3p
A Deutsche Telekom és a Magyar Telekom is látja a potenciált az IoT otthoni felhasználásában.

Napjaink egyik legforróbb témája az okosotthonok kérdése, hiszen kettőt sem kell pislognunk, és minden egyes lakberendezési eszközünk felokosított változata küld adatokat a felhőbe, hogy aztán egy mesterséges intelligencia automatizálja ezek alapján az életünket.

Arról, hogy ki, vagy mi fogja nálunk kapcsolgatni a villanyt, Carsten Steigleider a Deutsche Telekomtól (DT), Sinisha Patkovic a a BlackBerry-től és Dobó Mátyás a Magyar Telekomtól beszélgetett közösen a Smart 2017 konferencia panelében Budapesten.

Van még hely a nagyok mellett?

Steigleider nem árult el nagy titkot azzal, amikor elmondta: a DT nagyon erősen dolgozik azon, hogy az, amit a fogyasztók “okosotthonnak” neveznek, jelentsen egyet a Deutsche Telekommal. Mint mondta, a vállalat eddig is azon dolgozott, hogy ügyfeleiknek meglegyen minden kapcsolat, legyen szó telefonról, tévéről, szélessávú netről. A DT képes arra, hogy az otthoni eszközök kommunikációját is összekösse, ezért vágtak bele az okosotthon bizniszbe. Azt is tudják, hogy egyedül azért nem megy, ezért összefogtak egy rakás gyártóval, háztartási eszközöktől a személygépkocsikig mindenkivel. 137 000 eszközt adtak el tavaly csak Németországban, de hónapról hónapra egyre többen érdeklődnek.

Fontos kérdés, hogy egy többnyire Apple, Google és több kisebb cég által vezetett otthoni techforradalomban mégis mi keresni valója van a telekommunikációval foglalkozó Deutsche Telekomnak. Steigleider szerint nekik is van tér, hiába mondják azt sokan, hogy ehhez túl lomhák és öregek.

A gazdagok játékszere?

A Magyar Telekom szintén erre a piacra akar belépni néhány éve, de a magyar helyzet más, hiszen nincs akkora vásárlóerő, mint például az USA-ban - mondja Dobó Mátyás. A hazai piac különböző eszközöket igényel, amelyeket olcsóbban, darabról darabra tud beszerezni, nem egy teljes rendszert, ami magyar léptékben méregdrága. A Magyar Telekom ebben látja a a lehetőséget, viszont költséges dolog belépni a piacra, amire még bőven ráfér a tesztelés.

Majd ha ingyen hozzám vágják

Rálicitál az elhangzottakra Patkovic: addig nem fognak tömegek vásárolni, amíg nem lesz 1-2 dolláros a mérőeszköz, amit a vásárló beépít az otthonába.

Ugyanakkor a tehetősebb cégek már most komolyabb dolgokat engedhetnek meg maguknak, mint például a HD kamera egy jelzőlámpában, amelynek a felvételeit a felhőben elemzik tovább a közlekedési szakértők. A jövőben ilyen érzékelők arra is képesek lesznek a Blackberry szakértője szerint, hogy megállapítsák 30 perccel az eset előtt, ha szívrohamunk lesz. Jelet küldenek a kórházba, amit elemeznek, majd probléma esetén a város közlekedési rendszere megkapja az utasítást, hogy készítse elő az utakat egy mentőautónak.

Mit parancsolsz, kis gazdám?

A mesterséges intelligencia szerepe akkor lesz fontos az okosotthon eszközeiben, amikor azt a rakás adatot kell elemezni, amit a szenzorok küldenek majd az otthonunkról a felhőbe, ezáltal pedig gyorsabbak és pontosabbak lesznek ezek az eszközök - véli Patkovic. Nem lesz szükség arra, hogy a jelet kilométerekre lévő tornyokba továbbítsák az eszközök, hanem egymás között kommunikálnak majd.

Steigleider viszont óva int attól, hogy átadjuk otthonunk irányítását egy gépnek. Szerinte elég mindössze arra megtanítani egyelőre, hogy javaslatokat adjon bizonyos folyamatokhoz, de semmiképp se vegye át az irányítást például a világítás felett. De ami a legfontosabb: minden, ami történik, az csak a felhasználó jóváhagyásával mehet végbe.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG