Hirdetés
Hirdetés

Repüljünk inkább Bécsből? Kiütötte a biztosítékot a kormany.hu hirdetése

2012. május 08., 11:27

A Budapest Airport döbbenten értesült arról, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - amely egyébként a közlekedés valamennyi területét felügyeli Magyarországon - Budapestről a bécsi repülőtérre tartó új vasúti szolgáltatást hirdeti hivatalos honlapján. Nem értik, miért kell a magyar adófizetők pénzén új repülőtéri munkahelyeket teremteni Ausztriában. A hirdetést délután leszedték a honlapról, de még megtalálható a weben.

A magyar légiközlekedés a Malév leállását és csődjét jelentő február 3-i Fekete Péntek óta minden idők legsúlyosabb válságából próbál kilábalni. A hazai légiközlekedési iparág milliárdos veszteségeket szenvedett el, több ezer magasan képzett, elkötelezett szakember vesztette el a munkahelyét, a fennmaradt vállalkozások pedig a túlélésért küzdenek - írja közleményében a Budapest Airport. A szakmán belül valamennyi felelős érintett jelenleg is keményen dolgozik azon, hogy csökkentse a Malév csődjének katasztrofális hatásait és minden követ megmozgat a kilábalás érdekében. Ennek ellenére, a KSH adatai szerint az utasszám nagyjából 13%-kal csökkent a Malév csődje óta, a repülőgép fel- és leszállások száma pedig mintegy 10 évvel, a 2002-es szintre zuhant vissza.

Leszedték a kormányzati portálról az állami vasúttársaság hirdetését. A kormany.hu oldalon a felhívás már nem elérhető, a Google-ban tárolt változat azonban még fellelhető.

Ennek fényében kifejezetten nehezen érthető, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium miért hirdeti honlapján a MÁV új vasúti szolgáltatását a bécsi nemzetközi repülőtérre, amely Budapest legnagyobb régiós versenytársa és egyben a magyar légiközlekedési válság legnagyobb haszonélvezője - írja a BA. A hivatalos KSH adatok alapján már ismert, hogy a Malév csődje óta megduplázódott Bécsben a magyar utasok száma. Ezek az utazók főként vasúton és közúton jutnak el Ausztriába, holott napi szinten három járatot üzemeltet Budapestről a bécsi repülőtérre az Austrian Airlines, de a Lufthansa is naponta minimum négy járattal közlekedik Münchenbe, ahonnan szintén elérhető egy sor olyan város, amely korábban a budapesti járathálózaton is szerepelt.

Hirdetés

„Egyszerűen nem értjük, hogy miért kell a bécsi repülőtér munkahelyteremtését támogatni Magyarország helyett. Miközben természetesen mindenfajta versenyt üdvözlünk, egyetlen országban sem lehet a felszíni közlekedést a közvetlen légi kapcsolatok helyettesítéseként beállítani” – véli Hardy Mihály. A Budapest Airport kommunikációs igazgatója hozzátette: sokkal időszerűbb lenne, ha az ezért felelős hatóságok végre kijelölnének egy-egy új légitársaságot a Malév helyett az államközi szerződésekkel szabályozott útvonalakon és nem húznák tovább az időt minden ésszerű magyarázat nélkül. "Mindez csak tovább növeli a csalódottságot az egész magyar légiközlekedésben, amit a hihetetlenül magasra emelt repülőtéri telekadó váltott ki" - írja a BA közleményében Hardy.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hozzászólások : 3 db Hozzászólok »
Szóljon hozzá - számít a véleménye!

Címlapon

El kell, hogy engedj – tényleg szándékosan gyengítik a forintot?

El kell, hogy engedj – tényleg szándékosan gyengítik a forintot?

Sok éve tartja magát a pletyka, hogy a jelenlegi kormányzat valójában gyengébb forintot szeretne, és az árfolyam alapján könnyen igaz is lehet. Az Alapblog cikke ezt boncolgatja, és áttekinti azt is, milyen következményei lehetnek egy ilyen politikának. Eddig jó – mondta a zuhanó optimista...

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hirdetés
Hirdetés

  • BUX21333.90-0.82%
    DAX10308.1-0.07%
    EUR/HUF314.650%
    EUR/USD1.11870%
    Arany1133.850%

Heti várható események, adatok

  • augusztus 17
    MNB: A háztartások és az államháztartás előzetes pénzügyi számlái -- II. negyedév
    New York-i feldolgozóipari beszerzési menedzser - augusztus
    augusztus 18
    ÁKK: 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 35 mrdFt
    Wal-Mart Stores - 2015 Q2
    Fogyasztói árindex - július
    augusztus 19
    KSH: Keresetek -- január–június
    NGM: Részletes tájékoztató az államháztartás központi alrendszerének július végi helyzetéről
    ÁKK: 2018/C államkötvény aukció, 20 mrdFt; 2020/B államkötvény aukció, 20 mrdFt; 2025/B államkötvény aukció, 10 mrdFt
    Raiffeisen - 2015 Q2
    Maginfláció - július
    Fogyasztói árindex - július
    augusztus 20
    Philadelphiai Fed index - augusztus
    Friss munkanélküli-segély kérelmek - augusztus
    Tartós munkanélküli-segély kérelmek -augusztus
    Hewlett-Packard - 2015 Q3
    augusztus 21
    Feldolgozóipari beszerzési menedzser index - augusztus
    Fogyasztói bizalom (előzetes) - augusztus

Szavazás

Ön szerint indulhat a 2008-ashoz hasonló gazdasági világválság 2015-ben Kínából?