Akiket nem lehet kilóra megvenni - hogyan tartsuk meg a fiatalokat?

2016. december 13., 06:10

Hatalmas változáson esik át a munkaerőpiac, új generáció veszi át az irányítást a világban: az Y-generáció tagjai (az 1980-1999 között születettek) teljesen más személettel és elvárással fognak munkához, cégvezetőként pedig tudnod kell, mire van szükségük ahhoz, hogy a legjobbat nyújtsák az üzleted számára ezek a fiatalok.

Jellemző a korosztályra, hogy azonnal továbbállnak, ha úgy érzik, nem becsülik meg őket eléggé vagy nem elég tartalmas a munkájuk, de teljesen máshogy állnak a munka és a magánélet kapcsolatához is. Adunk néhány tanácsot  ahhoz, hogy  a lehető legjobb legyen köztetek együttműködés a szemléletkülönbségek ellenére is.

Hirdetés

Emberileg minden legyen a helyén

Erről beszélni sem kellene, annyira alapvető dolog, ám az Y-generáció különösen érzékenyen ragaszkodik ahhoz, hogy legyenek a dolgok nevükön nevezve: elvárják, hogy a munkatársak között legyen kiforrott kommunikáció, a vezetőségnek legyen önbizalma, ugyanakkor mindig maradjanak őszinték, akár jóra fordul a cég sorsa, akár rosszabbra. A Randstad amerikai kutatása szerint ők maguk is szeretnének egyszer vezetők lenni, ezért figyelik, ki jár el jó példával.

Ne láncold le őket

Ezek a fiatalok már a digitális világ bennszülöttei, szinte együtt cseperedtek fel a technológia legnagyobb újításaival. Percek alatt képesek megoldani, hogy a világ bármely pontjáról éppen ugyanúgy elvégezzék a feladatukat, mintha csak az irodában ülnének melletted. Ezért ne is tartsd őket “láncra verve”, és ne tedd kötelezővé az irodai jelenlétet a hét öt napján, nyolc órában. Adj lehetőséget arra, hogy a kollégák megtalálják vagy kialakítsák a számukra legideálisabb munkahelyi környezetet és biztos lehetsz benne, hogy a rugalmas munkavégezés a hatékonyságnak is jót tesz majd.

Add meg nekik a legmodernebb eszközöket

Percek alatt ismerik ki a legújabb applikációkat a digitális bennszülött munkatársaid, ezt pedig vétek lenne nem kihasználni, hiszen ki tudja, hogy melyik szolgáltatás lehet éppen a javatokra? Juttasd el hozzájuk azokat az eszközöket, amelyekkel kipróbálhatják a legújabb vívmányokat, hiszen az életük jelentős részét már amúgy is az online térben kommunikálva töltik. Ez egy olyan igény, amelyen változtatni nem tudsz, így inkább próbáld meg a saját hasznodra fordítani. A gyors internet és a nagy teljesítményű számítógépek alapfelszereltség kell, hogy legyenek az okostelefonok mellett. Ha ezen kívül még okoskütyükkel, konzolokkal, VR-eszközökkel is ellátod őket, akkor biztos úton haladsz a tökéletes Y-generációs munkahely megteremtéséhez.

Ne akard megvenni őket

Az Y-generáció számára nem csak a pénz létezik. Persze jól akarnak keresni, de az anyagi biztonság nem minden. A legjobban úgy motiválhatod őket, ha lehetőséget adsz arra, hogy újabb és újabb dolgokat tanuljanak, hogy rengeteget utazhassanak és bejárhassák a világot, minél több mindent megismerve. Biztosíts nekik olyan juttatási csomagot, ami az önálló fejlődésüket segíti, legyen szó sportról vagy tanulásról.

Ha lojális és kitartó munkatársakat szeretnél belőlük faragni, akkor ezek azok az irányok, amelyeket érdemes megfontolnod. Teremts számukra olyan helyet, ami nem a kötelező munkavégzés szimbóluma, hanem egy olyan környezet, ahol kiteljesedhetnek abban, ami jó.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Nyakunkon a kánikula – mutatjuk, hogyan válassz magadnak klímát

Nyakunkon a kánikula – mutatjuk, hogyan válassz magadnak klímát

A nyárral nem csak a monszunszerű viharok, hanem a tikkasztó hőség is megérkezik, ilyenkor pedig különösen jól jön, ha valamivel tudjuk hűteni magunkat és az otthonunkat. Klímaberendezésből azonban annyi van, mint a csillag, egy kis utánajárással azonban biztosan nem választunk áramot zabáló masinákat. Az LG klímaszakértője segít nekünk eligazodni a kínálatban.

További cikkek

Heti várható események, adatok

  • május 29
    május 30
    KSH: Beruházás (I. negyedév)
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    Fogyasztói bizalom
    Fogyasztói árindex
    Conference Board fogyasztói BMI

    május 31
    KSH: Ipari termelői árak (április)
    Ipari termelés
    Feldolgozóipari és szolgáltatóipari BMI
    Metro (2017 Q2)
    Munkanélküliségi ráta
    Fogyasztói árindex
    Chicagói BMI
    Bézs könyv
    június 1
    KSH: Külkereskedelmi termékforgalom (második becslés, március)
    a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság BMI-je
    Feldolgozóipari BMI
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    ISM feldolgozóipari index
    június 2
    Munkanélküliségi ráta
    Külkereskedelmi mérleg

Szavazás

Idén hová megy nyaralni?