Ez legyen a célod jövőre: a leendő ügyfeleid mindenhol ott vannak, csak el kell érned őket

2016. december 29., 15:06

Csatornák miriádjain keresztül léphet ma kapcsolatba egy üzlet a potenciális vásárlóival, de komoly felkészülésre van szükség, ha nem akarunk elveszni a zűrzavarban.

Nem egyszerű kihívás nehezedik a céged vállára, ha ügyfélszerzésről van szó: egyszerre kell megtalálnod és megtartanod a vásárlóidat, miközben folyamatosan azon kell dolgoznod, hogy a lehető legmagasabb vevőértéket érje el a csapatod. Ha még nem gondolkoztál el azon, hogy hozhatod ki a legtöbbet az ügyfélkapcsolataidból, adunk néhány támpontot a fejlődéshez.

Tedd fel magadnak a megfelelő kérdéseket

Hirdetés

Szerencsére manapság már rengeteg könnyen elérhető digitális eszköz és stratégia áll a rendelkezésedre, hogy időt és pénzt spórolva juthass el a vevőidhez és tarts meg velük egy nagyszerű üzleti kapcsolatot. Minden adott tehát, hogy te is felsőfokra emeld az ügyfélkapcsolataidat, a kezdet pedig igazán egyszerű, mindössze csak a helyes kérdéseket kell feltenned a cégednek:

Hogyan jut el a szolgáltatásod a vevőhöz, és hogyan jut el a vevő a szolgáltatásodhoz? Melyek azok a csatornák, amin keresztül a saját üzletedhez irányíthatod és értékesíthetsz a számára?

Ha igazán számításba veszed a lehetőségeket, könnyen rájöhetsz, hogy szinte megszámlálhatatlan utat járhat be az ügyfeled, mire vásárlóvá avanzsál nálad, hiszen ahány platform, annyi lehetőség, hogy kapcsolatba lépj vele. Rég véget értek azok az idők, amikor a zöldséges üzletét csak a bolt fizikai megléte és a vásárlókkal kialakított bizalmi kapcsolat jelentette.

Hol és kinek?

Rengeteg módon terelheted az ügyfeleket a számukra legmegfelelőbb termékedhez, de érdemes két fontosabb csoportban gondolkoznod: direkt és indirekt kommunikációs csatornákban. Ma már weboldalakon, a közösségi médiában, üzletekben, telefonon, postán, mobilapplikációban, gyakorlatilag bárhol eladhatsz, a feladatod pedig az, hogy összeállítsd azt a kombinációt, amely a legnagyobb és legjobb elérést nyújtja a cégednek bizonyos árért cserébe. A márkádnak ott kell lennie, ahol a vásárlóid is vannak.

Légy elérhető mindenhol, ugyanúgy

De nem elég egyszerűen jelen lenned, hatást kell elérned. Olyan üzeneteket, olyan felhívásokat kell a kampányaidba átültetni, amelyek minden csatornán átütő sikert tudnak aratni úgy, hogy a vásárlónak ne tűnjön fel, hogy egyik vagy másik eszközön kerül kapcsolatba a cégeddel. A vásárló azt akarja, hogy az okostelefonjáról a bevásárlókosárba tett ruhadarab ugyanúgy ott legyen a kosarában, ha a mobilról átül a laptopjához. Ugyanazt az élményt várja el minden eszközön, minden platformon.

Ismerd meg a vevőid

Talán ez az egyik legnehezebb feladat, amikor elkezdesz stratégiát építeni az értékesítésed mögé. Kinek is akarsz eladni? Ismerd meg és fedezd fel azokat az adatgyűjtő eszközöket, amelyekkel csatornánként felépítheted az úgynevezett buyer personákat, azokat az összetett profilokat, amelyek részletes információt adnak neked a vásárlók karakterisztikájáról, így minden szegmensre képes leszel a megfelelő üzeneteket és felhívásokat megalkotni.

Kommunikálj, amennyit csak lehet

A jelenlét önmagában nem elég. Az természetes, hogy a vásárlók váltogatják az eszközeiket, egyik csatornából a másikba "ugrálnak", de mindenhol ugyanazt akarják: tudjanak a cégeddel kapcsolatot létesíteni. Ezért legyél kész mindenre: ha emailben, a közösségi oldalakon, a weboldaladon, telefonon, vagy a jó öreg postán érdeklődnek, neked tudnod kell reagálni. Ha a vevőid számára fontos csatornákat elhanyagolod, biztosan számíthatsz az elmaradt vásárlásokra.

Fogadd el, hogy szükséged van a technológiára

Masszív adathalmazok feldolgozása nélkül ma egy komoly üzleti vállalkozás labdába sem rúghat. A csatornákból beáramló információtömeg nagyobb kincs, mint azt el tudnád képzelni. Ismerd meg tehát, hogy mit rejtenek és tanuld meg feldolgozni, az eredményekből pedig a megfelelő következtetéseket levonni.

Ma már a vásárló szabja a szabályokat, neked pedig alkalmazkodnod kell ehhez. Ahogy egyre több csatornán jelennek meg, úgy kell neked is követned ezeket az irányokat, lehetőleg úgy terelgetni a csatornák között a vásárlót, hogy a végén mindkét fél elégedett legyen és a mihamarabb viszontlássák egymást.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Az amerikai elnök népszerűsége orosz és kínai kollégáié mögé csúszott

Az amerikai elnök népszerűsége orosz és kínai kollégáié mögé csúszott

Donald Trump beiktatása után pár hónappal egy 37 országra kiterjedő felmérés készült Amerika, mint vezető hatalom, és maga az elnök megítéléséről. Barack Obama elnöksége végén az ország nemzetközi elfogadottsága 64 százalékos volt, most 49. Az elnökben mindössze 22 százalék bízik, ennél az orosz és a kínai elnököt is többen favorizálják.

További cikkek

Heti várható események, adatok

  • június 26
    IFO üzleti hangulatindex - június
    június 27
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 15 mrdFt
    Ipari vállalatok profittömege - május
    S&P/Case-Shiller házárindex - április
    Conference Board fogyasztói bizalmi index - június
    június 28
    KSH: Foglalkoztatottság - március-május
    KSH: Munkanélküliség - március-május
    ÁKK: 2026/D államkötvény csereaukciók, 2019/A - 20 mrdFt és 2019/C - 20 mrdFt
    Jelzáloghitel igénylések - június
    Függőben lévő lakásértékesítések (év/év) - május
    június 29
    Kiskereskedelmi forgalom (év/év) - május
    Fogyasztói árindex (év/év, előzetes) - június
    Fogyasztói bizalom (végleges) - június
    GDP (negyedév/negyedév, évesített, végleges) - 2017 Q1
    Tartós és friss munkanélküli-segély kérelmek
    Nike - 2017 Q4
    június 30
    KSH: Ipari termelői árak - május
    KSH: Külkereskedelmi termékforgalom (második becslés) - április
    MNB: Pénzügyi számlák - 2017 Q1
    MNB: Befektetési alapok mérlege - május
    Munkanélküliségi ráta - május
    Fogyasztói árindex (év/év) - május
    Szolgáltatóipari és feldolgozóipari BMI - június
    Munkanélküliségi ráta - június
    GDP (év/év, végleges) - 2017 Q1
    Fogyasztói árindex (év/év) - június
    Chicagói beszerzési menedzser index - június

Szavazás

Ön szerint hogyan kellene hívni a 2018-as költségvetést?