Hirdetés
Hirdetés

Tervezik a ferihegyi gyorsvasutat: alagút a reptér alatt?

2012. június 26., 07:58
MTI

Ősszel kerülhet a kormány elé a főváros központjából a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre közlekedő gyorsvasútról szóló előterjesztés.

Két elképzelést is kidolgoznak részletesen az elő-megvalósíthatósági tanulmányon, amelyen a China Railway Construction Corporation (CRCC) építőipari cég mérnökei dolgoznak, a beruházás 40-80 milliárd forintba kerülhet - közölte a MÁV Zrt. az MTI érdeklődésére.

A MÁV számítása szerint a kormány-döntést követően a tervezés várhatóan egy évet vehet igénybe.

Alagút a reptér alatt?

Az egyik elképzelés szerint a meglévő nyomvonalak felhasználásával, a szükséges reptéri leágazások kiépítésével, valamint a repülőtér 1-es és 2-es terminál közötti új vágányok kialakításával, mintegy 40 milliárd forintos beruházással épülhetne meg a budapesti centrum és a repülőtér gyorsvasúti összeköttetése. Az egy nyomvonalú pálya és a Kőbánya-Kispestnél kialakítandó vonatkeresztezés miatt 30 perces követési távolsággal indulhatnának a járatok. A Keleti pályaudvarról mintegy 18,5 kilométer, a Nyugatiból 22 kilométer lenne a teljes pályaszakasz. A Nyugati pályaudvarral történő összekötésnél azonban alagutat kellene fúrni a repülőtér alatt, amely jelentősen drágítaná a beruházást - közölte a MÁV Zrt.

Átjáró a vasúti sínek felett Ferihegy 1-nél
Átjáró a vasúti sínek felett Ferihegy 1-nél - egyelőre használaton kívül...



Egy másik - a MÁV szerint XXI. századi -, és a preferáltabb megoldás szerint a Keleti pályaudvarról a jelenlegi pályaszakaszoktól elválasztott, külön két vágányon újat építenének Kőbánya-Kispest, 1-es terminál, 2-es terminál megállókkal. A kétvágányú pálya 15-20 perces követési időt tesz lehetővé, amely jobban megfelel a nemzetközi gyakorlatnak. A teljes menetidő 20 perc lenne fővároson belüli 80 km/órás, városhatáron kívül 120 km/órás sebességgel számolva.

Három metróvonalra is rácsatlakoznának

Ezzel a konstrukcióval három metrómegállóhoz lenne közvetlen csatlakozása a gyorsvasútnak. A 2-es és az épülő 4-es metróra a Keleti pályaudvarnál, míg a 3-as metróra Kőbánya-Kispesten lehetne átszállni. Az új nyomvonalak jelenleg állami tulajdonú, MÁV kezelésben álló területéken épülnének ki, ezért nem járna időveszteséget okozó kisajátításokkal. Az utóbbi konstrukció, amely hosszú távra oldaná meg a gyorsvasúti összeköttetést, mintegy kétszer akkora összegből lenne megvalósítható, mint a meglévő pályaszakaszok felhasználásával is kalkulált verzió - tájékoztatott a MÁV Zrt.

A vasúttársaság azzal számol, hogy az 1-es terminál bezárása hatással lehet a projekt megtérülésére, mivel a működtetés során az egyik legfontosabb kritérium az utasszám. A beruházás legalább 30-40 évre szól, és hosszabb távon a bezárás hatása mérséklődik, mivel a prognózisok alapján az utasok száma a jelenlegi szintről növekedhet - közölte a MÁV Zrt.

Hirdetés
Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés
Hozzászólások : 3 db Hozzászólok »
Szóljon hozzá - számít a véleménye!

Címlapon

10 veszélyes kutyafajta, melyeknek papírjuk is van róla

10 veszélyes kutyafajta, melyeknek papírjuk is van róla

Az USA-ban mindennek ára van, a veszélynek is. A biztosítók több pénzt kérnek azoktól, akiknek egy bizonyos fajta kutyájuk van, sőt listájuk van arról, melyek a legveszélyesebb fajták. Az újságírók meg persze megírják.

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés

Utánajártunk

A nap kommentárja

Hirdetés

Ajánlatunk

  • Hova tegyem a pénzemet?

    Az elmúlt időszak eseményei rámutattak, mennyire fontos megbízható szolgáltatót választani megtakarításaink kezeléséhez. A tőzsdei és nem tőzsdei befektetésekről Barlai Róbertet, az OTP Bank regionális Treasury Igazgatóságának ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Hirdetés
  • BUX22189.96+0.02%
    DAX11837.3-0.23%
    EUR/HUF308.21+0.11%
    EUR/USD1.1005+0.21%
    Arany1204.55-0.04%

Heti várható események, adatok

  • május 25
    május 26
    Monetáris Tanács kamatdöntő ülése
    11.30 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukció, 40 mrdFt
    május 27
    09:00 Kiskereskedelem (második becslés) - március
    május 28
    09:00 Beruházás - I. negyedév
    09:00 Foglalkoztatottság - február-április
    09:00 Munkanélküliség - február-április
    11:30 2018/C államkötvény aukció, 20 mrdFt; 2020/B államkötvény aukció, 15 mrdFt; 2025/B államkötvény aukció, 12 mrdFt

    május 29
    09:00 Ipari termelői árak - április
    A hitelintézetek összevont mérlege - április
    A háztartási és a nem pénzügyi vállalati kamatlábak - április

Szavazás

Ön szerint mit tetováltattak magukra a NAV ellenőrei az engedély nélküli szalonban a próbavásárláskor?