, igazgató-helyettes, mb. igazgató,
1988-1996: Dunabank Rt. és jogelődei osztályvezető, főosztályvezető, ügyvezető igazgató,
1984-1987: Terimpex külkereskedelmi vállalat pénzügyi elemző

Korábbi tisztségek: KELER Rt., felügyelőbizottság tagja, elnöke, GIRO Rt., igazgatóság tagja.
Főbb projektek:
A napközbeni többszöri elszámolás projektben a bankszakmai munkacsoport vezetőjeként vett részt. Közreműködött a VIBER megvalósításában és a csoportos fizetési módok bevezetésében.
2012-ben kitüntették a Bankszövetség Aranykaptár díjával.

Benyó Péter
ügyvezető igazgató, OTP

Simple

Péter a Simple néven 2014-ben bevezetett, három mobil platformon is elérhető, egyedülálló és teljeskörű vásárlási élményt nyújtó mobilalkalmazást jegyző vállalat, az OTP Mobil Kft. vezetője.

A legújabb technológiai megoldások elkötelezett híveként meggyőződése, hogy a mobilfizetés folyamatára nem egyszerű technikai tranzakcióként kell tekinteni, a cél sokkal inkább a teljeskörű felhasználói élmény megteremtése a rendelkezésre álló eszközök és úttörő elképzelések, innovatív ötletek ötvözése által.

Péter az elmúlt tíz év során az érintésnélküli fizetési megoldások témakörével foglalkozott. Karrierjét az OTP Banknál kezdte: projektvezetőként jelentős szerepet vállalt a PayPass szolgáltatás magyar piacra való bevezetésében, majd a bankkártya üzletág egyik vezetőjeként az érintésnélküli fizetési megoldások szakértőjeként tevékenykedett. Több ízben tartott előadást a Selye János Egyetemen digitális termékfejlesztés és adatbázis technológia témakörében.

Pataki Gábor
a Mobiltárca Szövetség főtitkára

1999-ben kereskedelmi szakos közgazdászként végzett a Kereskedelmi és Gazdasági Főiskolán. 1996-tól az Equitas Broker Rt. kereskedelmi igazgatójaként, majd vezérigazgató-helyetteseként irányította az egyedi fejlesztésű internetes tőzsdei kereskedési platform kifejlesztését.
2000-től a Fornax Rt. Stratégiai- majd üzletfejlesztési igazgatóhelyettese, végül ügyfélkapcsolati igazgatója.
2004-től a Birdland Villapark ingatlanfejlesztés projektigazgatója, valamint az RDS-Villapark Kft. ügyvezető igazgatója.
2006-tól az Első Mobilfizetési Elszámoló Zrt. (EME) üzletfejlesztési igazgatójaként irányítja a mobilparkolási rendszer országos elterjesztését, autópályamatrica-vásárlás elindítását.
2010 és 2012 között a Random Capital Broker Zrt. üzletfejlesztési vezetőjeként irányítja Magyarország első, a tőzsdei kereskedést támogató, MobilBroker névre keresztelt, iOS alapú mobilalkalmazás fejlesztését.
2012-től a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. kereskedelmi és termékfejlesztési, majd üzletfejlesztési igazgatója, ahol a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer kialakításában és elindításában vett részt.
2015 szeptemberétől a Magyar Mobiltárca Szövetség főtitkára.

James O’Keefe
Optima Consultancy

James O'Keefe is a director of Optima Consultancy, a specialist payments consultancy who operate across EMEA.
James is a chartered marketer, and an ESI accredited project manager and has experience managing complex projects and programmes. His client side experience in financial services include project/ programme management and senior marketing leadership roles with Halifax Bank of Scotland, Capital One and Lloyds Banking Group.
His consulting assignments cover multi-payment products with a broad spectrum of retailers, co-brands, card issuers and acquirers. He has also worked on a major payment scheme in the digital/future payments delivered market development initiatives. James also consults on marketing and loyalty platforms and regularly delivers training courses on mobile and contactless payments for his clients.
His recent focus has been the development of Optima’s payment reporting solution to help acquirers comply with the impending EU legislation on transparency (IRF, Article 12) and the unblending of interchange rates (IRF, Article 9).

Ede Kiss
Country Manager Hungary • Central Eastern Europe • Visa Europes

Kiss Ede 2010 óta a VISA Europe Magyarországért felelős igazgatója.
Villamosmérnöki-informatikusi illetve MBA tanulmányait a Budapesti Mûszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen és a fontainebleau-i INSEAD-on végezte. Informatikusként éveken keresztül dolgozott nagy nemzetközi rendszerintegrációs projekteken Franciaországban, Belgiumban és az USA-ban.
Kiss Ede az Oberthur Card Systems-nél szerezte releváns bankkártya-piaci tapasztalatait, ahol közel tíz évet töltött, 1997-től 2006-ig. közép- és délkelet-európai regionális igazgatóként az új bankkártya és egyéb chipkártya megoldások bevezetéséért felelt. A régiós csapat vezetőjeként kimagasló szerepet játszott mind a hazai, mind pedig a régiós bankkártyák chipesítésében, valamint a kártyakibocsájtással kapcsolatos szolgáltatások megvalósításában.
A Visa Europe-hoz való csatlakozását megelőző években Kiss Ede a vezető elektronikai gyártónál, az NXP Semiconductors-nál közép-kelet európai piacokért felelős régiós értékesítési igazgatói posztot töltött be.

Szetnics Lászlóregionális mobil üzletfejlesztési vezető, MasterCard


Szetnics László, közgazdász, az ING Bank, majd az ABN Amro Bank után 2000-ben részt vett a Telenor csoport képviseleti és üzletfejlesztési irodájának megalapításában. Üzletfejlesztési igazgatóként a cégcsoport magyarországi terjeszkedési stratégiájáért volt felelős.
2004-től a tanácsadóként dogozott a Pannonnál, majd a Mobil Kereskedelmi Szolgáltatások osztályvezetőjeként irányította a szolgáltató mobil vásárlási, majd mobil fizetési szolgáltatásainak fejlesztését és bevezetését. Irányítása alatt indultak el az azóta is működő mobil autópálya matricavásárlás, mobil lottó és mobil parkolási szolgáltatások.
2011. február óta a MasterCard Europe budapesti csapatának tagja. Feladata, hogy a közép-kelet-európai régióban megvalósítsa a kártyarendszerhez kötődő remote és proximity rendszerű mobil fizetési szolgáltatásokat.

Dr. Czimer József
Intersoft

Jozsef started his career in the National Bank of Hungary working in international money market operations. Later he joined the regulations department where he had the opportunity to manage a considerable part of the country’s banking devolution reform by organizing the handing over of foreign currency operations by the National Bank to the new commercial banks.
Still as a regulator he started to deal with bank card operations. Later, as a deputy CEO of the new IBUSZ Bank he had the opportunity to manage the country’s then largest card acivity. Having an innovator’s view he started to deal with e-money operations already in the 1990s by exploring possibilities. Later he became to be an expert of this subject lecturing in the Central Europen University on it and advising several companies including the Hungarian Post and SenseNet Ltd. The latter later became to be the issuer of the first and only Hungarian e-money, Barion. Applying his expertise Jozsef took part in the working out of the European E-money Directive as well.
In 2010 as the CEO of HFR, Budapest he started to work on a kiosk based payment system which was implemented in 2013 in the country. Having successfully finished the project he moved to London to manage Intersoft London Office working together with VocaLink on different projects including the marketing of the Immediate Payments System and mobile payment systems based on the instant payment solution.
Working in London he is an acknowledged member of the consultants’ community in the City.

Dankó Zoltán
Erlang Solutions, Director of Solution Sales

Szakmai Tapasztalatok
Erlang Solutions Ltd.
Director of Solution Sales
Segítünk ügyfeleinknek skálázható, hibatűrő, öngyógyító és könnyen üzemeltethető rendszerek építésében
Bevált, nehéz körülmények között is bizonyító megoldások különböző szektorokban:
Telekommunikáció, Média, Szerencsejáték, Pénzügy, K+F
Szinkronicitas Ltd.
Sales and Business Development
Digitális asset menedzsment – kép- és videó, kreatív formátumok egyetlen hatékony kezelésmódja
Active Vision Ltd.
Client Service Director és Értékesítési vezető
Viselkedés alapú online értékesítés
Díjak, amelyekhez hozzájárultam: Deloitte Fast50 :: Best Technology Company in Hungary, Év website-ja: OTP Travel, Felhasználóbarát weboldal: OTP Bank, OTP Travel, KFKI Blog
Ügyfelek: Allianz, AXA, Erste Bank, ING, T-Systems, OTP Bank, Hungarian Telekom, Sanoma, Strabag, Oracle, GDF Suez
T-Systems
Nagyvállalati Hoszting és Co-location Sales
Ügyfelek: Erste Bank, MKB Bank, Porsche Hungaria

dr. Wootsch Attila
ügyvezető igazgató, Ateknea Solutions

1997-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen szerzett vegyészmérnök mesterdiplomát. 1997 és 2006 között a Magyar Tudomány Akadémián dolgozott kutatóként. 2001-ben doktori diplomát szerzett elmélet és alkalmazott vegyészmérnöki tudományokból. Eközben 1997 és 2000 között elvégezte a Corvinus Egyetem mérnök közgazdász mesterképzését. Ösztöndíjasként dolgozott a Poitiers-i egyetemen Franciaországban és a Berlini Fritz-Haber Intézetben.
2007-ben az iparban folytatta karrierjét. Előbb a Comergen Zrt. munkatársa volt, majd 2008-tól a Thales Nanotechnológiai Zrt.-ben volt kémia laborvezető. Több sikeres innovatív termék kifejlesztésében vett részt.
2010-ben csatlakozott az MFKK Feltalálói és Kutató Központ Szolgáltató Kft-hez, mint projekt menedzser. 2012-től vezette a projekt menedzsment csapatot, majd 2013-tól a cég névváltozását követően az ATEKNEA SOLUTIONS Hungary Kft regionális igazgatója lett.

Lemák Gábor
vezető, Fintech Group.hu

A KÖZGÁZ-on végez 2004-ben. A GKI Gazdaságkutató Zrt.-vel és több társával megalapítja a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.-t, melynek 2006-tól ügyvezető igazgató helyettese. 2008-tól a Magyar Telekom kezdeményezésére létrejött Mobilitás és Multimédia Klaszter igazgatója. 2011 végétől a Magyar Telekom, a Telenor, a Vodafone, az OTP, a Mastercard és a SuperShop által alapított Magyar Mobiltárca Szövetség főtitkára. 2015 augusztusától a FinTech Group társaságot vezeti és a legújabb digitális pénzügyi technológiák okozta piaci rések feltárásával foglalkozik.

Orlovácz PéterSenior Manager, OTP Bank IT igazgatóság

Közgazdász, tapasztalatait pénzintézeti és távközlési szektorban szerezte. Pályáját az ABN Amro Banknál kezdte, majd 2001-ben csatlakozott a Vodafone magyarországi csapatához, ahol az ország egyik első mobilfizetési és mobil-vásárlási projektjében vett részt. A telekommunikációs iparban termékfejlesztési és informatikai területen projektvezetőként és termékmenedzserként vezetett új szolgáltatásokat piacra Magyarországon és Nagy-Britanniában. A banki-biztosítói területre 2010-ben tért vissza, mint az AXA csoport fejlesztési vezetője. 2012-től 3,5 éven át vezette az AXA Bank e-business tevékenységét. Jelenleg az OTP Bank senior managere, ahol digitális banki projekteket vezet.

Szeles Zoltánco-CEO, founder, and shareholder

After graduating from Budapest University of Economics (recently renamed Corvinus) in 1995 Zoltán joined Deloitte &Touche as a management consultant. He was quickly hunted down by the owners of Procent Investment Ltd, where he became deputy CEO and member of the board. While building his career at Procent he continued his studies and received his MBA from his alma mater. It was at Procent where he built the foundations of his current company: he and his team designed a new retail brokerage software called Zeus. Zeus boasted innovative account administration and trading functionality, multiple portfolio views, and on-line Internet brokerage services, that it was a logical step to apport the solution into a new company, Capsys, and start marketing the solution as a product. CAPSYS Informatikai Ltd. (then Capital Systems Informatikai Ltd.) was registered in 1998, and started its independent operations in 2000. Zoltán and his colleagues bought out Capsys the same year and they run the company as an independent entity ever since.

Beszámolók

Konferencia

 

Kérdése van? Keresse kollégánkat!

 

Nagy András

+36 70 408 2087

nagy.andras@privatbankar.hu

Főtámogató

Szakmai partner