Hirdetés
Hirdetés

Repüljünk inkább Bécsből? Kiütötte a biztosítékot a kormany.hu hirdetése

2012. május 08., 11:27

A Budapest Airport döbbenten értesült arról, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - amely egyébként a közlekedés valamennyi területét felügyeli Magyarországon - Budapestről a bécsi repülőtérre tartó új vasúti szolgáltatást hirdeti hivatalos honlapján. Nem értik, miért kell a magyar adófizetők pénzén új repülőtéri munkahelyeket teremteni Ausztriában. A hirdetést délután leszedték a honlapról, de még megtalálható a weben.

A magyar légiközlekedés a Malév leállását és csődjét jelentő február 3-i Fekete Péntek óta minden idők legsúlyosabb válságából próbál kilábalni. A hazai légiközlekedési iparág milliárdos veszteségeket szenvedett el, több ezer magasan képzett, elkötelezett szakember vesztette el a munkahelyét, a fennmaradt vállalkozások pedig a túlélésért küzdenek - írja közleményében a Budapest Airport. A szakmán belül valamennyi felelős érintett jelenleg is keményen dolgozik azon, hogy csökkentse a Malév csődjének katasztrofális hatásait és minden követ megmozgat a kilábalás érdekében. Ennek ellenére, a KSH adatai szerint az utasszám nagyjából 13%-kal csökkent a Malév csődje óta, a repülőgép fel- és leszállások száma pedig mintegy 10 évvel, a 2002-es szintre zuhant vissza.

Leszedték a kormányzati portálról az állami vasúttársaság hirdetését. A kormany.hu oldalon a felhívás már nem elérhető, a Google-ban tárolt változat azonban még fellelhető.

Ennek fényében kifejezetten nehezen érthető, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium miért hirdeti honlapján a MÁV új vasúti szolgáltatását a bécsi nemzetközi repülőtérre, amely Budapest legnagyobb régiós versenytársa és egyben a magyar légiközlekedési válság legnagyobb haszonélvezője - írja a BA. A hivatalos KSH adatok alapján már ismert, hogy a Malév csődje óta megduplázódott Bécsben a magyar utasok száma. Ezek az utazók főként vasúton és közúton jutnak el Ausztriába, holott napi szinten három járatot üzemeltet Budapestről a bécsi repülőtérre az Austrian Airlines, de a Lufthansa is naponta minimum négy járattal közlekedik Münchenbe, ahonnan szintén elérhető egy sor olyan város, amely korábban a budapesti járathálózaton is szerepelt.

Hirdetés

„Egyszerűen nem értjük, hogy miért kell a bécsi repülőtér munkahelyteremtését támogatni Magyarország helyett. Miközben természetesen mindenfajta versenyt üdvözlünk, egyetlen országban sem lehet a felszíni közlekedést a közvetlen légi kapcsolatok helyettesítéseként beállítani” – véli Hardy Mihály. A Budapest Airport kommunikációs igazgatója hozzátette: sokkal időszerűbb lenne, ha az ezért felelős hatóságok végre kijelölnének egy-egy új légitársaságot a Malév helyett az államközi szerződésekkel szabályozott útvonalakon és nem húznák tovább az időt minden ésszerű magyarázat nélkül. "Mindez csak tovább növeli a csalódottságot az egész magyar légiközlekedésben, amit a hihetetlenül magasra emelt repülőtéri telekadó váltott ki" - írja a BA közleményében Hardy.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Kitiltanák a buszokat a várból, káosz lesz az egész városban?

Kitiltanák a buszokat a várból, káosz lesz az egész városban?

Egy hirtelen rendelettel az építkezések miatt kitiltanák a turistabuszokat a Budai Várból, ami a városban dolgozó idegenvezetők szerint visszavetheti a fontos bevételi forrásokat jelentő turizmust és káoszt okozhat az egész városban. A buszos csoportok jelenleg napi 33 millió, fél évre több mint hatmilliárd forintos bevételt jelentenek a Várban, amiben a vendéglátóhelyek és üzletek bevétele még nincs is benne.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hirdetés
Hirdetés

  • BUX26128.84-0.42%
    DAX9823.5-0.29%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • május 2
    Richter - 2016 Q1
    Feldolgozóipari BMI (végleges) - április
    Feldolgozóipari BMI (végleges) - április
    Feldolgozóipari BMI - április
    AIG - 2016 Q1
    május 3
    KSH: Külkereskedelmi termékforgalom (második becslés) - február
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 40 mrdFt
    Magyar Telekom - 2016 Q1
    Lufthansa - 2016 Q1
    BMW - 2016 Q1
    Commerzbank - 2016 Q1
    BNP Paribas - 2016 Q1
    Pfizer- 2016 Q1
    Fidelity - 2016 Q1
    május 4
    KSH: Kiskereskedelem (első becslés) - március
    Szolgáltatóipari BMI (végleges) - április
    Szolgáltatóipari BMI (végleges) - április
    Kiskereskedelmi forgalom (év/év) - március
    Siemens - 2016 Q2
    Air France KLM - 2016 Q1
    Shell - 2016 Q1
    Tesla - 2016 Q1
    május 5
    KSH: Lakásépítések, építési engedélyek - I. negyedév
    Bloomberg fogyasztói elégedettség - május
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek (ezer fő/hét, április)
    Alibaba - 2016 Q4
    GoPro - 2016 Q1
    Merck - 2016 Q1
    május 6
    KSH: Ipar (első becslés) - március;
    Külkereskedelmi termékforgalom (első becslés) - március
    MNB: Nemzetközi tartalékok (előzetes/végleges) - április/március
    MOL - 2016 Q1
    Arcelormittal - 2016 Q1
    Munkanélküliségi ráta - április
    Tisztított munkanélküliségi ráta - április
    Átlagos órabérek - április

Szavazás

Újra kinyithatnak a nagyobb üzletek is vasárnap - ön vásárol a hét utolsó napján?