3p
Összességében szép forgalmat bonyolítottak a szállodák tavalyhoz képest, de nagyot húz a főváros.

Az év első hét hónapjában a magyarországi szállodák bruttó forgalma 11,2 százalékkal haladta meg az előző évit, 179,13 milliárd forintot tett ki - derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) legfrissebb elemzéséből

A szállodák bruttó szobaár-bevétele 13,3 százalékkal, 102,8 milliárd forintra nőtt. A budapesti szállodák bruttó forgalma 14,2 százalékkal 88,167 milliárd forintra nőtt, a szobaár-bevétele pedig 15,7 százalékkal 55,3 milliárd forintra emelkedett idén január-júliusban.

Tarolt a főváros

Az első hét hónapban a szállodákban a belföldi vendégéjszakák száma 8,1 százalékkal, a külföldieké 5,4 százalékkal volt magasabb a tavalyinál. A szállodai vendégéjszakák száma országosan 6,6 százalékkal, Budapesten 8,0 százalékkal nőtt, a Balatonon viszont 2,9 százalékkal csökkent. Budapesten 8,9 százalékkal nőtt a külföldi vendégéjszakák száma.

A hazai szállodák átlagos kihasználtsága idén január–július között 2,8 százalékponttal emelkedett, 52 százalékos volt, bruttó átlag szobaára 6,8 százalékkal 17 056 forintra, az egy kiadható szállodai szobára jutó szobaár-bevétel (Revpar) mutatója 12,8 százalékkal 8869 forintra emelkedett. A Revpar mutatót tekintve a szállodák 2015 júliusában a kelet-közép-európai régióban vizsgált öt ország – Ausztria, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia – között 61,9 euróval a 2. helyen voltak.

Felhívták a figyelmet arra, hogy országosan a szállodák teljesítményét a budapesti hotelek húzták: idén január–július között a szállodákban jelentkező összes vendégéjszaka 41,5 százaléka, a belföldi vendégéjszakák 9,2 százaléka, a külföldi vendégéjszakák 67,5 százaléka, az összes szállodai árbevétel 49,2 százaléka, a szobaár-bevétel 53,8 százaléka a budapesti hotelekben realizálódott, miközben a szállodai kapacitás 31,5 százaléka volt Budapesten.

Mi történt, Balaton?

Megjegyzik, hogy a Balaton régióban tapasztalt elmaradás oka a hévízi szállodák forgalmában idén az első hét hónapban mutatkozó 10,4 százalékos csökkenés, ami az orosz és ukrán kereslet drasztikus visszaesésének következménye. Idén január–július között a balatoni régió szállodáinak bruttó árbevétele – a hévízi hotelek nélkül – 15,9 milliárd forint volt, 7,2 százalékkal magasabb a múlt évinél. A balatoni régióban január–júliusban a szállodai vendégéjszakákból 67,3 százalék volt a belföldiek, 32,7 százalék a külföldiek részaránya. A külföldi a bázishoz képest 12 százalékkal csökkent, a belföldi 2,3 százalékkal nőtt.

A szállodákban beváltott 8,548 milliárd forint értékű SZÉP-kártya a tavalyinál 4 százalékkal nagyobb, ez a hotelek belföldi 35 milliárdos szállásdíj bevételének 24,4 százalékát tette ki.

Hol maradnak a németek?

A legnagyobb beutazó piacok közül kiugró volt a növekedés a brit (+25,1 százalék), az amerikai (+15,4 százalék), az olasz (+10,6 százalék), a cseh (+8,2 százalék) és a francia (+7,2 százalék) piacokról. A szomszédos országok közül Szlovákiából (+13 százalék), Szerbiából (+6,7 százalék), Horvátországból (+4,3 százalék) is kedvezően alakult a forgalom. A hagyományosan legnagyobb piacról, Németországból folytatódott az elmúlt években tapasztalt negatív tendencia: január-júliusban 3,6 százalékkal csökkent a vendégéjszakák száma, ezzel szemben júliusban 9,8 százalékkal nőtt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG