Hirdetés
Hirdetés

Repüljünk inkább Bécsből? Kiütötte a biztosítékot a kormany.hu hirdetése

2012. május 08., 11:27

A Budapest Airport döbbenten értesült arról, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - amely egyébként a közlekedés valamennyi területét felügyeli Magyarországon - Budapestről a bécsi repülőtérre tartó új vasúti szolgáltatást hirdeti hivatalos honlapján. Nem értik, miért kell a magyar adófizetők pénzén új repülőtéri munkahelyeket teremteni Ausztriában. A hirdetést délután leszedték a honlapról, de még megtalálható a weben.

A magyar légiközlekedés a Malév leállását és csődjét jelentő február 3-i Fekete Péntek óta minden idők legsúlyosabb válságából próbál kilábalni. A hazai légiközlekedési iparág milliárdos veszteségeket szenvedett el, több ezer magasan képzett, elkötelezett szakember vesztette el a munkahelyét, a fennmaradt vállalkozások pedig a túlélésért küzdenek - írja közleményében a Budapest Airport. A szakmán belül valamennyi felelős érintett jelenleg is keményen dolgozik azon, hogy csökkentse a Malév csődjének katasztrofális hatásait és minden követ megmozgat a kilábalás érdekében. Ennek ellenére, a KSH adatai szerint az utasszám nagyjából 13%-kal csökkent a Malév csődje óta, a repülőgép fel- és leszállások száma pedig mintegy 10 évvel, a 2002-es szintre zuhant vissza.

Leszedték a kormányzati portálról az állami vasúttársaság hirdetését. A kormany.hu oldalon a felhívás már nem elérhető, a Google-ban tárolt változat azonban még fellelhető.

Ennek fényében kifejezetten nehezen érthető, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium miért hirdeti honlapján a MÁV új vasúti szolgáltatását a bécsi nemzetközi repülőtérre, amely Budapest legnagyobb régiós versenytársa és egyben a magyar légiközlekedési válság legnagyobb haszonélvezője - írja a BA. A hivatalos KSH adatok alapján már ismert, hogy a Malév csődje óta megduplázódott Bécsben a magyar utasok száma. Ezek az utazók főként vasúton és közúton jutnak el Ausztriába, holott napi szinten három járatot üzemeltet Budapestről a bécsi repülőtérre az Austrian Airlines, de a Lufthansa is naponta minimum négy járattal közlekedik Münchenbe, ahonnan szintén elérhető egy sor olyan város, amely korábban a budapesti járathálózaton is szerepelt.

Hirdetés

„Egyszerűen nem értjük, hogy miért kell a bécsi repülőtér munkahelyteremtését támogatni Magyarország helyett. Miközben természetesen mindenfajta versenyt üdvözlünk, egyetlen országban sem lehet a felszíni közlekedést a közvetlen légi kapcsolatok helyettesítéseként beállítani” – véli Hardy Mihály. A Budapest Airport kommunikációs igazgatója hozzátette: sokkal időszerűbb lenne, ha az ezért felelős hatóságok végre kijelölnének egy-egy új légitársaságot a Malév helyett az államközi szerződésekkel szabályozott útvonalakon és nem húznák tovább az időt minden ésszerű magyarázat nélkül. "Mindez csak tovább növeli a csalódottságot az egész magyar légiközlekedésben, amit a hihetetlenül magasra emelt repülőtéri telekadó váltott ki" - írja a BA közleményében Hardy.

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Hogyan bukott le az orosz kém Rómában, és miért érint ez bennünket?

Hogyan bukott le az orosz kém Rómában, és miért érint ez bennünket?

A NATO elhárításának nagy hal úszott a hálójába, ráadásul a portugál kém orosz összekötőjét is sikerült letartóztatni. Az orosz hírszerzés az utóbbi években már számos esetben hatolt be a NATO szervezetébe. A kiéleződő feszültség ellenére hazánkban a miniszterelnök a régi gárdában bízik.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hirdetés
Hirdetés

  • BUX0.000%
    DAX9823.5-4.5%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • május 23
    május 24
    MNB - Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    ÁKK: 3 hónapos kincstárjegy aukció, D160831, 40 mrd Ft
    Külkereskedelmi egyenleg - március
    Ipari termelés (év/év) - március
    ING - 2016 Q1
    Nokia - 2016 Q1
    Walt Disney - 2016 Q2
    május 25
    KSH: Kiskereskedelem (március, részletes adatok)
    OMV - 2016 Q1
    Deutsche Post - 2016 Q1
    E.ON - 2016 Q1
    Metro - 2016 Q2
    május 26
    ÁKK - államkötvény aukciók (3, 5 és 10 év)
    KSH: Munkaerőpiaci adatok (munkanélküliség, foglalkoztatottság, február-április)
    Raiffeisen - 2016 Q1
    Ipari termelés (év/év) - március
    BoE kamatdöntő ülése
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek
    május 27
    Fogyasztó árindex (év/év, végleges) - április
    GDP - 2016 Q1
    GDP - 2016 Q1

Szavazás

Ön szerint Magyarországnak nagyobb szerepet kell vállalnia a terrorizmus elleni harcban?