Hirdetés

Sikeres akarsz lenni? Hallgasd meg azokat, akik a legfontosabbak!

2016. december 31., 17:00

Mire az ember alapos tervezés után elindít egy vállalkozást, már pontosan tudja, milyen termékkel, szolgáltatással kíván belépni a piacra, mivel akarja meghódítani a vásárlókat. Azt is kitalálja, hogyan vezesse be termékét, hogyan reklámozza, tegye népszerűvé és kívánatossá az ügyfelek számára - innentől pedig már csak egy dolog állhat a siker útjába: ha amit kínálunk, az nem elég jó az ügyfélnek. A kudarc azonban biztosan elkerülhető, ha odafigyelünk arra, amit a vevőink jeleznek nekünk.

A vevő ugyanis biztosan jelezni fog: különösen a közösségi média térhódításának korában igaz az, hogy nagyon gyorsan és könnyen megoszthatja a nagyvilággal tapasztalatait, élményeit - nem csak a vasárnapi ebéddel vagy a családi nyaralással, hanem a mi termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatban is. A mi dolgunk az, hogy ezeknek a visszajelzéseknek teret adjunk, reagáljunk rájuk és amennyire csak lehet, figyelembe vegyük őket. Az igazán eredményes termékfejlesztés alapja ugyanis kétségtelenül a vevőcentrikusság - olyan terméket kell kifejlesztenünk, amilyet a vevők valóban akarnak, és ha egy mód van rá, eközben az egyedi igényeket is próbáljuk figyelembe venni.

Légy látható - mindenhol

Az első és legfontosabb dolog, ahogy említettük: láthatóvá és elérhetővé kell válnunk az ügyfelek számára. Telefonon, e-mailen, személyesen, Facebookon, Twitteren, Instagramon - nincs olyan, hogy túl sok csatorna ebből a szempontból. Ha kérdése, észrevétele, problémája vagy kérése van a termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatban az ügyfélnek, akkor járunk a legjobban, ha azt közvetlenül hozzánk juttatja el - így érdemben tudunk rá reagálni, első kézből. Ha szövevényes weboldalakon kell keresnie elérhetőségeinket, könnyen lehet, hogy ügyfelünk megannyi kattintás és görgetés helyett inkább a könnyen elérhető közösségi felületeken ad hangot csalódottságának a nagyvilág felé, vagy a vállalkozásunk számára  igen hasznos észrevételei egyszerűen elvesznek anélkül, hogy a magunk javára fordítottuk volna őket.

Hirdetés

Miért ne lehetne fekete a cipőfűző?

A vásárlók ugyanis pontosan tudják, mire van szükségük – nem kell kitalálnunk helyettük az igényeiket. Ehhez pedig kommunikálnunk kell velük. Ha azt akarjuk, hogy nálunk költsék el a pénzüket, ne idegenítsük őket el: menjünk bele a párbeszédekbe, hallgassuk meg ötleteiket, vegyük figyelembe egyedi igényeiket. Ha nem tömegtermelésben gyártunk például vasöntvényeket, akkor jó eséllyel tudunk alkalmazkodni a vevők kéréseihez: legyen szó akár arról, hogy kiadó szobánkat a szokásosnál egy órával később szeretné elhagyni a vendégünk, vagy a webáruházunkban megrendelt cipőt fehér helyett fekete fűzővel szeretné megkapni a kedves vásárló.

Segíts megoldani a problémákat!

Ha valami probléma merül fel a vásárlás során, valóban oda kell figyelnünk arra, hogy minél gyorsabban és hathatósabban segítsünk annak elhárításában. Miközben a vásárlók egyébként is hajlamosabbak negatív élményeiket másokkal megosztani, mint a pozitívakat, egy sikeres, gördülékeny problémaelhárítás okozta ügyfélélmény sok esetben pozitívabb, mint egy "sima" problémamentes vásárlás - éppen azért, mert egy látszólag veszett helyzetet sikerül konstruktív hozzáállásunkkal megmenteni. A vevő ugyanis vásárolni akar nálunk, és annak fog örülni, ha ehhez hozzásegítjük. Ehhez azonban megint az kell, hogy valódi kommunikációt folytassunk vevőinkkel, azt pedig nagyra fogják értékelni, hogy számít a szavuk, figyelembe vesszük a véleményüket és azt látják, hogy szeretnénk fejlődni,  jobbak lenni.

Fejlődj úgy, ahogy a vevőid szeretnék!

A vásárlók szavára persze nem csak az egyedi termékekkel, vásárlásokkal kapcsolatban érdemes hallgatni: utóbbi példánál maradva ha azt a visszajelzést kapjuk, hogy a webáruházunkban bonyolult volt terméket keresni, vagy nehezen találták meg a fizetési mód kiválasztását, néhány egyszerűbb változtatással rengeteget fejleszthetünk azon a vásárlói élményen, aminek végeredményeként minket választanak majd a konkurencia helyett.

A lényeg, hogy miközben a vállalkozásaink ügyeit egyengetjük, ne feledkezzünk meg róla, hogy a siker kulcsa a vevő, a megrendelő – tartsuk fókuszban igényeiket, hallgassuk meg őket, hogy valóban olyanná válhassunk, amilyenné a piac szeretné. A vásárlói visszajelzések jelentik számunkra az igazi tudást, ami sikerre viheti cégünket.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Két évtizednyi szárazság és 60 fokos hőség - a magyarok még sosem láttak hasonló időjárást

Két évtizednyi szárazság és 60 fokos hőség - a magyarok még sosem láttak hasonló időjárást

Ugyan a magyar időjárás is tud extrém dolgokat produkálni, de a meteorológiai világrekordokhoz képest sehol sem vagyunk. Az Országos Meteorológiai Szolgálat összegyűjtötte minden idők legdurvább időjárási szélsőségeit, legújabb videónkban ezekből válogattunk.

További cikkek

Heti várható események, adatok

  • október 16
    Fogyasztói árindex (év/év) - szeptember
    Netflix - 2017 Q3
    október 17
    KSH: Építőipar - augusztus
    MNB: Havi fizetési mérleg -- augusztus
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 15 mrdFt
    ZEW index - október
    ZEW index - október
    Fogyasztói árindex (végleges) - szeptember
    Morgan Stanley - 2017 Q3
    Goldman Sachs - 2017 Q3
    IBM - 2017 Q3
    október 18
    Munkanélküli segélykérelmek számának változása - szeptember
    ILO munkanélküliségi ráta - augusztus
    Fed Bézs Könyv
    eBay - 2017 Q3
    American Express - 2017 Q3
    október 19
    KSH: Keresetek - január–augusztus
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének 2017. szeptember végi helyzetéről
    GDP (év/év) - 2017 Q3
    GDP (negyedév/negyedév) - 2017 Q3
    SAP - 2017 Q3
    Philadelphiai Fed index - október
    Friss és tartós munkanélküli-segélykérelmek alakulása
    PayPal - 2017 Q3
    Philip Morris International - 2017 Q3
    Verizon Communications - 2017 Q3
    október 20
    Daimler - 2017 Q3
    General Electric - 2017 Q3

Szavazás

Ön szerint létezik globális felmelegedés?