Sikeres akarsz lenni? Hallgasd meg azokat, akik a legfontosabbak!

2016. december 31., 17:00

Mire az ember alapos tervezés után elindít egy vállalkozást, már pontosan tudja, milyen termékkel, szolgáltatással kíván belépni a piacra, mivel akarja meghódítani a vásárlókat. Azt is kitalálja, hogyan vezesse be termékét, hogyan reklámozza, tegye népszerűvé és kívánatossá az ügyfelek számára - innentől pedig már csak egy dolog állhat a siker útjába: ha amit kínálunk, az nem elég jó az ügyfélnek. A kudarc azonban biztosan elkerülhető, ha odafigyelünk arra, amit a vevőink jeleznek nekünk.

A vevő ugyanis biztosan jelezni fog: különösen a közösségi média térhódításának korában igaz az, hogy nagyon gyorsan és könnyen megoszthatja a nagyvilággal tapasztalatait, élményeit - nem csak a vasárnapi ebéddel vagy a családi nyaralással, hanem a mi termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatban is. A mi dolgunk az, hogy ezeknek a visszajelzéseknek teret adjunk, reagáljunk rájuk és amennyire csak lehet, figyelembe vegyük őket. Az igazán eredményes termékfejlesztés alapja ugyanis kétségtelenül a vevőcentrikusság - olyan terméket kell kifejlesztenünk, amilyet a vevők valóban akarnak, és ha egy mód van rá, eközben az egyedi igényeket is próbáljuk figyelembe venni.

Légy látható - mindenhol

Az első és legfontosabb dolog, ahogy említettük: láthatóvá és elérhetővé kell válnunk az ügyfelek számára. Telefonon, e-mailen, személyesen, Facebookon, Twitteren, Instagramon - nincs olyan, hogy túl sok csatorna ebből a szempontból. Ha kérdése, észrevétele, problémája vagy kérése van a termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatban az ügyfélnek, akkor járunk a legjobban, ha azt közvetlenül hozzánk juttatja el - így érdemben tudunk rá reagálni, első kézből. Ha szövevényes weboldalakon kell keresnie elérhetőségeinket, könnyen lehet, hogy ügyfelünk megannyi kattintás és görgetés helyett inkább a könnyen elérhető közösségi felületeken ad hangot csalódottságának a nagyvilág felé, vagy a vállalkozásunk számára  igen hasznos észrevételei egyszerűen elvesznek anélkül, hogy a magunk javára fordítottuk volna őket.

Hirdetés

Miért ne lehetne fekete a cipőfűző?

A vásárlók ugyanis pontosan tudják, mire van szükségük – nem kell kitalálnunk helyettük az igényeiket. Ehhez pedig kommunikálnunk kell velük. Ha azt akarjuk, hogy nálunk költsék el a pénzüket, ne idegenítsük őket el: menjünk bele a párbeszédekbe, hallgassuk meg ötleteiket, vegyük figyelembe egyedi igényeiket. Ha nem tömegtermelésben gyártunk például vasöntvényeket, akkor jó eséllyel tudunk alkalmazkodni a vevők kéréseihez: legyen szó akár arról, hogy kiadó szobánkat a szokásosnál egy órával később szeretné elhagyni a vendégünk, vagy a webáruházunkban megrendelt cipőt fehér helyett fekete fűzővel szeretné megkapni a kedves vásárló.

Segíts megoldani a problémákat!

Ha valami probléma merül fel a vásárlás során, valóban oda kell figyelnünk arra, hogy minél gyorsabban és hathatósabban segítsünk annak elhárításában. Miközben a vásárlók egyébként is hajlamosabbak negatív élményeiket másokkal megosztani, mint a pozitívakat, egy sikeres, gördülékeny problémaelhárítás okozta ügyfélélmény sok esetben pozitívabb, mint egy "sima" problémamentes vásárlás - éppen azért, mert egy látszólag veszett helyzetet sikerül konstruktív hozzáállásunkkal megmenteni. A vevő ugyanis vásárolni akar nálunk, és annak fog örülni, ha ehhez hozzásegítjük. Ehhez azonban megint az kell, hogy valódi kommunikációt folytassunk vevőinkkel, azt pedig nagyra fogják értékelni, hogy számít a szavuk, figyelembe vesszük a véleményüket és azt látják, hogy szeretnénk fejlődni,  jobbak lenni.

Fejlődj úgy, ahogy a vevőid szeretnék!

A vásárlók szavára persze nem csak az egyedi termékekkel, vásárlásokkal kapcsolatban érdemes hallgatni: utóbbi példánál maradva ha azt a visszajelzést kapjuk, hogy a webáruházunkban bonyolult volt terméket keresni, vagy nehezen találták meg a fizetési mód kiválasztását, néhány egyszerűbb változtatással rengeteget fejleszthetünk azon a vásárlói élményen, aminek végeredményeként minket választanak majd a konkurencia helyett.

A lényeg, hogy miközben a vállalkozásaink ügyeit egyengetjük, ne feledkezzünk meg róla, hogy a siker kulcsa a vevő, a megrendelő – tartsuk fókuszban igényeiket, hallgassuk meg őket, hogy valóban olyanná válhassunk, amilyenné a piac szeretné. A vásárlói visszajelzések jelentik számunkra az igazi tudást, ami sikerre viheti cégünket.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Azt hiszed, tudsz magyarul? Most tesztelheted magad!

Azt hiszed, tudsz magyarul? Most tesztelheted magad!

Legyünk egy kicsit elfogultak: a magyar nyelvnek tényleg nincs párja a világon. Gyönyörű, kifejező, dallamos, épp csak egy idegen nyelvhez sem lehet hasonlítani, így aztán minden külföldinek fel kell kötnie a nadrágját, ha meg akarja tanulni. Egyes nyelvtanuló alkalmazások már dolgoznak azon, hogy szélesebb tömegekhez vigyék el a magyar nyelv szépségeit, de mire mennek vele a külföldiek?

További cikkek

Heti várható események, adatok

  • augusztus 14
    Ipari termelés (11:00)
    Ipari termelés (év/év)
    augusztus 15
    KSH: mezőgazdasági termelői árak (június)

    GDP (negyedéves, előzetes adat)
    Kiskereskedelmi forgalom (június)
    Bankszünnap
    Bankszünnap
    augusztus 16
    KSH: GDP (második negyedév, előzetes adat)
    GDP (előzetes adat, második negyedév)
    Olajtartalékok
    augusztus 17

    Munkanélküli segély adatok
    Első alkalommal munkanélküli segélyért folyamodók
    augusztus 18
    Termelői árak (június)

Szavazás

Ön szerint létezik globális felmelegedés?