Akiket nem lehet kilóra megvenni - hogyan tartsuk meg a fiatalokat?

2016. december 13., 06:10

Hatalmas változáson esik át a munkaerőpiac, új generáció veszi át az irányítást a világban: az Y-generáció tagjai (az 1980-1999 között születettek) teljesen más személettel és elvárással fognak munkához, cégvezetőként pedig tudnod kell, mire van szükségük ahhoz, hogy a legjobbat nyújtsák az üzleted számára ezek a fiatalok.

Jellemző a korosztályra, hogy azonnal továbbállnak, ha úgy érzik, nem becsülik meg őket eléggé vagy nem elég tartalmas a munkájuk, de teljesen máshogy állnak a munka és a magánélet kapcsolatához is. Adunk néhány tanácsot  ahhoz, hogy  a lehető legjobb legyen köztetek együttműködés a szemléletkülönbségek ellenére is.

Hirdetés

Emberileg minden legyen a helyén

Erről beszélni sem kellene, annyira alapvető dolog, ám az Y-generáció különösen érzékenyen ragaszkodik ahhoz, hogy legyenek a dolgok nevükön nevezve: elvárják, hogy a munkatársak között legyen kiforrott kommunikáció, a vezetőségnek legyen önbizalma, ugyanakkor mindig maradjanak őszinték, akár jóra fordul a cég sorsa, akár rosszabbra. A Randstad amerikai kutatása szerint ők maguk is szeretnének egyszer vezetők lenni, ezért figyelik, ki jár el jó példával.

Ne láncold le őket

Ezek a fiatalok már a digitális világ bennszülöttei, szinte együtt cseperedtek fel a technológia legnagyobb újításaival. Percek alatt képesek megoldani, hogy a világ bármely pontjáról éppen ugyanúgy elvégezzék a feladatukat, mintha csak az irodában ülnének melletted. Ezért ne is tartsd őket “láncra verve”, és ne tedd kötelezővé az irodai jelenlétet a hét öt napján, nyolc órában. Adj lehetőséget arra, hogy a kollégák megtalálják vagy kialakítsák a számukra legideálisabb munkahelyi környezetet és biztos lehetsz benne, hogy a rugalmas munkavégezés a hatékonyságnak is jót tesz majd.

Add meg nekik a legmodernebb eszközöket

Percek alatt ismerik ki a legújabb applikációkat a digitális bennszülött munkatársaid, ezt pedig vétek lenne nem kihasználni, hiszen ki tudja, hogy melyik szolgáltatás lehet éppen a javatokra? Juttasd el hozzájuk azokat az eszközöket, amelyekkel kipróbálhatják a legújabb vívmányokat, hiszen az életük jelentős részét már amúgy is az online térben kommunikálva töltik. Ez egy olyan igény, amelyen változtatni nem tudsz, így inkább próbáld meg a saját hasznodra fordítani. A gyors internet és a nagy teljesítményű számítógépek alapfelszereltség kell, hogy legyenek az okostelefonok mellett. Ha ezen kívül még okoskütyükkel, konzolokkal, VR-eszközökkel is ellátod őket, akkor biztos úton haladsz a tökéletes Y-generációs munkahely megteremtéséhez.

Ne akard megvenni őket

Az Y-generáció számára nem csak a pénz létezik. Persze jól akarnak keresni, de az anyagi biztonság nem minden. A legjobban úgy motiválhatod őket, ha lehetőséget adsz arra, hogy újabb és újabb dolgokat tanuljanak, hogy rengeteget utazhassanak és bejárhassák a világot, minél több mindent megismerve. Biztosíts nekik olyan juttatási csomagot, ami az önálló fejlődésüket segíti, legyen szó sportról vagy tanulásról.

Ha lojális és kitartó munkatársakat szeretnél belőlük faragni, akkor ezek azok az irányok, amelyeket érdemes megfontolnod. Teremts számukra olyan helyet, ami nem a kötelező munkavégzés szimbóluma, hanem egy olyan környezet, ahol kiteljesedhetnek abban, ami jó.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Külföldről rendelnél? Itt van minden, mire kell figyelned!

Külföldről rendelnél? Itt van minden, mire kell figyelned!

Jó, ha tisztában vagyunk, milyen határidővel és milyen költségekkel jár, ha külföldről rendelünk. Nem árt elfelejteni azt sem, mely termékek behozatala tilos az országba, melyek a vám-és áfamentes áruk? Milyen összegig nem kell fizetnünk vámot? Összeszedtünk minden hasznos tudnivalót.

További cikkek

Heti várható események, adatok

  • március 27
    Fogyasztói bizalmi index
    IFO üzleti hangulatindex
    március 28
    MNB kamatdöntés
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció (20 mrdFt)
    Conference Board fogyasztói bizalmi index
    Richmondi Fed feldolgozóipari index
    március 29
    KSH: munkanélküliségi ráta
    Függőben lévő lakásértékesítések (év/év)
    március 30
    KSH: Kiskereskedelem (január)
    MNB: Negyedéves fizetési mérleg és külfölddel szembeni állományok
    Fogyasztói bizalom (végleges)
    Fogyasztói árindex (év/év, végleges)
    GDP (negyedév/negyedév, végleges)
    Tartós és friss munkanélküli-segély kérelmek
    március 31
    KSH: termelői árindex (év/év)
    KSH: a kormányzati szektor egyenlege
    Fogyasztói árindex
    Munkanélküliségi ráta
    Ipari termelés
    Munkanélküliségi ráta
    Fogyasztói árindex (év/év)

Szavazás

Önt zavarja a vörös csillag a Heineken sörök csomagolásán?