Hirdetés
Hirdetés

Tervezik a ferihegyi gyorsvasutat: alagút a reptér alatt?

2012. június 26., 07:58
MTI

Ősszel kerülhet a kormány elé a főváros központjából a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre közlekedő gyorsvasútról szóló előterjesztés.

Két elképzelést is kidolgoznak részletesen az elő-megvalósíthatósági tanulmányon, amelyen a China Railway Construction Corporation (CRCC) építőipari cég mérnökei dolgoznak, a beruházás 40-80 milliárd forintba kerülhet - közölte a MÁV Zrt. az MTI érdeklődésére.

A MÁV számítása szerint a kormány-döntést követően a tervezés várhatóan egy évet vehet igénybe.

Alagút a reptér alatt?

Az egyik elképzelés szerint a meglévő nyomvonalak felhasználásával, a szükséges reptéri leágazások kiépítésével, valamint a repülőtér 1-es és 2-es terminál közötti új vágányok kialakításával, mintegy 40 milliárd forintos beruházással épülhetne meg a budapesti centrum és a repülőtér gyorsvasúti összeköttetése. Az egy nyomvonalú pálya és a Kőbánya-Kispestnél kialakítandó vonatkeresztezés miatt 30 perces követési távolsággal indulhatnának a járatok. A Keleti pályaudvarról mintegy 18,5 kilométer, a Nyugatiból 22 kilométer lenne a teljes pályaszakasz. A Nyugati pályaudvarral történő összekötésnél azonban alagutat kellene fúrni a repülőtér alatt, amely jelentősen drágítaná a beruházást - közölte a MÁV Zrt.

Átjáró a vasúti sínek felett Ferihegy 1-nél
Átjáró a vasúti sínek felett Ferihegy 1-nél - egyelőre használaton kívül...



Egy másik - a MÁV szerint XXI. századi -, és a preferáltabb megoldás szerint a Keleti pályaudvarról a jelenlegi pályaszakaszoktól elválasztott, külön két vágányon újat építenének Kőbánya-Kispest, 1-es terminál, 2-es terminál megállókkal. A kétvágányú pálya 15-20 perces követési időt tesz lehetővé, amely jobban megfelel a nemzetközi gyakorlatnak. A teljes menetidő 20 perc lenne fővároson belüli 80 km/órás, városhatáron kívül 120 km/órás sebességgel számolva.

Három metróvonalra is rácsatlakoznának

Ezzel a konstrukcióval három metrómegállóhoz lenne közvetlen csatlakozása a gyorsvasútnak. A 2-es és az épülő 4-es metróra a Keleti pályaudvarnál, míg a 3-as metróra Kőbánya-Kispesten lehetne átszállni. Az új nyomvonalak jelenleg állami tulajdonú, MÁV kezelésben álló területéken épülnének ki, ezért nem járna időveszteséget okozó kisajátításokkal. Az utóbbi konstrukció, amely hosszú távra oldaná meg a gyorsvasúti összeköttetést, mintegy kétszer akkora összegből lenne megvalósítható, mint a meglévő pályaszakaszok felhasználásával is kalkulált verzió - tájékoztatott a MÁV Zrt.

A vasúttársaság azzal számol, hogy az 1-es terminál bezárása hatással lehet a projekt megtérülésére, mivel a működtetés során az egyik legfontosabb kritérium az utasszám. A beruházás legalább 30-40 évre szól, és hosszabb távon a bezárás hatása mérséklődik, mivel a prognózisok alapján az utasok száma a jelenlegi szintről növekedhet - közölte a MÁV Zrt.

Hirdetés
Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Az élő legendának mindegy, kivel üzletel: Clinton és Trump is gazdaggá teszi

Az élő legendának mindegy, kivel üzletel: Clinton és Trump is gazdaggá teszi

Warren Buffettet nem izgatja igazán, hogy ki lesz az Egyesült Államok új elnöke. Szerinte még Donald Trump nyerése esetén sem kell tartani attól, hogy a vállalatok fejvesztve menekülnek majd az országból. A Berkshire Hathaway szerény vezetője biztos abban, hogy így is, úgy is jól fog menni a vállalatbirodalmának és egyik jelölt sem tudná megállítani az USA gazdaságának növekedését.

Hirdetés
Hirdetés

További cikkek

Napi kommentár - videó

Utánajártunk

Hirdetés
Hirdetés

  • BUX26871.59+0.11%
    DAX9823.5-4.82%
    EUR/HUF311.610%
    EUR/USD1.08340%
    Arany1118.150%

Heti várható események, adatok

  • április 25
    Fogyasztói bizalmi index (április)
    Halliburton (2016 Q1)
    Xerox (2016 Q1)
    Újlakás építések (hó/hó, március)
    Újlakás értékesítések (ezer/hó, március)
    IFO üzleti hangulatindex (április)
    április 26
    MNB: kamatdöntés
    Bayer (2016 Q1)
    Apple (2016 Q1)
    Twitter (2016 Q1)
    AT&T (2016 Q1)
    eBay (2016 Q1)
    Du Pont (2016 Q1)
    Eli Lilly (2016 Q1)
    Lockheed Martin (2016 Q1)
    Office Depot (2016 Q1)
    Procter & Gamble (2016 Q3)
    Whirpool (2016 Q1)
    T-Mobile USA (2016 Q1)
    Tartós cikkek rendelésállománya (hó/hó, március)
    Beszerzési menedzserindex (április)
    Szolgáltatóipari beszerzési menedzserindex (április)
    Fiat Chrysler Automotives (2016 Q1)
    április 27
    Banco Santander (2016 Q1)
    Total (2016 Q1)
    GDP előzetes (év/év Q1)
    Boeing (2016 Q1)
    United Technologies (2016 Q1)
    NASDAQ OMX (2016 Q1)
    Facebook (2016 Q1)
    PayPal (2016 Q1)
    Fed: kamatdöntés (április)
    Jelzáloghitel igénylések (április)
    április 28
    KSH: munkanélküliségi ráta (március)
    Munkanélküliségi ráta (április)
    Fogyasztói árindex - előzetes (év/év, április)
    Philadelphiai Fed index - április
    Coca-Cola Enterprises (2016 Q1)
    Celgene (2016 Q1)
    Mastercard (2016 Q1)
    Ford Motors (2016 Q1)
    UPS (2016 Q1)
    Viacom (2016 Q2)
    Amazon.com (2016 Q1)
    LinkedIn (2016 Q1)
    Friss és tartós munkanélküli-segély kérelmek (ezer fő/hét, április)
    GDP - előzetes (Q1, negyedév/negyedév, évesített)
    Fogyasztói bizalom - végleges (április)
    Banco Bilbao (2016 Q1)
    Deutsche Bank (2016 Q1)
    április 29
    Termelői árindex (év/év március)
    GDP (év/év, igazított)
    Fogyasztói árindex (év/év, igazított, április)
    Munkanélküliségi ráta (március)
    BASF (2016 Q1)
    Linde (2016 Q1)
    GDP (év/év, igazított, Q1)
    General Electric (2016 Q1)
    Exxon Mobil (2016 Q1)
    Moody's (2016 Q1)
    Chicagói beszerzési menedzser index (április)
    GDP (év/év, igazított, Q1)

Szavazás

Újra kinyithatnak a nagyobb üzletek is vasárnap - ön vásárol a hét utolsó napján?