Hirdetés

Sikeres akarsz lenni? Hallgasd meg azokat, akik a legfontosabbak!

2016. december 31., 17:00

Mire az ember alapos tervezés után elindít egy vállalkozást, már pontosan tudja, milyen termékkel, szolgáltatással kíván belépni a piacra, mivel akarja meghódítani a vásárlókat. Azt is kitalálja, hogyan vezesse be termékét, hogyan reklámozza, tegye népszerűvé és kívánatossá az ügyfelek számára - innentől pedig már csak egy dolog állhat a siker útjába: ha amit kínálunk, az nem elég jó az ügyfélnek. A kudarc azonban biztosan elkerülhető, ha odafigyelünk arra, amit a vevőink jeleznek nekünk.

A vevő ugyanis biztosan jelezni fog: különösen a közösségi média térhódításának korában igaz az, hogy nagyon gyorsan és könnyen megoszthatja a nagyvilággal tapasztalatait, élményeit - nem csak a vasárnapi ebéddel vagy a családi nyaralással, hanem a mi termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatban is. A mi dolgunk az, hogy ezeknek a visszajelzéseknek teret adjunk, reagáljunk rájuk és amennyire csak lehet, figyelembe vegyük őket. Az igazán eredményes termékfejlesztés alapja ugyanis kétségtelenül a vevőcentrikusság - olyan terméket kell kifejlesztenünk, amilyet a vevők valóban akarnak, és ha egy mód van rá, eközben az egyedi igényeket is próbáljuk figyelembe venni.

Légy látható - mindenhol

Az első és legfontosabb dolog, ahogy említettük: láthatóvá és elérhetővé kell válnunk az ügyfelek számára. Telefonon, e-mailen, személyesen, Facebookon, Twitteren, Instagramon - nincs olyan, hogy túl sok csatorna ebből a szempontból. Ha kérdése, észrevétele, problémája vagy kérése van a termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatban az ügyfélnek, akkor járunk a legjobban, ha azt közvetlenül hozzánk juttatja el - így érdemben tudunk rá reagálni, első kézből. Ha szövevényes weboldalakon kell keresnie elérhetőségeinket, könnyen lehet, hogy ügyfelünk megannyi kattintás és görgetés helyett inkább a könnyen elérhető közösségi felületeken ad hangot csalódottságának a nagyvilág felé, vagy a vállalkozásunk számára  igen hasznos észrevételei egyszerűen elvesznek anélkül, hogy a magunk javára fordítottuk volna őket.

Hirdetés

Miért ne lehetne fekete a cipőfűző?

A vásárlók ugyanis pontosan tudják, mire van szükségük – nem kell kitalálnunk helyettük az igényeiket. Ehhez pedig kommunikálnunk kell velük. Ha azt akarjuk, hogy nálunk költsék el a pénzüket, ne idegenítsük őket el: menjünk bele a párbeszédekbe, hallgassuk meg ötleteiket, vegyük figyelembe egyedi igényeiket. Ha nem tömegtermelésben gyártunk például vasöntvényeket, akkor jó eséllyel tudunk alkalmazkodni a vevők kéréseihez: legyen szó akár arról, hogy kiadó szobánkat a szokásosnál egy órával később szeretné elhagyni a vendégünk, vagy a webáruházunkban megrendelt cipőt fehér helyett fekete fűzővel szeretné megkapni a kedves vásárló.

Segíts megoldani a problémákat!

Ha valami probléma merül fel a vásárlás során, valóban oda kell figyelnünk arra, hogy minél gyorsabban és hathatósabban segítsünk annak elhárításában. Miközben a vásárlók egyébként is hajlamosabbak negatív élményeiket másokkal megosztani, mint a pozitívakat, egy sikeres, gördülékeny problémaelhárítás okozta ügyfélélmény sok esetben pozitívabb, mint egy "sima" problémamentes vásárlás - éppen azért, mert egy látszólag veszett helyzetet sikerül konstruktív hozzáállásunkkal megmenteni. A vevő ugyanis vásárolni akar nálunk, és annak fog örülni, ha ehhez hozzásegítjük. Ehhez azonban megint az kell, hogy valódi kommunikációt folytassunk vevőinkkel, azt pedig nagyra fogják értékelni, hogy számít a szavuk, figyelembe vesszük a véleményüket és azt látják, hogy szeretnénk fejlődni,  jobbak lenni.

Fejlődj úgy, ahogy a vevőid szeretnék!

A vásárlók szavára persze nem csak az egyedi termékekkel, vásárlásokkal kapcsolatban érdemes hallgatni: utóbbi példánál maradva ha azt a visszajelzést kapjuk, hogy a webáruházunkban bonyolult volt terméket keresni, vagy nehezen találták meg a fizetési mód kiválasztását, néhány egyszerűbb változtatással rengeteget fejleszthetünk azon a vásárlói élményen, aminek végeredményeként minket választanak majd a konkurencia helyett.

A lényeg, hogy miközben a vállalkozásaink ügyeit egyengetjük, ne feledkezzünk meg róla, hogy a siker kulcsa a vevő, a megrendelő – tartsuk fókuszban igényeiket, hallgassuk meg őket, hogy valóban olyanná válhassunk, amilyenné a piac szeretné. A vásárlói visszajelzések jelentik számunkra az igazi tudást, ami sikerre viheti cégünket.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Vihar előtti csendben oldalazik a forint: holnap jön a kamatemelés?

Vihar előtti csendben oldalazik a forint: holnap jön a kamatemelés?

Óvatos optimizmus uralja jelenleg a piacot, a Nyugat-Európai indexek erősödésben kezdték a napot, míg Budapesten vegyesen mozogtak a bluechipek. A piac alapvetően a holnapi Fed üléssel van elfoglalva, az elemzők szerint ugyanis végre bejelenthetik a várva-várt kamatemelést. A forint csak oldalazgat a feszült csendben, az olaj ára azonban 2,5 éves csúcsra ugrott.

További cikkek

Heti várható események, adatok

  • december 11
    KSH: A mezőgazdaság teljesítménye (első becslés) - 2017. év
    MNB: A rezidens kibocsátású értékpapírok adatai kibocsátói és tulajdonosi bontásban - október
    ÁKK: Likviditási diszkont kincstárjegy aukció, 30 mrdFt
    december 12
    ZEW index - december
    ZEW index - december
    december 13
    KSH: Kereskedelmi szálláshelyek forgalma - október
    KSH: Ipar - október
    MNB: Az MNB statisztikai mérlege (előzetes) - november
    Fed kamatdöntő ülése
    Fogyasztói árindex (év/év, végleges) - november
    Maginfláció (év/év) - november
    Fogyasztói árindex (év/év) - november
    december 14
    EKB kamatdöntő ülése
    BoE kamatdöntő ülése
    Friss és tartós munkanélküli-segélykérelmek
    Adobe - 2017 Q4
    Oracle - 2018 Q2
    december 15
    KSH: Építőipar - október
    KSH: Mezőgazdasági termelői árak - október
    MNB: Havi fizetési mérleg - október
    Tankan üzleti hangulat index - 2017 Q4
    New York-i feldolgozóipari beszerzési menedzser index - december

Szavazás

Idén is 10 ezer forint értékű Erzsébet-utalványt kapnak karácsonyra a nyugdíjasok a kormánytól. Ön szerint kiknek járna még az utalvány?