4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Tesla igen erőteljes akkumulátort fejlesztett ki, ez arra utal, hogy mégiscsak reális lehet belátható időn belül tömegesen olyan akkumulátort gyártani, ami az elektromos autózást olyan egyszerűvé teszi, amilyen ma a belsőégésű járművek használata. Csak van oka, hogy a befektetők annyira hisznek a Teslában, noha egyelőre csak nyeli a pénzt a cég.

Gyorsulási rekord

A cég vezetője, Elon Musk bejelentette, hogy sikerült 100 kilowattórás akkumulátor csomagot kifejleszteni, ami egyelőre már futó S és X modellekhez lesz kapható, egyelőre igen borsos áron. Az akkumulátor lehetővé teszi, hogy a Model S egyik változata a világ legjobban gyorsuló járműve legyen, ami 97 km/órás sebességet (60 mérföld/óra) 2,9 másodperc alatt ér el. Persze alapvetően nem az a fontos, hogy ez a rekord tovább javuljon, hisz a mindennapi közlekedésben veszélyt jelentene, ha sok jármű így ugrana. Persze a sportautózás szerelmeseinek ez örömhír, ők könnyen lehet, hogy most váltanak át az elektromos autóra, és vesznek egy Teslát.

Hosszú út

A lényeg az, hogy a fejlődés jól látható: azzal, hogy az akkumulátor és a villanymotor jobb gyorsulást tesz lehetővé, egy szegmensben már győzelem a belső égésű motor fölött. Azonban ami fontosabb, hogy az új akkumulátorral gyakorlatilag 500 kilométert lehet megtenni egy töltéssel, és ez már közelíti a benzines autók hasonló adatát. Márpedig eddig az egyik legfőbb hátrány az volt az elektromos autóknál, hogy gyakran kell tölteni, és ez kényelmetlenség a mai elterjedt autókhoz képest, visszalépni pedig nem sokan akarnak.

A fejlődés vélhetően folytatódik, és most ezek alapján már biztos, hogy tömegesen is gyártható lesz olyan akkumulátor, ami a két töltés közti megtett utat a benzines autók szintjére emeli. Még az lehet a kérdés, hogy a töltés ideje mekkora lesz, hisz a benzinkútnál pár percnél nem kell többet eltölteni. Az akkumulátortöltés egyelőre mindenképpen hosszabb folyamat, persze ebben is van fejlődés, és az már nem is olyan nagy baj, ha hosszabb utaknál rá kell szánni jó fél órát egy gyorstöltésre.

Egyelőre luxus

Visszatérve a mostani akkura: aki már megrendelte a Model S egyik változatát, de még nem vette át, az 10 ezer dollárért kérheti a nagyobb akkumulátort, a meglévő autók tulajdonosai 20 ezret fizethetnek érte. Ez óriási ár, ennyiért autót lehet venni, így nyilván egyelőre csak a gazdagabb sebességmániásokat érinti a dolog. Azonban a tapasztalatok szerint egy ilyen találmánynál gyors az áresés, pár év alatt rendszerint elfogadható ár alakulhat ki, hisz így volt ez a napelemekkel is.

Grandiózus tervek, optimista befektetők

Ha pedig ez megvalósul, és maga a jármű is olcsóbb lesz, mint a jövőre szállítandó Model 3, akkor már tényleg tömeges hódító útjára indulhat az elektromos autó. Hogy ezt a Tesla tudja-e majd kiaknázni jobban, vagy a versenytársak, az még kérdés, de most úgy tűnik, a Tesla elég gyorsan újít. Ráadásul a jármű tervezésében is előtte jár a cég a többieknek: az autó belső elrendezése teljesen más, mint a többi elektromos típusnak. A többiek a motort és az akkumulátort a motorháznak nevezett első részbe teszik, a Tesla ugyanakkor mindezt elrejti, az autó alsó részében eloszlatva. Így elöl is ki tud alakítani egy csomagtartót, ugyanakkor a jármű súlypontja sokkal lejjebb kerül, ami biztonságosabbá, stabilabbá teszi azt, különösen nagy sebességnél vagy hirtelen fordulásnál.

Nem véletlen, hogy a cég által egyelőre termelt veszteséghez képest magas a Tesla részvény ára: a befektetők türelmesen kivárják, amíg a sok újítás megtérül, és a cég millió számra gyárthat és szállíthat majd járműveket. A jelenlegi tervek szerint a 35 ezer dollárba kerülő Model 3-ból 2018-ban már 500 ezer darabot szeretne eladni a cég. Ha utána 1-2 éven belül sikerülne elérni az 1 milliós számot, az már tényleg áttörés lehet, hisz egy autógyár milliós termelésnél tud hatékonyan és nyereségesen működni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG