Hirdetés
Hirdetés

Felejtsd el bankos Erzsikét, ő lesz a legjobb barátod az ügyfélszolgálaton

2017. április 20., 12:59
Cimkék
bank
, fintech
, chatbot

Órákig is elcsevegsz majd vele a pénzügyeidről, amíg mindent helyre rak.

Írja meg kommentben, aki imád hosszan várni, amíg a választott pénzintézetében magához szólítja a munkáját végtelen unalommal végző ügyintéző, hogy több kiló papír kitöltése és pár óra leforgása után elintézettnek tekinthessen bármilyen ügyet. Na ebből lett elege gyakorlatilag mindenkinek, és a fintech-forradalommal a probléma megoldása is megszületett a chatrobotok képében. De mielőtt bemutatnánk a jövő leglazább bankos ügyintézőjét, vegyük górcső alá azt az ügyfélélményt, amelyet a bankok ma nyújtani tudnak.

Merthogy ez Grünzweig Tamás, a Misys globális pénzügyi szoftverfejlesztő cég kutatásvezetője szerint katasztrofális állapotban van jelenleg, akár az online, akár az offline lehetőségeket nézzük.

Hirdetés
Grünzweig Tamás - Misys. Jobb szélen egy félkarú rabló, ami M&M's cukorkákat ad ki. Forrás: Privátbankár
Grünzweig Tamás - Misys. Jobb szélen egy félkarú rabló, ami M&M's cukorkákat ad ki. Forrás: Privátbankár

A bankok előtt két út van - vázolta fel az idén másodjára Budapesten is megrendezett Startup Safary kétnapos dzsemborijának fintech-részlegén:

  1. maradnak olyanok, mint egy közműszolgáltató. “Egy bank arra való, hogy kifizessem a számláimat”. Zéró ügyfél-lojalitás vagy elköteleződés és csak a hiteltörlesztő köti össze a pénzintézetet az ügyféllel.

  2. vagy átalakulnak és nagyon erős felhasználói élményt és szolgáltatáscsomagot kínálnak, a digitális trendekre szabva egyszerűen és kényelmesen.

Grünzweig szerint elemi érdekük a bankoknak, hogy a második utat válasszák, és ha ez megtörténik, valahogy így nézhet majd ki a bankolás:

  • Teljesen digitálissá válik az ügyintézés, nincs szükség valós jelenlétre, a telefonodon keresztül mindent el tudsz majd intézni papírmunka nélkül. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy nem lesz segítséged, ugyanis a mesterséges intelligencia és a chatrobotok folyamatosan a te lehetőségeid és adataid alapján fogják neked a legjobb konstrukciókat kínálni. Egy-egy terméket nem csak le akarnak majd nyomni a torkodon, hanem meg is indokolják, hogy miért segíthet neked: “szükséged van a munkádhoz egy új tabletre? Tessék, itt egy gyorskölcsön, mert a számítások szerint csak hónapokkal később engedheted meg magadnak”.

  • Nem csak ügyintézésben segít majd, de a céljaid elérésében is. Megtakarítási számlákat, költségvetési terveket kínál a rendszer attól függően, hogy rövid-közép-hosszú távú terveidben mi szerepel. Természetesen a költségvetésed állásáról az applikáció folyamatosan tájékoztat, például ha túlköltést észlel mondjuk az “élelmiszer” részben. Lesz tehát indok, amiért érdemes használni a bankokat, mert jobbá tehetik a mindennapjainkat.

  • Tudást ad át. Klisés mindig elmondani, hogy a magyar pénzügyi edukáció hatalmas mélyrepülésben van más nyugat-európai országhoz képest, de még régiós viszonylatban is gyenge. Egy chatbot viszont, amely tisztában van költési szokásaiddal, el tudja mondani, hogy hol tudsz spórolni és hogyan tegyél félre a jövőre gondolva.

  • Legyen azért offline is elérhető: nem csak a digitális térben, hanem az otthonunkba is beköltözik majd a bank az okosotthon, IoT és más eszközök segítségével, így ha elromlik például a mosógép, egyből kapjuk a legjobb ajánlatokat.

A beszélgetési második felében a Misys chatrobotját próbálhatták ki a részvevők úgy, hogy ők is összerakhattak egyet bizonyos pénzügyi termékekre. A résztvevők valószínűleg szintén tisztában voltak azzal, hogy gyakorlatilag a magyar lakosságnak csak töredéke fekteti be pénzét pénzügyi eszközökbe. Az elkészült chatbotok így leginkább abban tudtak segíteni, hogy milyen terméket érdemes hozam-költség arányában választani, ha félre akarunk tenni, de akadt olyan is, amelyik a befektetéseket társadalmi célokhoz kötötte, így például csak olyan eszközt ajánlott, amely a környezetvédelem szempontjából is hasznos lehet.

Ami biztos, hogy ezek a megoldások előbb vagy utóbb a mi készülékünkbe is beköltöznek, így akár a karosszékből is intézhetjük pénzügyeinket a legapróbb részletekig.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

7+1 tipp arra az esetre, ha tele van a Gmail-ed

7+1 tipp arra az esetre, ha tele van a Gmail-ed

A legnagyobb láda is betelik egyszer, ha sohasem takarítanak benne, az e-mail meg már nélkülözhetetlen a modern élethez. Sokaknál ezer, sőt tízezer számra halmozódnak a levelek, teljes kitakarításuk szinte már reménytelen. De nincs minden veszve, egy hasznos Gmail gyorstisztítás akár percek alatt is végrehajtható.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • június 19
    Export és import

    június 20
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    Euróövezet folyó fizetési mérleg
    Folyó fizetési mérleg
    június 21
    KSH: Keresetek (január-április)
    MNB: Negyedéves fizetési mérleg és külfölddel szembeni állományok
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének május végi helyzetéről
    Jelzáloghitel igénylések
    Használtlakás értékesítések
    június 22
    Tartós és friss munkanélküli-segély kérelmek
    Bloomberg gazdasági várakozások és fogyasztói elégedettség
    Fogyasztói bizalom
    június 23
    KSH: Kiskereskedelem (második becslés, április)
    Feldolgozóipari BMI
    Szolgáltatóipari és feldolgozóipari BMI
    Szolgáltatóipari és feldolgozóipari BMI
    Feldolgozóipari BMI

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?