Hirdetés
Hirdetés

Repüljünk inkább Bécsből? Kiütötte a biztosítékot a kormany.hu hirdetése

2012. május 08., 11:27

A Budapest Airport döbbenten értesült arról, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - amely egyébként a közlekedés valamennyi területét felügyeli Magyarországon - Budapestről a bécsi repülőtérre tartó új vasúti szolgáltatást hirdeti hivatalos honlapján. Nem értik, miért kell a magyar adófizetők pénzén új repülőtéri munkahelyeket teremteni Ausztriában. A hirdetést délután leszedték a honlapról, de még megtalálható a weben.

Hirdetés

A magyar légiközlekedés a Malév leállását és csődjét jelentő február 3-i Fekete Péntek óta minden idők legsúlyosabb válságából próbál kilábalni. A hazai légiközlekedési iparág milliárdos veszteségeket szenvedett el, több ezer magasan képzett, elkötelezett szakember vesztette el a munkahelyét, a fennmaradt vállalkozások pedig a túlélésért küzdenek - írja közleményében a Budapest Airport. A szakmán belül valamennyi felelős érintett jelenleg is keményen dolgozik azon, hogy csökkentse a Malév csődjének katasztrofális hatásait és minden követ megmozgat a kilábalás érdekében. Ennek ellenére, a KSH adatai szerint az utasszám nagyjából 13%-kal csökkent a Malév csődje óta, a repülőgép fel- és leszállások száma pedig mintegy 10 évvel, a 2002-es szintre zuhant vissza.

Leszedték a kormányzati portálról az állami vasúttársaság hirdetését. A kormany.hu oldalon a felhívás már nem elérhető, a Google-ban tárolt változat azonban még fellelhető.

Ennek fényében kifejezetten nehezen érthető, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium miért hirdeti honlapján a MÁV új vasúti szolgáltatását a bécsi nemzetközi repülőtérre, amely Budapest legnagyobb régiós versenytársa és egyben a magyar légiközlekedési válság legnagyobb haszonélvezője - írja a BA. A hivatalos KSH adatok alapján már ismert, hogy a Malév csődje óta megduplázódott Bécsben a magyar utasok száma. Ezek az utazók főként vasúton és közúton jutnak el Ausztriába, holott napi szinten három járatot üzemeltet Budapestről a bécsi repülőtérre az Austrian Airlines, de a Lufthansa is naponta minimum négy járattal közlekedik Münchenbe, ahonnan szintén elérhető egy sor olyan város, amely korábban a budapesti járathálózaton is szerepelt.

„Egyszerűen nem értjük, hogy miért kell a bécsi repülőtér munkahelyteremtését támogatni Magyarország helyett. Miközben természetesen mindenfajta versenyt üdvözlünk, egyetlen országban sem lehet a felszíni közlekedést a közvetlen légi kapcsolatok helyettesítéseként beállítani” – véli Hardy Mihály. A Budapest Airport kommunikációs igazgatója hozzátette: sokkal időszerűbb lenne, ha az ezért felelős hatóságok végre kijelölnének egy-egy új légitársaságot a Malév helyett az államközi szerződésekkel szabályozott útvonalakon és nem húznák tovább az időt minden ésszerű magyarázat nélkül. "Mindez csak tovább növeli a csalódottságot az egész magyar légiközlekedésben, amit a hihetetlenül magasra emelt repülőtéri telekadó váltott ki" - írja a BA közleményében Hardy.

 

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hozzászólások : 3 db Hozzászólok »
Szóljon hozzá - számít a véleménye!
Hirdetés

Címlapon

Nincs mese, be kell fűteni - hasznos tippek, hogy ebből ne legyen nagy baj

2014. október 24., 18:00
Nincs mese, be kell fűteni - hasznos tippek, hogy ebből ne legyen nagy baj

A napokban mindenhol elkezdődik a fűtési szezon - a megfelelő szellőztetésre azonban ilyenkor is gondot kell fordítani. Néhány egyszerű módszerrel könnyen elkerülhető a belső térben megtalálható allergének, a szén-dioxid, a szén-monoxid okozta egészségkárosodás. Az Országos Környezetegészségügyi Intézet összeszedte, mire kell odafigyelni.

Hirdetés

Mi történt az elmúlt órákban?

Utánajártunk

Hirdetés

Facebook

Szavazás

Létezik a világban olyan lehetséges befektetési célpont, ahol nincs se személyi jövedelemadó, se társasági adó, sem illetékek. Tudja, melyik az?