Hirdetés
Hirdetés

Spórolni akar? Menjen inkább vonattal!

2012. július 25., 11:17

Szeptembertől módosul a közösségi közlekedésben alkalmazott díjrendszer, a buszközlekedésben a jegyárak minden viszonylaton magasabbak lesznek, mint a pótjeggyel növelt vasúti tarifa - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Olcsóbb lehet a pótjegy az InterCity vonatokra.

Hirdetés

A közlemény szerint a változások a vasúti utazást támogató és a szolgáltatások színvonalához igazodó tarifarendszer kialakítását célozzák.

Közelebbre olcsóbb lesz az IC-pótjegy

Nem tetszik? Mondja el!

A MÁV-Start több ezer utas véleményét kérdezi meg a következő két hétben az utazók igényeinek és elvárásainak felmérésére. A vonaton kiosztott kérdőíveken és a vasúttársaság honlapján is választ lehet adni a járművek kényelmével, a pénztárosok tájékozottságával, az állomások és a kocsik tisztaságával kapcsolatos kérdésekre. Részletek >>

Az átalakítás első lépcsőjében az eddig egységes tarifarendszert országos, elővárosi és regionális szolgáltatásokra bontott elemek váltják fel, döntő részben változatlan díjtételekkel. Az új felosztás a későbbiekben lehetőséget nyit többszintű díjszabás alkalmazására az eltérő minőségű szolgáltatások igénybevételekor.

Az emeltszintű országos vonatjáratokon (IC, EC, EN stb.) fizetendő pótjegy díja az utazási távolsággal arányosan, a menetjegyek övezeti besorolásához igazodva nő. A kiegészítő díj a 280 kilométernél rövidebb utazások esetében a jelenlegi, 400 forintos szint alatt marad. Így több vidéki megyeszékhely és a főváros közötti utazás is olcsóbban tehető meg szeptembertől az IC és EC járatokon.

Drágább lesz a busz, mint a vonat

A kezdetben korlátozott körben bevezetendő minőségi autóbuszos felár szintén a távolsági övezettel arányosan nő. A közúti díj ezzel összességében minden viszonylaton drágább lesz, mint a pótjeggyel növelt vasúti tarifa. A magasabb autóbuszos díj bevezetésével megszűnik a vasút versenyhátránya az emelt szintű szolgáltatások területén. A minisztérium várakozásai szerint a kedvezőbb áraknak köszönhetően az utasok nagyobb arányban választhatják az IC és EC vonatokat.

A buszjegyek esetében megszűnik az 5 kilométeres tarifa. A helyközi bérletek változatlanul kiválthatók a legalacsonyabb díjövezetre is, így a napi rendszerességgel kis távolságra utazók kiadásai nem nőnek.

A módosítások az előzetes minisztériumi becslések szerint évi 3 milliárd forinttal növelik a szolgáltatók bevételeit, ezzel kismértékben csökkennek a költségvetés terhei is.

 

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hozzászólások : 1 db Hozzászólok »
Szóljon hozzá - számít a véleménye!
Hirdetés

Címlapon

Nem kell saját számítógép ahhoz, hogy dolgozzunk - fordulópont előtt állunk

2014. november 22., 18:00
Nem kell saját számítógép ahhoz, hogy dolgozzunk - fordulópont előtt állunk

Az International Data Corporation tanulmánya szerint az EMEA régió (Európa, a Közel-Kelet és Afrika) desktop virtualizáció piaca 2016-ra átlépi az 1 milliárd dolláros határt. Ha a felhőben ott van minden számítástechnikai kapacitás, amire a munkánkhoz szükség van, fölösleges egy saját számítógépet fenntartani.

Hirdetés

Mi történt az elmúlt órákban?

Utánajártunk

Hirdetés

Facebook

Szavazás

Mennyi lesz a bankszámlánkon 1 év múlva, ha 100 ezer forintot 5 százalékos éves kamat mellett egy évre lekötünk?