Hirdetés
Hirdetés

Harmatgyenge a forint, esik a Snap

Fellegi Tamás, 2017. április 13., 18:51

Napok óta remek formában a Richter, egyedüliként a pesti börze papírjai közül történelmi csúcson áll. A Mol és a Telekom is emelkedett, az OTP esett. Amerikában esik a Snap részvénye, aki jegyzett belőle és nem adta el, alig van nyeresége. Fizetőeszközünket egyfolytában ütik, lélegzetet sem tud venni.

Napok óta gyengül a forint, egyedüliként a környéken. Még megpihenni sem tud, immár 313-at kell adni egy euróért. Elképzelhető, hogy a többi régiós valuta erősödését látva sokan long pozíciót nyitottak benne, arra számítva, hogy követi a többieket. Most, hogy jön a 4 napos ünnep, nem kockáztatnak tovább, és limitálják veszteségeiket. Ha így van, akkor jövő héten korrigálhat az árfolyam.

Euró/forint, 10 nap
Euró/forint, 10 nap

A BUX 210 ponttal emelkedett 32 620 pontig, a fő húzóerő a Richter volt, mely napok óta emelkedik, és nap, mint nap új történelmi csúcsot dönt, egyedüliként a komolyabb hazai tőzsdei részvények közül. Ma másfél százalékot emelkedett 6855 forintig.

Hirdetés

A Mol és a Telekom közel egy százalékkal lettek drágábbak, 21 100 illetve 493 forinton zártak, az OTP viszont kissé csökkent 8080 forintig.

Snap
Snap

Az amerikai piacok ma vegyesen mozognak, gyengélkedik azonban a Snap, mely minden idők egyik legtúlárazottabb kibocsátásának tűnt, de az igazán nagy lufi a 17 dolláros kibocsátást követte: 27 dolláron is forgott a papír. Most stabilan ereszkedik vissza a kibocsátási szint felé, a lemaradók vehetnek, de ezt most már nem javasolnánk. A kibocsátáskor biztosnak tűnt, hogy az első napokban rá lehet sózni a megvadult vevőkre (igaz, a 12-szeres túljegyzés miatt alig lehetett kapni belőle), most azonban már sokkal inkább arra figyelnek a befektetők, mit tud a cég.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

A pénztártól való távozás után – te mersz reklamálni a boltban?

Bár egy friss felmérés szerint valamivel jobb lett a magyarok fogyasztói tudatossága, nemcsak a vásárlók, de a kereskedők se tudják mindig, hogy mi a teendő a reklámació során. A szabályozás évek óta nem változott, mégis kevesen vannak, akik tudják, meddig élhetnek jogaikkal. Az élelmiszerekkel, ruhákkal és cipőkkel van a legtöbb baj.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Hirdetés

Napi kommentár - videó

Powered by Saxo Bank

Utánajártunk

Mi mozgatja a befektetők fantáziáját

További cikkek

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Heti várható események, adatok

  • április 24
    Fogyasztói bizalmi index
    KSH: Kiskereskedelem (második becslés, február)
    IFO üzleti hangulatindex
    Alcoa (2017 Q1)
    T-Mobile USA (2017 Q1)
    április 25
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    McDonald's (2017 Q1)
    Újlakás értékesítések és építések
    április 26
    Daimler (2017 Q1)
    PepsiCo (2017 Q1)
    Twitter (2017 Q1)
    Boeing (2017 Q1)
    április 27
    Lufthansa (2017 Q1)
    Fogyasztói bizalom (végleges)
    EKB kamatdöntés
    Fogyasztói árindex
    Microsoft (2017 Q1)
    Alphabet (2017 Q1)
    április 28
    KSH: Foglalkoztatottság és munkanélküliség (január–március)
    KSH: Ipari termelői árak (március)
    Fogyasztói árindex
    Munkanélküliségi ráta
    Ipari termelés
    Fogyasztói árindex
    GDP (Q1)

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?