Hirdetés
Hirdetés

A Facebook nemsokára reklámokkal pakolhatja meg a Messengeredet

Eidenpenz József, 2017. július 12., 14:30

A számos különböző chat-elő és üzenetküldő, ingyenes netes telefonálást adó alkalmazás közül néhány nemsokára elveszítheti reklámmentes jellegét. A Facebook nemsokára a Messenger kezdőoldalára reklámokat helyezhet el, miután az ez irányú tesztüzem Ausztráliában és Thaiföldön sikeres volt. Más alkalmazások is követhetik.

Az SMS rég halódik, nagyon sokan kommunikálnak már a Facebook Messengerével, a Skype-al, a Whatsappal vagy más hasonló internetes, mobiltelefonos alkalmazásokkal. Sok pénzt megspórolva így a telefonszámlákon, kiváltva az SMS-eket, a telefonhívások egy részét. A hasonló szolgáltatások zöme ingyenes és eddig reklámmentes volt, de ez változóban van.

A Facebook nemsokára a Messenger kezdőoldalára is reklámokat helyezhet el, miután az ez irányú tesztüzem Ausztráliában és Thaiföldön sikeres volt – írta a német FAZ az amerikai cégre hivatkozva. Ezzel a reklámbevételeiket akarják növelni. A Facebook szerint a Messengert 1,2 milliárd ember használja rendszeresen.

Hirdetés

A reklámbevétel a fő

Emlékeztetnek arra, hogy a Facebook bevételei idén csökkenhetnek, mert elfogynak a rendelkezésre álló reklámhelyek a fő alkalmazásban. A kiadások viszont 40-50 százalékkal is nőhetnek különböző beruházások és kutatások-fejlesztések miatt. A konszern bevételeinek nagy része reklámokból származik, azon belül is jórészt a telefon- és tablet-alkalmazásokon elhelyezett hirdetésekből.

Azt egyébként, hogy a Facebook alkalmazásai, a Messenger, a Whatsapp és az Instagram reklámokat kaphatnak, már tavaly év végén megszellőztették. Csak idő kérdése, hogy ténylegesen bekövetkezzék. Így nem lesz könnyű megszökni a reklámok elől, mert bár rengetegféle üzenetküldő, chat-elő, videotelefonáló alkalmazás létezik, ezek a legelterjedtebbek.

Utálják az új Skype-ot

A Skype van még, amely azonban mostanában sok sebből vérzik. Az utóbbi hetekben többször is leállt fél napokra, az új szoftververziót pedig nem szeretik az emberek. Ezt a közösségi média felé akarták közelíteni, és Snapchat-szerű lett, de rengeteg kritikát kapott, dugig van az internet a panaszokal.

Általában is, amióta a Microsoft megvette, egyre kevésbé zseniális a szoftver. Idős, a számítástechnikával nehezen barátkozó emberek is használják, például nagyszülők az unokáikkal, gyerekeikkel társalognak vele, de az újabb és újabb reformok után gyakran el vannak veszne, nem találják a megfelelő funkciókat. Régi egyszerűségéből és praktikusságából nem sok maradt.

A Google nem alakított nagyot

Van még a Google chat-programja, amelynek egy régi verzióját a Gmail-ben is lehetett használni. Ezt most június 26-tól leállították, helyette a fejlettebb külön alkalmazás, a Hangouts ajánlott. Reklámnak nem láttuk nyomát benne, az androidos telefonokon alapból megtalálható. Valamiért azonban nem terjedt el igazán, ahogy a Google+ közösségimédia-rendszer sem.

Messenger és Whatsapp az Opera böngészőben (piros nyíl)
Messenger és Whatsapp az Opera böngészőben (piros nyíl)

A konkurencia-harcban az alkalmazások közelítenek egymáshoz, lassan mindegyik használható lesz mindenütt és mindenfélére. Az eredetileg szigorúan telefonos Whatsapp-hoz például már létezik asztali és tabletekre szánt program is, az Opera böngészőbe pedig nemrég be is építették az elérését, a Messengerével együtt. A Whatsapp más készüléken való használatához azonban – ami kényelmes például, ha sokat kell írni vagy azon a gépen vannak a képeink – még a telefonunkat is online kell tartani. (És az első alkalommal beolvasni vele egy QR-kódot.)

Mindent egy helyen?

Vannak, akik több chat-alkalmazást használnak egyszerre, például mert a baráti körükben az egyik, a munkahelyen a másik, a családban a harmadik az elterjedtebb. Egy érdekes színfolt a Franz nevű, állítólag osztrák uralkodóról (I. Ferenc József?) elnevezett alkalmazás. Ez egy asztali programba gyűjti össze a többi chat-programot, egy helyen lehet áttekinteni őket és értesítést kapni, ha valahol esemény történt. Egyelőre gyorsnak és praktikusnak tűnik.

A Facebook után a Twitter is fellép az online zaklatás ellen: a felhasználók mostantól letilthatják az ismeretlen fiókokról érkező üzenetek fogadását.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

A forradalom elkezdődött – hogyan alakítja át mindennapjainkat a dolgok internete?

A forradalom elkezdődött – hogyan alakítja át mindennapjainkat a dolgok internete?

A legmerészebb becslés szerint néhány éven belül akár 50 milliárd eszköz kapcsolódik majd az internetre - a dolgok internetének korát éljük. De mit jelent ez pontosan? Hogyan fognak alkalmazkodni a cégek az új technológiához és hol tart Magyarországon a folyamat? Dr. Pete Gáborral, a Vodafone Magyarország Nagyvállalati megoldások értékesítési igazgatójával beszélgettünk.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Powered by Saxo Bank

Heti várható események, adatok

  • július 17
    Ipari termelés, GDP és kiskereskedelmi forgalom
    Netflix (2017 Q2)
    július 18
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 15 mrdFt
    MNB: Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    Fogyasztói árindex
    ZEW index
    július 19
    Wizz Air (2018 Q1)
    Morgan Stanley (2017 Q2)
    július 20
    KSH: Keresetek (január–május)
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének június végi helyzetéről
    Import és export
    EKB kamatdöntése
    Tartós és friss munkanélküli-segély kérelmek
    Fogyasztói bizalom
    július 21
    General Electric (2017 Q2)

Szavazás

Ön szerint jó dolog, hogy Magyarország rendezi a vizes vb-t?