4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre több üzleti úton vesznek részt a magyar cégek alkalmazottjai - ezzel párhuzamosan egyre több cég bízná profi szolgáltatókra az utazásszervezést. A közép-kelet-európai cégek körében végzett felmérést a piac egyik legnagyobb globális szereplője, az Amadeus.

Az Amadeus nemzetközi felmérését Szula Márk, a társaság vezetője mutatta be egy keddi sajtótájékoztatón.

Sok cégnél nincs kőbe vésve, hogyan és mivel lehet utazni

A magyar vállalatok közel 40 százaléka nem alkalmaz üzleti utazási szabályzatot – ebben egyébként nagyon hasonlítunk a régiós országok átlagára. Ez a szabályzat tartalmazza egyebek mellett az árakra vonatkozó megkötéseket; azt, hogy a cég milyen kategóriájú szállást, milyen osztályú repülőjegyet biztosít az üzleti utazásokra induló munkavállalóknak; milyen szolgáltatók igénybevételét preferálja az utazástervezésnél. A szabályzat rendelkezhet arról, hogy az üzleti utazás illetve annak megtervezése során  a munkavállaló mit fizethet vállalati hitelkártyával és mit egyenlítenek ki központi utalással.

Tartanak a kártyás fizetéstől

Ami a fizetési szokásokat illeti: a magyar cégek szívesebben utalnak, minthogy a vállalati kártyával fizessék a költségeket: az az érdekes, hogy a repülőjegyet, hotelfoglalást is több mint 50 százalékban utalással egyenlítik ki, csak az esetek negyedében-ötödében fizetnek kártyával. Pedig kártyával könnyebben beazonosíthatóak lennének a költségek, a késleltetett fizetés pénzügyi előnyt jelent – sorolta az előnyöket Szula Márk. Attól sem kell félni, hogy a munkavállaló nyakra-főre költésekbe kezd a céges kártyával: jól szabályozhatóak a felelősségi körök, mit milyen feltételekkel fizethet ki a munkavállaló.

Csak kevesen fognak kevesebbet utazni

Örvendetes, hogy a magyar cégek a régiós átlagnál sokkal kisebb arányban terveznek kevesebbet költeni ezen a téren – 70 százalékuk nem készül ezen a területen spórolni, mert élénkül az üzletmenet, a személyes találkozás pedig fontos. Ebben lényegesen jobban teljesít Magyarország a régiós átlagnál. Azok között a cégek között viszont, amelyek faragni akarnak a költségeiken, jóval nagyobb az aránya azoknak, akik az utak számát akarják csökkenteni - pedig nem kevesebbet kell utazni, visszafogni az üzleti tevékenységet, hanem sokkal inkább a fajlagos költségeken kellene faragni – mondta Szula Márk.

Az utazásszervezők élnek és virulnak

Sokszor hallani, hogy az utazási irodák napjai meg vannak számlálva, de ez biztosan nem igaz addig, amíg az üzleti utazások piaca így fejlődik: a vállalatok jelentős része szerint igenis szükség van utazásszervezőkre, 70 százalék tervezi is külső szakértők bevonását üzleti útjai szervezéséhez.

A szolgáltatók ajánlatainak összehasonlíthatósága a leginkább vonzó szempont, de sokan említették a költségoptimalizálást, valamint hogy a szolgáltatások egy helyen elérhetők. A magyar cégek számára az egyszerűség és az átláthatóság is fontos.

A sajtótájékoztatón elhangzott: amellett, hogy az üzleti utak kiszervezése idő- és költségmegtakarítást is jelenthet a cégeknek, a rendszer átláthatósága kulcskérdés: a megfelelő technikai megoldások használata esetén az utazáson részt vevő munkavállalónak nincs lehetősége nem valós adatokat tartalmazó számlát benyújtani az utazás végén, és nincs lehetősége arra, hogy azért válasszon egy adott légitársaságot, hotelt, mert ott gyűjt kedvezményeket.

Az utazás utáni elszámoláshoz szükséges információk egy pillanat alatt átláthatóak és begyűjthetőek - ez a szempont egy családi nyaralás esetében fel sem merül, egy céges út esetében viszont komoly zsebbevágó kérdést jelent a vállalatnak.

Ilyen egy átlagos céges út

Ahogy az üzleti utazások száma növekszik, a kínálat egyre bővül, és egyre összetettebbé válik a piac.

Ami a hazai üzleti utazások piacát illeti: a magyar cégek 10 éve még többet költöttek céges utakra, mivel jóval kisebb volt a szolgáltatók közti verseny, magasabbak voltak az árak. Ma már sokkal több a piaci szereplő, és a fapados légitársaságok megjelenése lenyomta az árakat – mondta Szula Márk. A tipikus üzleti út egy magyar üzletember számára 2-4 napos, valamelyik európai nagyvárosba irányul. Repülőjegy, szállodai szoba és reptéri transzfer/taxi szerepe l az igénybe vett alapszolgáltatások között

A felmérésről

Az Amadeus az utazási iparág vezető technológiai szolgáltatója, több mint 190 országban van jelen. 2016-ban 1,4 milliárd utazást szerveztek rendszereiken keresztül, a Dow Jones Fenntarthatósági Index (DJSI) tagja.

Csehországban, Magyarországon, Lettországaban, Litvániában, Lengyelországban és Romániában kérdeztek meg a Kantar TNS közvéleménykutató segítségével 1002 vállalatot. Olyan cégek vehettek részt a felmérésben, amelyeknek legalább 50 alkalmazottja van, és évente legalább 50 000 eurót költenek üzleti utakra vagy 250 üzleti utat szerveznek évente.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Telekom-ügyfél? Fontos bejelentést tett a szolgáltatója
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 11:18
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. 
Vállalat Profitboom, forgalomcsökkenéssel: erre volt képes az Ericsson
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 12:55
Az Ericsson AB svéd távközlési berendezésgyártó negyedéves nyeresége növekedéséről, ugyanakkor bevételének csökkenéséről jelentett kedden.
Vállalat A Tesla-vezér minden tizedik dolgozót kirúgja
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 15:12
Egy vállalati belső levél is kiszivárgott, amelyben Musk lényegében elbúcsúzott az érintettektől.
Vállalat Jókora gyomrost kapott az Apple
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 11:32
Legnagyobb riválisa vitte be az ütést.
Vállalat Emelt osztalékot fizet a Waberer’s
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:34
Egy rekord év után.
Vállalat Horvát céggel kötött üzletet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:12
A Janaf kőolajvezeték-üzemeltető 2,2 millió tonna kőolajat szállít 2024 végéig.
Vállalat Nagyon jól megy a Duna House-nak idén eddig
Privátbankár.hu | 2024. április 9. 09:04
Közel 4 milliárd forintot zsebeltek be csak jutalékokból, de minden szegmens jól teljesített az első negyedévben.
Vállalat Az Appeninn elkezdett kaszálni ingatlanjain
Privátbankár.hu | 2024. április 5. 11:51
Tavaly 142 százalékkal 19,5 millió euróra növelte ingatlan-bérbeadási bevételeit az Appeninn-csoport, adózott eredménye 22,8 millió euróra emelkedett.
Vállalat Az Autowallis megújítja vezetését - kik a jelöltek?
Privátbankár.hu | 2024. április 5. 11:10
Az AutoWallis új igzagatósági és felügyelő bizottsági tagokat választ április 26-ai rendes közgyűlésén, és nem tervez osztalékot fizetni.
Vállalat Óvatos a Vertikal Group, nem költi el a profitot
Privátbankár.hu | 2024. április 3. 16:51
A Vertikal Group Nyrt. a tavalyi 765 millió forint adózott eredményét az eredménytartalékba helyezné a további növekedés finanszírozására az igazgatóság - közölte a környezetgazdálkodással foglalkozó társaság szerdán.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG