Hirdetés
Hirdetés

Tervezik a ferihegyi gyorsvasutat: alagút a reptér alatt?

2012. június 26., 07:58
MTI

Ősszel kerülhet a kormány elé a főváros központjából a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre közlekedő gyorsvasútról szóló előterjesztés.

Két elképzelést is kidolgoznak részletesen az elő-megvalósíthatósági tanulmányon, amelyen a China Railway Construction Corporation (CRCC) építőipari cég mérnökei dolgoznak, a beruházás 40-80 milliárd forintba kerülhet - közölte a MÁV Zrt. az MTI érdeklődésére.

A MÁV számítása szerint a kormány-döntést követően a tervezés várhatóan egy évet vehet igénybe.

Alagút a reptér alatt?

Az egyik elképzelés szerint a meglévő nyomvonalak felhasználásával, a szükséges reptéri leágazások kiépítésével, valamint a repülőtér 1-es és 2-es terminál közötti új vágányok kialakításával, mintegy 40 milliárd forintos beruházással épülhetne meg a budapesti centrum és a repülőtér gyorsvasúti összeköttetése. Az egy nyomvonalú pálya és a Kőbánya-Kispestnél kialakítandó vonatkeresztezés miatt 30 perces követési távolsággal indulhatnának a járatok. A Keleti pályaudvarról mintegy 18,5 kilométer, a Nyugatiból 22 kilométer lenne a teljes pályaszakasz. A Nyugati pályaudvarral történő összekötésnél azonban alagutat kellene fúrni a repülőtér alatt, amely jelentősen drágítaná a beruházást - közölte a MÁV Zrt.

Átjáró a vasúti sínek felett Ferihegy 1-nél
Átjáró a vasúti sínek felett Ferihegy 1-nél - egyelőre használaton kívül...



Egy másik - a MÁV szerint XXI. századi -, és a preferáltabb megoldás szerint a Keleti pályaudvarról a jelenlegi pályaszakaszoktól elválasztott, külön két vágányon újat építenének Kőbánya-Kispest, 1-es terminál, 2-es terminál megállókkal. A kétvágányú pálya 15-20 perces követési időt tesz lehetővé, amely jobban megfelel a nemzetközi gyakorlatnak. A teljes menetidő 20 perc lenne fővároson belüli 80 km/órás, városhatáron kívül 120 km/órás sebességgel számolva.

Három metróvonalra is rácsatlakoznának

Ezzel a konstrukcióval három metrómegállóhoz lenne közvetlen csatlakozása a gyorsvasútnak. A 2-es és az épülő 4-es metróra a Keleti pályaudvarnál, míg a 3-as metróra Kőbánya-Kispesten lehetne átszállni. Az új nyomvonalak jelenleg állami tulajdonú, MÁV kezelésben álló területéken épülnének ki, ezért nem járna időveszteséget okozó kisajátításokkal. Az utóbbi konstrukció, amely hosszú távra oldaná meg a gyorsvasúti összeköttetést, mintegy kétszer akkora összegből lenne megvalósítható, mint a meglévő pályaszakaszok felhasználásával is kalkulált verzió - tájékoztatott a MÁV Zrt.

A vasúttársaság azzal számol, hogy az 1-es terminál bezárása hatással lehet a projekt megtérülésére, mivel a működtetés során az egyik legfontosabb kritérium az utasszám. A beruházás legalább 30-40 évre szól, és hosszabb távon a bezárás hatása mérséklődik, mivel a prognózisok alapján az utasok száma a jelenlegi szintről növekedhet - közölte a MÁV Zrt.

Hirdetés
Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hozzászólások : 3 db Hozzászólok »
Szóljon hozzá - számít a véleménye!

Címlapon

Új Selyemút: így válhat még erősebbé Kína

Új Selyemút: így válhat még erősebbé Kína

2013-ban jelentette be a kínai kormány az “út és az övezet” stratégiát, amelynek célja a régi területek és kereskedelmi utak újbóli összeköttetése az eurázsiai kontinensen, kínai központtal. Elősegíti a régió infrastruktúrájának fejlődését és a kereskedést, ezzel erősítve Kína befolyását a világgazdaságban és politikában, miközben mélyíti a regionális gazdasági együttműködést.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Utánajártunk

A nap kommentárja

Hirdetés

Ajánlatunk

  • Hova tegyem a pénzemet?

    Az elmúlt időszak eseményei rámutattak, mennyire fontos megbízható szolgáltatót választani megtakarításaink kezeléséhez. A tőzsdei és nem tőzsdei befektetésekről Barlai Róbertet, az OTP Bank regionális Treasury Igazgatóságának ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Hirdetés

Facebook

  • BUX22789.26-0.14%
    DAX11803.3-1.96%
    EUR/HUF301.32+0.32%
    EUR/USD1.0978+0.85%
    Arany1213.1+0.88%

Heti várható események, adatok

  • április 27
    15:45 Beszerzési menedzser index (BMI)
    április 28
    11:30 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció
    10:30 GDP
    április 29
    09:00 Foglalkoztatási és munkanélküliség, 2015. január–március
    14:00 Fogyasztói árak
    14:30 GDP
    20:00 Fed kamatdöntés
    április 30
    09:00 Ipari termelői árak, 2015. március
    11:30 3 éves államkötvény aukció
    11:30 5 éves államkötvény aukció
    11:30 10 éves államkötvény aukció
    09:55 Munkanélküliségi ráta
    11:00 Fogyasztói árak
    11:00 Munkanélküliségi ráta
    14:30 Friss munkanélküli-segély kérelmek
    május 1
    15:45 Feldolgozóipari beszerzési menedzser index
    16:00 Michigani Egyetem fogyasztói bizalmi index

Szavazás

Ön szerint hogyan fogják hívni a 2017-es költségvetést?