3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hazánk első világszinten ismert és elismert szupermodellje keményen megdolgozott a pénzéért. De mennyi az annyi?
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Későn ért be a magyar modell szakma

A magyar modellügynökségek alaposan megküzdenek a szupermodellek körüli sztereotípiákkal, épp ezért, itthon nehezebben ismeri el a köztudat egy magyar modell munkáját, mint külföldön. Pedig inkább büszkélkednünk kellene a már három befutott modellünkkel, mint ócsárolni őket.

Főleg úgy, hogy a keleti blokk országai közül Magyarország tudta felmutatni a legkésőbb az első szupermodellt, aki nem más, mint Mihalik Enikő. Őt tartják az egyik első fecskének a szakmában, a második Palvin Barbara, a legújabb pedig Axente Vanessza - írja legújabb számában a Forbes.

A magyar ügynökségek elég fukarok modelljeikkel

Az magyar ügynökségek tucatjával gyűjtik a 13-14 éves lányokat, és akiben lehetőséget látnak, azt felkészítik a külföldi karrierre. Fizetik a fodrászt, sminkest, a fotóst, aki összedob nekik egy sorozatot, emellett a kondibérletet és a nyelvtanfolyamot is, ugyanakkor komolyabb fogászati beavatkozást már nem finanszíroznak.

Sőt, az ügynökség elsőként mindig bepróbálkozik a modell szüleinél, hogy azok állják a munkával járó kiadásokat. Végül a modellre fordított összeg körülbelül 200 ezerre rúg, ami párszázas tételnek mondható, ha azt vesszük, hogy nyugaton a tízezer eurós beruházások sem kottyannak meg.


A modell 16 éves korától elkezd visszatérülni a belefektetett összeg


Az ügynökségek igyekeznek elkülöníteni, hogy miből vonják le a lányok pénzét. Amit a modellek külföldön keresnek, azt az ottani ügynökségük szerzi, ezért cserébe egységes, tízszázalékos jutalékot fizet az anyaügynökségeknek.

A legtöbben nem ebből, hanem a magyarországi munkákból vonják le a lányok felfuttatására költött pénzt. Ezután már az ügynökség és a modell döntésein múlik, milyen irányt vesz a pálya - írja a lap.

Így üzletel a hungarikumnak számító szupermodellünk


A 28 éves Mihalik Enikő jelenleg épp New York-i lakásából irányítja karrierjét. A modell elmondta, bérezése a közös megbeszélés alapján dől el az ügynökség és közte. Emellett van egy fix napidíja, ami nem foglalja magában az utazást, a szállást, de ezt a felkérések válogatják, hogy kifizeti-e a kliens vagy sem.

Munkadíjak
Katalógus-munka 10-20 ezer euró, azaz 3-6 millió forint
Divatbemutató, show 600-1000 euró, azaz 180 ezer - 3 millió forint
Kampány (főleg a kozmetikai-és a parfümipar fizet a legjobban): 10-20 ezer euró, azaz 3-6 millió forint
H&M felkérés 20 000 euró, azaz 6 millió forint
Exkluzív kampány 100 ezer euró felett, azaz 30 millió forint felett

Enikő elmondta, nem tartja számon pénzügyeit, de azt élvezi, hogy jól keres, amiért keményen dolgozik. Mivel ebből a szakmából jelenleg hamar kiöregednek a modellek, most kell megszednie magát, hogy később nyithasson akár egy saját vállalkozást is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG